Fjes eller figur? Forum-undersøkelse (side 2)

Betyr vel egentlig ikke så mye da det er innholdet i tråden som er viktig, men på en annen side så er det jo artig å se hvem som befinner seg bak de forskjellige tråder og innlegg.

Er jo ofte slik at vi liker å se hvem vi prater med.

Synest vel at både 1. og 2. alternativ er ok.

Er forøvrig enig med Frank at en ikke bør bytte for ofte, siden en igjenkjenner
personene lettere med en fast avatar.

Med så mange medlemmer som det nå har blitt, (og flere blir det) så blir det etterhvert en del like navn å sortere, og da hjelper det jo med et bilde eller en fast avatar.
1 og 2, syns jeg

Aggi: Datteren din er flink til å tegne
Malin.P
Aggi: Datteren din er flink til å tegne ;)

Takk Bestemoren er billedkunstner, så det er kanskje ikke så rart.
foretrekker at brukere ikke skifter bilder alt for ofte. Memorerer ofte hvilke brukere som har hvilket bilde, og det blir rot i systemet mitt om dette endres
Det er veldig koselig å se ansiktet til den som "snakker" i innlegget.
Med bildet og ofte fullt navn, står man frem etter min mening, seriøst og bak det man skriver i forumet. Men folk har ulike grunner til å velge et mer anonymt navn og bildet, noe som bør aksepteres fullt ut.

Synes også det er artig at folk velger sin egen personlige stil, det være et bildet fra akvarieverden, barnetegning eller annet. Gjerne noe "som er litt deg". Som skrevet før her, veldig greit når dette bildet ikke skiftes for ofte da jeg selv kjenner lettere igjen bildet enn brukernavn.

Folk må få velge selv, og blankt er også greit for min del.

Men oppsummert faller jeg ned på alternativ 2.

mvh
Frank Angell
Jeg foretrekker selv at brukeren har ett noenlunde konstant avartarbilde - rett å sett fordi jeg kjenner igjen mange av dere på avartaren, i stedet for brukernavnet :) Selvsagt er det lov å bytte, men jeg selv vil nok si at det er best å ikke bytte

Akkurat det samme fant jeg ut for et par år siden også Inntil da hadde jeg egentlig byttet avatar som andre bytter skjorte, jeg tok bare et bilde av en fisk jeg akkurat da hadde litt dilla på

Men så kjære Frank, så byttet DU avatar en dag, brått og uten forvarsel, etter å ha hatt den samme i lang tid! Da ble forvirringen total! Jeg hadde jo alltid kjent deg igjen på avataren, navnet leser man jo bare når man er nødt Og det å se en fast bruker, en moderator, uten den vanlige avataren og så ikke kjenne ham igjen, ga meg en AHA-opplevelse.
Og da erindret det meg; hvordan virket da mine egne stadige avatar-skiftninger på andre? Skjønte de at det var meg likevel hver gang? Jeg skiftet jo skall oftere enn en reke til stadighet
Så ja, gjenkjennelsesfaktoren er utrolig mye høyere på et bilde enn på et stykke tekst (brukernavnet), det er helt klart. Uansett hva bildet forestiller.

Så da satte jeg inn et avatarbilde av meg selv (det med solbriller og kamera i hånden) og lot det står der helt frem til i sommer Var det to år? Eller ett år? Men nå i sommer skiftet jeg til bilde av min yndlingsrose; "Chicago Peace". Måtte bare! Den er jo vakrere å se på enn meg, så jeg tenkte det var et lurt trekk He-he!

Og nå skal rosen få stå - lenge!
jeg er for personlig bilde. Grunnet latskap tok det tid å forandre på
Kan godt slå to fluer i samme smekken og legge inn figuren min som personlig bilde men jeg tviler på at noen vil like den. Spøker alltid med at neste gang det er karneval skal jeg ikle meg en hvit string og stille som Michelen-woman. Så det bilde hadde vel passet bedre i et trailerblad eller noe sånt..

Så jeg går for fritt valg av bilde.
SoVe
Spøker alltid med at neste gang det er karneval skal jeg ikle meg en hvit string og stille som Michelen-woman. Så det bilde hadde vel passet bedre i et trailerblad eller noe sånt..

Hahaha... Da hadde du nok fått napp hos mange trailersjåfører
Hadde jeg vært tøffere, så hadde jeg fulgt opp den ideen bare på trass!
Hvorfor skal ikke folk få lov til å gå i string uansett "dekkstørrelse"? ;P
(Om det er kledelig, eller sjokkerende, er jo en annen sak

Så lenge avataren er ok for brukeren så bryr jeg meg ikke noe om hvordan den ser ut. Det at en avatarer skiftes ofte synes jeg ikke er noe godt trekk.

Min er fast og jeg tenker ikke på å bytte den da jeg har hatt den lenge.
1) Alternativ 2
2) Alternativ 3
3) Alternativ 1

Jeg har absolutt ikke noe imot at andre har bilde av seg selv som avatar, men kunne ikke tenke meg det selv. Fisken min er jo tross alt penere enn meg, da
Må innrømme at jeg nettopp byttet avatarbilde. Har tatt dette bilde selv og det er liksom den fisken(e) som er hovedatraksjon i karet mitt.
Hadde discusbilde som avatar før, men har aldri hatt noe med discus å gjøre så det ble litt feil på en måte....

I vote for number 1 and 2 !
Er man så fotogen som meg, er jo bilde av seg selv en selvfølge.

Jeg syns det er helt ok uansett hva folk har, så lenge de har noe. Husker lettere et bilde enn et nick.

Bevegende avatarer, eller konstant bytting av avatar, gir meg litt noia.
Alternativ 1 hos noen her samt bra skriving har jo ført til mye glede, og sorg, for meg, hehe. Så hvis det skal være en så blir det nok det som er preferansen, men bryr meg ikke særlig. Som alle andre her så er fordelen mer hvis den ikke forandres ofte, fordi det er vanlig menneskeoppførsel å kjenne igjen det første man legger merke til ved et innlegg, og bilde er lettere enn ren tekst. Det er derfor vi lager logoer og den slags
Så da satte jeg inn et avatarbilde av meg selv (det med solbriller og kamera i hånden) og lot det står der helt frem til i sommer Var det to år? Eller ett år? Men nå i sommer skiftet jeg til bilde av min yndlingsrose; "Chicago Peace". Måtte bare! Den er jo vakrere å se på enn meg, så jeg tenkte det var et lurt trekk He-he!

Og nå skal rosen få stå - lenge!

Her blir jeg litt forrvirret, Mona...! Kjenner alltid deg igjen på bildet med kamera i hånden, og i denne tråden og dette innlegget er det fortsatt det jeg ser! Rosen din kommer ikke opp som avatar hos meg ihvertfall )

Selv har jeg hatt samme avatar og samme signatur siden jeg ble medlem for mer enn 1,5 år siden. Synes de passer sammen. Det viktigste er at avateren ikke byttes for ofte synes jeg - det er koselig å kjenne igjen dere alle sammen.
Selv synes jeg det er likegyldig hva folk bruker som avatar,man kjenner den igjen etterhvert uansett

Selv er jeg ofte sløv med å sette på avatar men får se om jeg gjorde det rett da jeg forsøkte å sette på en tidligere.

Edit,jeg fikk til
Jeg syntes folk kan ha det de ønsker selv, men ikke bytte for ofte.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap