Sebraciklider + Scalarer (side 2)

Jeg må nesten minne om reglementet her på AF, gutter... Selv om det er meg, er ikke dette en måte å oppføre seg i forumet på.

Det er jo forøvrig mange, deriblandt undertegnede, som har sett en ciklides temperament, og derfor ikke anbefaler sammensettingen.

Å da begynne å omtale andre som idiot, snobbete etc, er siste gang jeg godtar i forumet. Advarsel er herved utstedt!
takker for innspill
helt enig med moderator her det er ikke grunn til å kalle noen for idioter her inne om man skal snakke skit om noen så gjør det andre steder,..
Jeg har 3 par sebraciclider i et 100 liters kar og dem yngler og det går kjempebra!
de har jo sitt eget område, men det ser ut til at dem finner seg godt til rette!
har 2 huler og ei stor klynge med flisfjell i midten av karet, så der graver dem seg plass og stortrives!

men er det noen som vet om det går ann å ha de sammen med sommerfugelciclide?

har vurdert og selge de jeg har og starte med malawi i stedenfor!
Sommerfuglciklidene vil nok ikke overleve i et kar med sebraer er jeg redd. I et så lite kar ville jeg ikke hatt andre ciklider sammen med sebraer i det hele tatt siden disse er ganske så territorielle.

Når det gjelder malawi så frarådes det i et så lite kar. Vil anbefale deg å lese i fiskebasen om de artene du kan tenke deg å ha, og sjekk ut minimumsstørrelse på kar og anbefalte vannverdier.
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap