- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- når man treffer The One, kravstor til akvarie-elsk? (side 2)
når man treffer The One, kravstor til akvarie-elsk? (side 2)
Mannen min er ganske uinteressert i akvarier og akvariefisk. Egentlig hadde det aldri falt meg inn at en evt partner måtte ha samme interesse som meg for akvariehold. Men det jeg derimot krever av en partner er at han gir frihet og aksepter meg som jeg er og de interesser jeg har, uten å forsøke og påtvinge meg forandringer.
Han lar meg holde på, kanskje mest fordi han med det kjøper seg "goodwill" til den hobbyen han selv liker og har (bil)
Det er nok litt annerledes om man er et ihuga katte- eller hundehold-menneske, ettersom disse dyrene er litt mer tilstedeværende i huset og livet ellers. De befinner seg gjerne i fanget ditt, for å si det sånn, lager lyder og krever sitt på en annen måte enn akvariefisk. I slike tilfeller er det nok et krav at partneren kan like dem eller iallefall godta dem betingelsesløst. Det nytter ikke med en kjæreste som ikke fordrar hunder om man har 3 stykker selv og drømmer om å starte egen kennel
Han lar meg holde på, kanskje mest fordi han med det kjøper seg "goodwill" til den hobbyen han selv liker og har (bil)
Det er nok litt annerledes om man er et ihuga katte- eller hundehold-menneske, ettersom disse dyrene er litt mer tilstedeværende i huset og livet ellers. De befinner seg gjerne i fanget ditt, for å si det sånn, lager lyder og krever sitt på en annen måte enn akvariefisk. I slike tilfeller er det nok et krav at partneren kan like dem eller iallefall godta dem betingelsesløst. Det nytter ikke med en kjæreste som ikke fordrar hunder om man har 3 stykker selv og drømmer om å starte egen kennel
Postet 19.09.07 kl 13:56
AggiNåja... Jeg vil heller ikke ha noen ulovligheter hos en eventuell partner, bare så det er sagt... Jeg tar ikke sjangsen på å bli lagt i jern, heller... Men det er jo en [I]teoretisk [/I]mulighet at jeg møtte en reptilpasser fra Bergen akvarium, eller Kristiansand Dyrepark... ;P Hihihi
hehe, måtte jo vært drømmemannen det akvariepasser i Bergen
Nå håper jeg ikke jeg fremstår som den mannfolk-terroristen som KREVER at min mann liker hobbyene mine, men jeg er faktisk avhengig av det.
Pga reise til utstillinger, mye jobb-reising osv, så trenger jeg en mann som er forberedt på både å ta vare på kar og hunder om jeg ikke er der.
Og når jeg reiser land og strand rundt på utstillinger er det jo bare kjekkere om jeg har en mann som bryr seg om bikkjene og har lyst å bli med. Ikke noe er bedre enn selskap med din livsledsager
Og det er jo heller ikke til å gjemme under en stol at det vises på økonomien når man bruker så mye penger på noe man ikke tjener noe særlig på I tillegg kommer musikk-hobbyen min som jo også er en ganske dyr affære, hehe. Så all ære til ham for at han er så tålmodig og orker å høre på fiske -hunde -og saks-musikk som ljomer vegg i mellom
Eneste samboer liker er fluefisking, noe han ikke får praktisert særlig mye etter at han flyttet ned til oljehovedstaten... Men jeg sier ingenting om at han har fem fiskestenger stående i gangen foran fryseren året rundt
Postet 19.09.07 kl 14:36
Der sa du det, Mona.
Det er viktig med aksept, selv om partneren er aldri så lite interessert...
Og for meg er det egentlig viktig at partneren også har sine egne interesser og ikke gir dem opp... Eksen min sluttet med alle egne interesser da jeg flyttet inn, for han ble mer opptatt av å passe på meg... Akkurat som om jeg trenger å passes på... Urk! Det er helt forferdelig når partneren skal gjøre absolutt alt i fellesskap, 24 timer i døgnet. Da begynner man å lengte etter å få fred i 5 minutter...
På den andre siden, så kan jeg tenke meg det blir litt tungvint hvis partneren aldri viser seg hjemme, bortsett fra om natten ;P
Det finnes en mellomting, heldigvis
Det er viktig med aksept, selv om partneren er aldri så lite interessert...
Og for meg er det egentlig viktig at partneren også har sine egne interesser og ikke gir dem opp... Eksen min sluttet med alle egne interesser da jeg flyttet inn, for han ble mer opptatt av å passe på meg... Akkurat som om jeg trenger å passes på... Urk! Det er helt forferdelig når partneren skal gjøre absolutt alt i fellesskap, 24 timer i døgnet. Da begynner man å lengte etter å få fred i 5 minutter...
På den andre siden, så kan jeg tenke meg det blir litt tungvint hvis partneren aldri viser seg hjemme, bortsett fra om natten ;P
Det finnes en mellomting, heldigvis
Postet 19.09.07 kl 14:37
mona oMannen min er ganske uinteressert i akvarier og akvariefisk. Egentlig hadde det aldri falt meg inn at en evt partner måtte ha samme interesse som meg for akvariehold. Men det jeg derimot krever av en partner er at han gir frihet og aksepter meg som jeg er og de interesser jeg har, uten å forsøke og påtvinge meg forandringer. Han lar meg holde på, kanskje mest fordi han med det kjøper seg "goodwill" til den hobbyen han selv liker og har ;-) (bil) Det er nok litt annerledes om man er et ihuga katte- eller hundehold-menneske, ettersom disse dyrene er litt mer tilstedeværende i huset og livet ellers. De befinner seg gjerne i fanget ditt, for å si det sånn, lager lyder og krever sitt på en annen måte enn akvariefisk:-). I slike tilfeller er det nok et krav at partneren kan like dem eller iallefall [I]godta dem betingelsesløst[/I]. Det nytter ikke med en kjæreste som ikke fordrar hunder om man har 3 stykker selv og drømmer om å starte egen kennel :-)
så ikke at det var 3 sider å lese.... Du har nok rett der Mona O. dyr som beveger seg rundt i huset krever mer av hele husholdet, ikke bare av en person (som jeg skreiv over)
Så da var det kanskje ikke så galt at jeg testa ut mannen min på hundehold men ikke på fiskehold, hehe.
(kanskje jeg er relativt normal allikevel)
Postet 19.09.07 kl 14:38
Postet 19.09.07 kl 14:39
Heldigvis anskaffet vi oss hund etter både ekteskap og unger var i boks og selvfølgelig er han ihuga Brann fans og dermed bruker endel penger på billetter til kamper.Skulle det komme protester på fiskekjøp har jeg argumentene klare)Når husvask står på programmet og det foretas ommøblering får jeg høre:jaså,skal det flere kar i hus nå?? Skummelt at han kan lese ønsketanker-fnis::
Postet 19.09.07 kl 14:42
Jeg kom på det at da jeg gikk på ungdomsskolen så sluttet plutselig veninnene mine å komme på besøk. INGEN kom lenger, og grunnen var at jeg hadde melorm i en kasse under sengen. Da de hadde oppdaget det så hadde de sittet med beina oppi sengen hele tiden mens de var der.
Så fiskeinteressen kan gå utover venneflokken også, den. De ler av det no, da.
Så fiskeinteressen kan gå utover venneflokken også, den. De ler av det no, da.
Postet 19.09.07 kl 19:06
Endret: 19.09.07 kl 19:08
Postet 20.09.07 kl 14:22
Postet 20.09.07 kl 14:25
Jeg hadde ikke godtatt å blitt akvarieløs, men at hun hadde satt ned foten på f.eks to stk hadde gått greit. Spørs hvilke hobbyer hun har. For tida er jeg i et ganske ferskt forhold, men har ikke støtt på problemer enda. Har bare ett kar og venter på det andre, men merker at hun begynner å bli litt lei alt snakket... Hun er uansett så snill at jeg kommer til å få ha et par til, spørs litt på plassen. Så lenge vi ikke bor sammen har hun ikke så mye hun skulle ha sagt...
Postet 20.09.07 kl 17:00
Taken!!!
Hehe, neida er ikke fullt så desperat...
Men mye gode poeng ute å går i flere av svarene.
