PLUSSmedlemskap (side 2)

Jeg kan personlig si at jeg støtter oppunder forslaget, som jeg også sa i tidligere innlegg, men jeg skjønner godt hva du mener aggi. Jeg og sambo kjøpte ny leilighet og bil i 2006 og har møtt veggen fordi utgiftene er ganske høye med renteøkning og andre ting. Med to barn så må jeg si at hobbyen kommer i siste rekke.

De akvarietingene jeg skal ha/vil ha sparer jeg penger til hver mnd. Det er den eneste måten jeg kan siden økonomien er stram.

Ønsker uansett forslaget velkommen for det er så mye på dette forumet pr idag som er gratis. Overrasker meg egentlig at det ikke er kommet opp før.

Linka
Dette er eg helt klart med på...!

Dette vil jo ikkje bli noen ekstra kostnad for noen som ikkje ønsker denne ekstra tjenesten som kan tilbys...

Tror nok at vi som er ofte innom og bruker forumet hele tiden, vil. tjene på å få de ekstra funksjoner!

Har snakket med en del andre akvarister som er veldig positiv til dette...

Stå på, dere gjør en fantastisk innsats for alle oss som trenger hjelp, støtte....

God idee
Pernille
Er muligheten for å innføre støttemedlemsskap istedet for plussmedlemsskap diskutert på kammerset? Med støttemedlemsskap mener jeg et medlemsskap man ikke får noe konkret igjen for - bortsett fra at man støtter en god sak (i dette tilfellet driften av akvaforum).


Dette syntes jeg var et godt forslag.
Man kunne jo kanskje prøvd dette i første omgang. Likte ideen.

Mvh Linka
Å si at det blir et klasseskille synes jeg er et tøvete utsagn. Det er vel få her inne som ikke kan betale 299,- og da inkluderer jeg ungdommer. Når jeg var liten sparte jeg ihvertfall til det jeg ville, og forventa slettes ikke å få alt jeg pekte på.

Dog handler det om prioritering. Og selv om jeg ikke har lite penger er det mange ting jeg setter foran akvarier. Betyr det at jeg synes det er dumt om noen kjøper pluss medlemskap og får ekstra muligheter her inne? Nei. Det ville vært absurd, og et klasseskille jeg skapte i mitt eget hode isåfall. Blir møkklei den der norske misunnelsen av og til
biXen
Dog handler det om prioritering. Og selv om jeg ikke har lite penger er det mange ting jeg setter foran akvarier. Betyr det at jeg synes det er dumt om noen kjøper pluss medlemskap og får ekstra muligheter her inne? Nei. Det ville vært absurd, og et klasseskille jeg skapte i mitt eget hode isåfall. Blir møkklei den der norske misunnelsen av og til :)


Økonomi handler om konstante prioriteringer det, iallefall hvis man ikke har så mye penger at man ikke trenger å tenke på hvordan man bruker dem.
Men dette handler ikke om misunnelse overfor de som har mer!
Har man spesiellt dårlig økonomi (som gjerne aleneforsørgere, studenter, uføretrygdede osv har), så må man tenke over hvordan hver krone brukes. Og det sliter i lengden. Det er heller ikke særlig oppløftende å stadig bli minnet på at man ikke kan ta seg råd til ting som "alle andre" kan uten å tenke særlig over det engang. Derfor unngår man gjerne de stedene og situasjonene der man hele tiden blir minnet om dette. Og sånn oppstår klasseskiller uten at det har noe med misunnelse å gjøre - det har med selvfølelse å gjøre!!
Pernille
Er muligheten for å innføre støttemedlemsskap istedet for plussmedlemsskap diskutert på kammerset? Med støttemedlemsskap mener jeg et medlemsskap man ikke får noe konkret igjen for - bortsett fra at man støtter en god sak (i dette tilfellet driften av akvaforum). Ser kanskje for meg at det i mindre grad vil bidra til klasseskille på forumet.


