- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Rekeyngel, ses med det blotte øyet? (side 2)
Rekeyngel, ses med det blotte øyet? (side 2)
Postet 12.09.07 kl 16:23
Fant helt nyklekkede kirsebærreker i mitt rekekar i dag, og de er akkurat som du sier, bitte, bitte små og hvite. De "svømmer/hopper" fort, fort, men jeg ser at det er micro-reker. Tror kanskje ikke det er helt vanlig å se dem på dette stadiet, og at det er derfor de fleste mener de er større når de blir klekket?Lene EDet er mye mulig :o) Jeg vet ikke eksakt hvor lenge hua mi har bært på egg, for de er ganske mange. Får se hvor ang tid det tar før det dukker opp noen to millimetere ;o) Ganske artig å følge med, synd jeg ikke klarer å få tatt bilde av disse her, men de er nok for små.....
Bilder ja.... skulle jeg forsøke meg tro?
Postet 15.09.07 kl 18:40
Postet 15.09.07 kl 18:45
Fanget selv opp en del reker som var dønn nyklekkede tidligere i uka. Grunnen til at jeg vet de var nyklekkede, var at mor sjøl gikk alene i ett kar på 5L
Det er neocardinia sp det er snakk om.
Yngelen var ca 3mm lange, og til dels helt gjennomsiktige. For å si det slik: jeg så de ikke før jeg hadde sugd en del vann over i en hvit bolle :p
Hodet\ forkroppen er markant større en haledelen i denne størrelsen. Halen utgjør ca 1mm, og er kanskje 0,2mm tykk. Hår, med andre ord
Det er neocardinia sp det er snakk om.
Yngelen var ca 3mm lange, og til dels helt gjennomsiktige. For å si det slik: jeg så de ikke før jeg hadde sugd en del vann over i en hvit bolle :p
Hodet\ forkroppen er markant større en haledelen i denne størrelsen. Halen utgjør ca 1mm, og er kanskje 0,2mm tykk. Hår, med andre ord
Postet 15.09.07 kl 18:56
Postet 15.09.07 kl 18:56
Postet 29.10.07 kl 07:38
Postet 29.10.07 kl 08:04
Postet 29.10.07 kl 15:28