Malawikar prosjektet... (side 2)

Begynner dette innlegget med: HAHAHA...

Jeg satte opp Fluval FX5 filteret idag for innkjøring i 375 l karet. Og da jeg startet det så holdt utblåseren på å sprette ut av karet p.g.a kraften pumpa gir. Gudskjelov holdt sambo i røret så det ble bare mindre søl på gulvet.
Uansett så fikk vi montert begge slangene til glasset og nå er innkjøringa i full gang.
Fiskene kom frem for å inspisere hva denne rare tingsten var og nå svømmer de i strømmen og koser seg.

Oppsettet av pumpa var egentlig ganske enkelt og jeg har ikke mye å klage på, men syntes at de festene over kanten på karet kunne vært litt anderledes laget.

Men foreløpig er jeg fornøyd med pumpa og håper at det vil fortsette slik.
Velkommen i søleklubben. Jeg kan love deg at det er mange kreative måter man kan søle vann på... ;-D
Hehehe.. ja du sier noe der.

Var på auksjon idag og kom hjem med noen flotte malawier. Og en Ancistrus hunne som var bælfeit.

Fikk også med noen Ameca Splendens

Legger inn noen bilder av det nye fluvalfilteret. Dette er under innkjøring slik at jeg slipper det når jeg skal sette igang 540 l.

[External Image]

[External Image]

Og ja, jeg vet at ledningene er litt lange, men det er for å passe til 540 l.
Nå er faktisk karet oppe å går, men det er fremdeles ikke ferdig. Fikk et bra bud på 375 l som jeg ikke kunne si nei til så derfor måtte alle flytte over.
Drittjobben nå er jo å flytte fiskene til reolen jeg skal ha for å silikonere på de to siste innvendige bakgrunnene.

Morsomt
prosjekt og følge videre.Lykke til.Ser ut til og bli veldig bra.
Thanks. Håper selv at det blir bra. Morro å drive med.

Mvh Linka
kordan går det no då
Vil høre mer! :P
Her går det sakte fremover. Grunnet en operasjon i beinet har jeg ikke kunne hentet bakgrunnen min som faktisk er annkommet. Skal få ordnet det snart slik at jeg får satt den på og lagt ut bilder.

Mvh Linka
det e no greit :P
Går det bedre med foten no då.
Beinet er bedre. Takker for omtanke. Var bare en liten operasjon så stingene fjernes snart og alt er bra.

Legger ut bilder av karet om en uke eller to
Mvh Linka
No må det ha skjedd noe :P
Legg ut bilder. Venter i penning
Da er tiden kommet for å legge ut bilder. Etter et par dager tørking så ble karet fylt opp med vann, Aquabase pulver og Gh/Th+ pulver ble tilsatt og tåken la seg over Malawisjøen....

[External Image]

Etter 8 timer var vannet klarere og fiskene fikk flytte tilbake til hjemmet sitt. De var veldig glade for å få strekke på finnene. Når man lever i et 540 l akvarie så er 85 liter ganske så lite i forhold...

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Det eneste som mangler nå er et par store planter som skal dekke skjøtene. Disse må da tåle malawivann og malawi.

Må si jeg ble ganske fornøyd med resultatet så nå driver jeg å innreder reolen. Hadde litt bakgrunn til overs så jeg skal sette på innvendig bakgrunn i alle karene etterhvert, men akkurat nå rekker det bare til to.

Endlig ferdig, har ventet på dette.
ble kjempe fint
Det var vært ventetiden :P
Nå begynner ting å skje. Endelig har jeg fått ei tyggende Pseudotropheus Acei dame. Det var jammen meg på tide ja. Hun cruiser rundt i vannet og koser seg. Virker mer rolig nå. Og hannene bryr seg faktisk mindre om henne.

Har også en Tropheops Chilumba dame som tygger. Dette blir spennende.

Da jeg tok vannbytte i går så jeg at alle ancistrus yngelen var døde. Kjedelig, men slik er det.
Må humre litt inni meg her jeg sitter. Den dominerende P. Acei hannen vokter den tyggende hunnen som en hauk. Han prøver seg på litt lett risting innimellom, men som regel bare svømmer han og holder seg i nærheten av dama og jager bort andre hanner. Ser nesten ut som om han passer på henne.
Dette får meg til å tenke litt på om fisker har en liten underbevissthet som sier til dem at de skal passe på dama si. Han er ihvertfall veldig overbeskyttende.
Er vel ikke bare i fiskeverdenen en ser slik oppførsel hos mannfolka
Tante Astrid
Er vel ikke bare i fiskeverdenen en ser slik oppførsel hos mannfolka ;)

Hehehe.. nei er vel kanskje ikke det..
Tilfeldig bekjentskap
© Gyrid Steen
Reklame for plussmedlemskap