Støtter denne jeg : )

Mvh Cassandra
biXen
Betyr det at jeg synes det er dumt om noen kjøper pluss medlemskap og får ekstra muligheter her inne? Nei. Det ville vært absurd, og et klasseskille jeg skapte i mitt eget hode isåfall. Blir møkklei den der norske misunnelsen av og til :)


Vel, du må gjerne kalle meningene mine absurde, men jeg må si det ikke handler om misunnelse her... jeg sa jo også at det dreier seg også om hva som blir tilbudt i plussmedlemsskapet... Hvis det er funksjoner som kan virke forlokkende på barn, så handler det også om moral... Så lenge man ikke vet hvilket innhold dette plussmedlemskapet har, så kan jeg ikke akkurat begynne å misunne noe som helst.
Ja, selvfølgelig er det snakk om prioritering i de fleste saker... Men det eneste jeg har igjen av "luksus" å nedprioritere er faktisk akvariehobbyen.

Støtter Pernille sitt forslag om støttemedlemsskap.

Noe som også kunne gå an å prøve er en såkalt "sponsorlink" til f.eks Paypal eller en bankkonto der de som vil putter inn ett valgfritt beløp. Tror faktisk det er endel som ville gjort det her. Dette kunne jo også være anonymt for andre brukere hvem som ga hva og dermed ville egentlig alt vært som det er nå uten noen "jeg har mer enn deg" her.

Å skaffe penger til akvaforum er målet, og jeg tror det er mer sannsynlig å få inn penger ved å tilby noe tilbake.
Ikke ren veldedighet.
Men selvsagt kan sikkert de som vil kontakte Hållger for å bidra- plussmedlem eller ikke
MC Darup
Å skaffe penger til akvaforum er målet, og jeg tror det er mer sannsynlig å få inn penger ved å tilby noe tilbake. Ikke ren veldedighet. Men selvsagt kan sikkert de som vil kontakte Hållger for å bidra- plussmedlem eller ikke :D


Ser poenget med at det er mer sannsynlig at folk er villig til å betale dersom de får noe konkret igjen. At folk spontant ber om å få bidra økonomisk til driften av akvaforum tror jeg er rimelig usannsynlig - det må enkle løsninger på plass.
Men synes det er skuffende hvis dere som står bak forumet ikke er villige til å forsøke andre løsninger enn plussmedlemsskap først. Å innføre plussmedlemsskap vil jo også legge et betydelig større press på Holger/moderatorene - skal folk betale for plussmedlemsskap, ekstra funksjonalitet og ekstra innhold så vil de ha det de betaler for.
Knut
Noe som også kunne gå an å prøve er en såkalt "sponsorlink"

Jepp, den støtter jeg... Da kunne jeg også støttet ved anledning. Uten å måtte binde meg til videre utgifter neste uke/måned...
Pernille
Men synes det er skuffende hvis dere som står bak forumet ikke er villige til å forsøke andre løsninger enn plussmedlemsskap først. Å innføre plussmedlemsskap vil jo også legge et betydelig større press på Holger/moderatorene - skal folk betale for plussmedlemsskap, ekstra funksjonalitet og ekstra innhold så vil de ha det de betaler for.


Kan forsikre alle om at dette er diskutert og gjennomtenkt
Hmmm, jeg ser "begge sider" her - men er slett ikke avvisende til idéen med PLUSSmedlemskap.

Selv er jeg T-skjorte-fan og har selvfølgelig kjøpt et par av dem, får dere inn noe særlig på dette? Jeg kunne også tenke meg å støtte ved å kjøpe krus, penner og andre slike "dill-dall"-saker - men administrering av slikt salg vil kanskje medføre mer arbeid enn inntektene tilsier?
Plussmedlem
Det hadde sikkert vært greit å vite hva "utvida funksjonalitet og fordelar" blir, før man eventuelt er negativ til dette "PLUSSmedlemskapet".
All nytekning som vil utvikle AF videre må jo bare være positivt
Om kr 299,- er dyrt..? Det kan sikkert diskuteres. For enkelte så er dette bare prisen for en fisk. Men for andre, som nevnt tidligere, en ekstra utgiftspost i regnskapet.
Men kr 3950,- for H. zebra på Akvariemagasinet...Det er dyrt det
Aggi: Nei jeg er med på det, jeg føler bare du antar at disse funksjonene er noe de neppe blir, hvis jeg forstår Holger og de andre her rett. Essensen her inne er fiskebaser, forumet og profilene våre. Strengt tatt bryr jeg meg personlig lite om noen andre hadde hatt noe mer og utvida enn det. Men det er nå meg. Kan ikke komme på en eneste ting her inne som skulle være forlokkende for barn, så der må du utdype. Forøvrig er vel ALT annet forlokkende på barn.

Akkurat det om det er dyrt er en vurderingssak. Det faller jo i kategorien av ting man ikke MÅ ha. Jeg tror ikke det vil føles som man går glipp av noe heller, og det er bare rett og rimelig at Holger vil ha noe igjen for å legge mange flere timer i dette enn bare vedlikeholdet er. Men som andre har sagt, det spørs hva funksjonene blir.
Forstår ikke helt hvor "klasseskillet" kommer inn, det vil neppe stå PLUSSmedlem i gedigne typer overalt disse som har anledning til å støtte forumet er aktive? De vil neppe framheve seg som Bedre, Flinkere, Rikere etc heller - da går det mer på folks selvfølelse og den har strengt tatt ikke et forum ansvar for.

Et flott forslag, dere gjør en utrolig innsats her!
Neida, det kommer sikkert ike til å stå "plussmedlem" overalt. Men blir ikke overrasket om medlemsnivå kommer der det i dag bare står "medlem" eller "moderator". Men det er forsåvidt greit nok.
Men; i forumdiskusjoner kommer det sikkert til stadighet til å bli referert til disse nye funksjonene som plussmedlemmene skal få tilgang til. Og dermed vil "klasseskillet" i medlemsmassen stadig dukke opp. Hvor mye det plager hver enkelt er selvfølgelig individuellt, men jeg synes det hadde vært veldig positiv hvis det er mulig å finne løsninger slik at man unngår "medlemsnivå etter om du kan betale for deg eller ikke".
Her i AF får vi en masse tips som gjør at vi kan spare penger i driften av akvariene våre. En annen økonomisk fordel vi har nå er at de som vil selge / kjøpe noe kan annonsere gratis her og sparer penger på å slippe avisannonser o.l.
For ikke å snakke om underholdningsverdien; sparer masse penger fordi jeg har nesten sluttet å gå på kino, pub osv. (Ikke helt sant, da).
I tillegg så vil jeg helst leve i et annonsefritt samfunn. Men aktuell info er greit. (Skulle forresten ønske at akvabutikker/produsenter kunne annonsere / informere om nye produkter de har fått. Kanskje det kunne vært en idè; et eget "hjørne" for betalt info om nye produkter?).
Kort sagt: det er greit for meg å gi noe tilbake på no vis.
biXen
Å si at det blir et klasseskille synes jeg er et tøvete utsagn. Det er vel få her inne som ikke kan betale 299,- og da inkluderer jeg ungdommer. Når jeg var liten sparte jeg ihvertfall til det jeg ville, og forventa slettes ikke å få alt jeg pekte på. Dog handler det om prioritering. Og selv om jeg ikke har lite penger er det mange ting jeg setter foran akvarier. Betyr det at jeg synes det er dumt om noen kjøper pluss medlemskap og får ekstra muligheter her inne? Nei. Det ville vært absurd, og et klasseskille jeg skapte i mitt eget hode isåfall. Blir møkklei den der norske misunnelsen av og til :)


Om Blink, Nettby, Facebook, Mopedportalen, Evenes kommunes diskusjonsforum og Akvaforum alle begynner å ta betalt, snakker vi klasseskille.
Hvilken sum?
Hvilken sum er det snakk om.Vi har en god del unge brukere,så for dems del så håper jeg at sumen ikke blir så stor at de kan bli tilside satt.Event. at det kan bet. kvartals vis e.l. slik at sumen ikke blir så stor på en gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap