Dag2 (side 2)

Det er i grunn velkjent at kampfisk-damer også kan være noen skikkelige troll

Enig med deg at denne bloggen ikke ble som tenkt. Rinamor kan be moderator å få denne tråden omgjort til feks nybegynner-tråd, slik at hun kan starte en ny blogg med rene ark
Nemo Akveri mitt/havet :P
Ta en titt på hva jeg har laget i pohotoshop da ^^ Det kommer flere fisker etterhvert
Rinamor
Hei igjen, jeg måtte nesten se om dette blei svart på. Hvis du tar en kikk i hva andre har skrevet er det lite motiverende. Det er ingen fisker/dyr som er like, ja vi vet det sånn instinkt messing. Begge fiskene mine viser ingen tegn til å lide noen nød. [B]Jeg trodde det var en ”personlig” blogg. Ja jeg opplever dette som litt ekstremt for å være ærlig, det er ingenting som tilsier at det er deg jeg skal ta råd fra, du står ikke under navnet ”ekspert” det er heller et ord jeg ikke bruker.[/B]Som sagt viser fiskene ingen tegn til aggressivitet. Hva jeg hadde sett på som konstruktiv kritikk er å ha fått råd om å gjøre det beste ut av situasjonen som den er nå. Jeg studerer og har et trangt budsjett, så dette ville vært mer relevant for meg. Galemor beskrev hennes erfaring, jeg personlig har hørt om andre tilfeller der det skjer ting ”utenom” det normale, men det overrasker meg ikke, fordi det har jeg selv praktisert med andre dyr. Jeg så det på som en bryt av ytringsfriheten å få en advarsel på å fortelle om egen erfaringer. Rasen utvikler seg som alle andre raser innen avl etter hvilket nytt blod som blir ført inn, ny kvaliteter og antikviteter blir ført med. Jeg har ingen planer om å la dem stå sammen om det blir komplikasjoner. Men så lenge det er rolig der ser jeg ingen grunn til å kjøpe et stort nytt akvarium til min trange hybel. Jeg mener det er bedre å trå litt varsommere selv om du har navnet som moderator.
¨

Jeg er helt enig i at dette er en personlig blogg, men man kan ikke skrive om hva som helst for det. Det finnes retningslinjer vi alle må følge. Hvis man vil ha en blogg som man kan bestemme over selv så må man lage en på nettet.

Har selv lest hele bloggen din og syntes kanskje at det er mye overreagering her.

Sånn bortsett fra det så håper jeg at fiskene dine har det bra. Kampfisker er noen utrolig flotte fisk.

Mvh Linka
Ja det blei litt vell mye! Uansett jeg har bestemmt meg og kjøpe en 70liter 6 kantet som kan stå i kroken her. Der skal jeg ha hvitsten sand, og rød over sånn jeg har i bollen min. Jeg har tenkt på mørke planter og "gyptiske" krukker som jeg har innredet leiligheten min med. Jeg vil prøve meg litt på oppdrett av Kampfisk (Crowntail) så når ynglet blir stort nok går dem i bollen
Hørtes flott ut. Kampfisk er en utrolig fin fisk. Har ikke sett crowntail før så håper du legger ut bilder.

Mvh Linka
Jeg har fisken min som Avatar, du kan også klikke den inn på "bollen" der vil du se han har liksom sånne pigger. Desverre var fruen og spiste på halen hans så hun er fjernet nå og bor hos venninna mi. Så det er snart grodd ut nå
Men er en utfordring jeg har! Jeg har opplevd at kampfisk hunnene har tendens til å ha et aggressivt gemytt. Jeg vil nemmelig ikke Dan Terje skal bli noe mer spist på. Så lurer jeg litt på hvilken andre slaks fisk jeg kan ha sammen med kampfisk? Stim fisk? Jeg vil prøve å ha fisker mest mulig fra Asia området. Innredningen skal være litt eksotisk i det nye akvariet. Så hva slags andre fisker kan jeg add til som kommer fra de områdene som også ikke spiser yngel :P Jeg tenkte på en siamesisk alge eter fordi de sugemallene spiser vel yngel etter hva jeg har hørt. Min venn Galemor har noen av de siamesiske gule alge eterne, de er vel mest aggressive mot sin egen art, så føler jeg kanskje ikke har behov for mer enn en, dessuten vil akvariet være på 70liter.
Bio eller selskap?
Nå kan jeg ikke finne ut om mitt nye akvarie er Bio eller Selskapsakvarie.

Jeg lurer litt på med hannen min, ”Betta Splendens” Han var veldig intrissert i hua har bare 1 for å teste ut hvordan det gikk først, tidligere erfaring huene kan bli litt voldsomme de å.
Men dem svømmer ikke sammen så mye. Virker mer som han har interesse for henne og ikke henne for han. Jeg har satt opp et 19liets akvariet som mitt nye yngels akvaria. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal på en måte spleise den mer sammen siden jeg håper veldig på noe egg, ta opp temperaturen og fore mer? Vær så snill noen råd =)

Hannen og huen er forresten i 60lietern..
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap