Hvorfor er gullfisker så uglesette? (side 2)

Blir nesten lei meg når jeg ser gullfiskene på dyrebutikken.. De har sånne svarte slørhaler med utstående øyer og sånne golfball fisker! De er helt forferdelige å se på. Har veldig lyst på gullfisk selv, men da skal jeg ha sånn vanlig.
De "helt" naturlige gullfiskene er vanskelig å finne, iallefall etter min erfaring.
Selv har jeg 2 slørhaler, kun slørhale ikke noe utstående øyne eller noe.

Har de i et 180L med mange platy,guppy og en Pleco og det går kjempe fint.
Jeg synes de er bra å ha i karet, siden de både spiser alle matrester så de ikke blir ligenede og råttne, å de snur på sanden kontinuerlig.

Men som tidligere nevnt, de "bajser" mye ja. Men Amanorekene mine anser dette som mat, så det er ikke noe problem.
Måtte bare inn her og innrømme at jeg har ikke bare discusene mine jeg har nemlig gullfisk også Og jeg må bare si at får disse noe mer enn den berømmelige bollen så er det artige fisk, ikke er de kravstore heller. Litt om mine; akkurat nå ute i en liten dam på ca 500 liter med filter selvfølgelig, der storkoser de seg gjennom sommeren, og ja jeg ser det på dem Om vinteren er det litt verre, kan være kaldt om vinteren i Bodø også så da er de inne. Desverre har de ikke større kar enn en gammel 160 liter men de er ikke så fryktelig store og jeg kjører med god filtrering og en del vannskift og tror de trives godt inne også ja. Og selvfølgelig har de navn gitt dem av mine barn, Triton, Ditto, og ja hva var det nå igjen...ja ja samma det. Og så er de utrolig SULTNE! HELE TIDEN. Og snille. Går utmerket sammen med guppyene min datter ble så lei av at de måtte oppi gullfiskakvariet. Og ja, de gjemte seg de første par timene men fant fort ut at de faktisk ikke ble spist av de der digre beistene, så et artig syn der guppyyngelen på 1 liten cm svømmer med gullfiskene, HELT uten å bry seg om dem. Ikke optimalt, men fungerer utrolig bra og angående temperatur, plasker de rundt ute ned i mot 7-8 grader ut i september en gang så hentes de inn til en varmere vintertilværelse med sånn ca stuetemperatur, men de ser virkelig ut til å kose seg uansett så dette er hardfør fisk ja. Alder er fra 3 til 7 år på disse nå og i full vigør så tror som sagt de trives godt heldigvis.
Inaktiv bruker
Jeg hadde noen shubunkun gullfisk, de var veldig fine og zøøøte Men, de forurenset vannet så kraftig at vannet var alltid grumsete. Ingen andre fiskeraser jeg har hatt har grumset til vannet slik de gjorde. Det må ha vært noe med avføringen deres. Og, jeg foret ikke mye nei. De var små når jeg fikk dem, men gudene skal vite at de vokste raskt!
Jobber i dyrebutikk og selger ikke gullfisk til boller....synes det er helt uetisk
Jeg gir heller ut sera sine gullfisk hefter,der står det et bilde av en bolle med stor strek over!!!skikkelig nei nei!

I Svergie er det jo forbudt å selge boller i butikk,håper vi får en sånn lov i norge også...selv om jeg tviler,Norge er ekstrem dårlig på dyrevern generelt

Hadde en kunde i butikken igår (lørdag) som sa at neontetraene hans forsvant hele tiden...jeg spurte hvilke andre fisker han hadde og da kom det frem at han hadde en gullfisk også ...Men de tok han på fersken i å spise en neontetra og da ble de så sint at de skylte den ned i do..??!!!!!Tenk å være så kald....Jeg sa at de måtte ikke gjøre det,det er forferdelig dyremishandling...Sa akkurat det jeg mente om saken og ble utrolig forbanna...Han fyren bare lo...kona ble lei seg..
Dette sa han høyt også foran barna sine...
Jeg sa bare at hvis de kommer i en slik situasjon igjen,så kom inn til oss med fisken...

Gullfisk har veldig lav status i akvarie verden synes det er trist...
Skylle en levende fisk ned i do? IDIOT!!!!!! Det er dyremishandling det!
Plussmedlem
Lena Ellingsen
Jeg gir heller ut sera sine gullfisk hefter,der står det et bilde av en bolle med stor strek over

Positivt overrasket over Sera der
Her er brosjyren for de som vil se den (side 9).

(Jeg velger å se bort i fra at Sera skriver i det samme heftet Take a "creative break" for 24 hours while Sera Nitrivec establishes a fish friendly biological environment...Det rådet er jo ikke like bra.)
Gullfisk
hei! jeg lurer på om flere gullfisker sammen kan ha en ekte plante. jeg skal kanskje få meg et akvarium, og har veldig lyst på en ekte plante. spiser fiskene den opp med engang? eller går det ann? håper jeg få noe svar
Ja, de spise planter. Men ikke så mye. Det er bare kjøpe nye planter, vel. Planter koste ikke mye, hvis du kjøpe fra privat. Dessuten hobby koste litt. Gullfisk er "hard arbeid" å finne mat, syns jeg. De leter konstant på mat.
Takk ;-)
tusen takk for hjelpen! jeg skal se om jeg får kjøpt meg noen da
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap