- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Malawikar prosjektet... (side 2)
Malawikar prosjektet... (side 2)
Begynner dette innlegget med: HAHAHA...
Jeg satte opp Fluval FX5 filteret idag for innkjøring i 375 l karet. Og da jeg startet det så holdt utblåseren på å sprette ut av karet p.g.a kraften pumpa gir. Gudskjelov holdt sambo i røret så det ble bare mindre søl på gulvet.
Uansett så fikk vi montert begge slangene til glasset og nå er innkjøringa i full gang.
Fiskene kom frem for å inspisere hva denne rare tingsten var og nå svømmer de i strømmen og koser seg.
Oppsettet av pumpa var egentlig ganske enkelt og jeg har ikke mye å klage på, men syntes at de festene over kanten på karet kunne vært litt anderledes laget.
Men foreløpig er jeg fornøyd med pumpa og håper at det vil fortsette slik.
Jeg satte opp Fluval FX5 filteret idag for innkjøring i 375 l karet. Og da jeg startet det så holdt utblåseren på å sprette ut av karet p.g.a kraften pumpa gir. Gudskjelov holdt sambo i røret så det ble bare mindre søl på gulvet.
Uansett så fikk vi montert begge slangene til glasset og nå er innkjøringa i full gang.
Fiskene kom frem for å inspisere hva denne rare tingsten var og nå svømmer de i strømmen og koser seg.
Oppsettet av pumpa var egentlig ganske enkelt og jeg har ikke mye å klage på, men syntes at de festene over kanten på karet kunne vært litt anderledes laget.
Men foreløpig er jeg fornøyd med pumpa og håper at det vil fortsette slik.
Postet 20.10.07 kl 16:38
Postet 20.10.07 kl 23:03
Postet 21.10.07 kl 19:26
Postet 23.10.07 kl 13:53
Postet 16.11.07 kl 09:20
Postet 16.11.07 kl 09:52
Postet 16.11.07 kl 10:18
Postet 21.11.07 kl 16:49
Postet 28.11.07 kl 14:53
Postet 28.11.07 kl 14:55
Postet 28.11.07 kl 14:58
Postet 08.12.07 kl 17:16
Da er tiden kommet for å legge ut bilder. Etter et par dager tørking så ble karet fylt opp med vann, Aquabase pulver og Gh/Th+ pulver ble tilsatt og tåken la seg over Malawisjøen....
Etter 8 timer var vannet klarere og fiskene fikk flytte tilbake til hjemmet sitt. De var veldig glade for å få strekke på finnene. Når man lever i et 540 l akvarie så er 85 liter ganske så lite i forhold...
Det eneste som mangler nå er et par store planter som skal dekke skjøtene. Disse må da tåle malawivann og malawi.
Må si jeg ble ganske fornøyd med resultatet så nå driver jeg å innreder reolen. Hadde litt bakgrunn til overs så jeg skal sette på innvendig bakgrunn i alle karene etterhvert, men akkurat nå rekker det bare til to.
Etter 8 timer var vannet klarere og fiskene fikk flytte tilbake til hjemmet sitt. De var veldig glade for å få strekke på finnene. Når man lever i et 540 l akvarie så er 85 liter ganske så lite i forhold...
Det eneste som mangler nå er et par store planter som skal dekke skjøtene. Disse må da tåle malawivann og malawi.
Må si jeg ble ganske fornøyd med resultatet så nå driver jeg å innreder reolen. Hadde litt bakgrunn til overs så jeg skal sette på innvendig bakgrunn i alle karene etterhvert, men akkurat nå rekker det bare til to.
Postet 16.12.07 kl 12:28
Postet 16.12.07 kl 12:39
Postet 16.12.07 kl 13:32
Nå begynner ting å skje. Endelig har jeg fått ei tyggende Pseudotropheus Acei dame. Det var jammen meg på tide ja. Hun cruiser rundt i vannet og koser seg. Virker mer rolig nå. Og hannene bryr seg faktisk mindre om henne.
Har også en Tropheops Chilumba dame som tygger. Dette blir spennende.
Da jeg tok vannbytte i går så jeg at alle ancistrus yngelen var døde. Kjedelig, men slik er det.
Har også en Tropheops Chilumba dame som tygger. Dette blir spennende.
Da jeg tok vannbytte i går så jeg at alle ancistrus yngelen var døde. Kjedelig, men slik er det.
Postet 27.12.07 kl 12:42
Må humre litt inni meg her jeg sitter. Den dominerende P. Acei hannen vokter den tyggende hunnen som en hauk. Han prøver seg på litt lett risting innimellom, men som regel bare svømmer han og holder seg i nærheten av dama og jager bort andre hanner. Ser nesten ut som om han passer på henne.
Dette får meg til å tenke litt på om fisker har en liten underbevissthet som sier til dem at de skal passe på dama si. Han er ihvertfall veldig overbeskyttende.
Dette får meg til å tenke litt på om fisker har en liten underbevissthet som sier til dem at de skal passe på dama si. Han er ihvertfall veldig overbeskyttende.
Postet 27.12.07 kl 21:18
Postet 27.12.07 kl 22:03
Postet 27.12.07 kl 22:16