Ser også ut til at vi har en felles interesse i hunder, utstillinger og det som medfølger.
Reiser litt selv og det går ellers i året endel tid med til trening av hund og konkurranser, noe som må taes hensyn til. Og nei, det er ikke aktuelt med noe type som har pels eller fiskeallergi!
Javisst liker eksen hunder, men han hadde sine greier med biljard, fisketurer og jakt som for min del var helt greit.
Vær sin hobby er helt greit for min del sålenge man begge respekterer hverandres.
Postet 20.09.07 kl 22:30
Endret: 20.09.07 kl 22:31
Samboeren min likte ikke akvarier i det hele tatt før, og nektet å se inn i de pga eplesneglene. Hun syns disse var så ekle og motbydelige at jeg måtte dekke til akvariet på soverommet når vi skulle sove.
Jeg har nå kvittet meg med de, og hun er strålende fornøyd.
Mens hun var på ferie med noen venninner i sommer, så dro jeg å kjøpte meg ett 375 liters som jeg har Malawi i. Innredet det fint med sand, steiner og planter og ventet spent på at samboeren skulle komme hjem og se det.
Når hun kom inn i stuen stoppet hun opp og ble helt stille noen sekunder, og da tenkte jeg; faen nå får jeg ett helvete, men hun sa "Det der var jo driiiit fint da!!!!"
Til min store overraskelse var hun kjempefornøyd og eier nå sin egen fisk i det karret
Har også satt opp en 120 liter med reker som hun har sagt at var veldig fint og rekene var morsomme
Jeg har nå kvittet meg med de, og hun er strålende fornøyd.
Mens hun var på ferie med noen venninner i sommer, så dro jeg å kjøpte meg ett 375 liters som jeg har Malawi i. Innredet det fint med sand, steiner og planter og ventet spent på at samboeren skulle komme hjem og se det.
Når hun kom inn i stuen stoppet hun opp og ble helt stille noen sekunder, og da tenkte jeg; faen nå får jeg ett helvete, men hun sa "Det der var jo driiiit fint da!!!!"
Til min store overraskelse var hun kjempefornøyd og eier nå sin egen fisk i det karret
Har også satt opp en 120 liter med reker som hun har sagt at var veldig fint og rekene var morsomme
Postet 20.09.07 kl 22:56
Mocca
Taken!!!
Hehe, neida er ikke fullt så desperat...
Men mye gode poeng ute å går i flere av svarene.
Ser også ut til at vi har en felles interesse i hunder, utstillinger og det som medfølger.
Reiser litt selv og det går ellers i året endel tid med til trening av hund og konkurranser, noe som må taes hensyn til. Og nei, det er ikke aktuelt med noe type som har pels eller fiskeallergi!
Javisst liker eksen hunder, men han hadde sine greier med biljard, fisketurer og jakt som for min del var helt greit.
Vær sin hobby er helt greit for min del sålenge man begge respekterer hverandres.
Må bare spørre, hvaslags rase driver du med? (litt OT men)
Postet 30.09.07 kl 23:05
Høyer'nSamboeren min likte ikke akvarier i det hele tatt før, og nektet å se inn i de pga eplesneglene. Hun syns disse var så ekle og motbydelige at jeg måtte dekke til akvariet på soverommet når vi skulle sove. Jeg har nå kvittet meg med de, og hun er strålende fornøyd. Mens hun var på ferie med noen venninner i sommer, så dro jeg å kjøpte meg ett 375 liters som jeg har Malawi i. Innredet det fint med sand, steiner og planter og ventet spent på at samboeren skulle komme hjem og se det. Når hun kom inn i stuen stoppet hun opp og ble helt stille noen sekunder, og da tenkte jeg; faen nå får jeg ett helvete, men hun sa "[I]Det der var jo driiiit fint da!!![/I]!" Til min store overraskelse var hun kjempefornøyd og eier nå sin egen fisk i det karret :) Har også satt opp en 120 liter med reker som hun har sagt at var veldig fint og rekene var morsomme :)
Og det første hun gjør nå når hun står opp, er å gå rett ut å mate fiskene og rekene
Postet 01.10.07 kl 01:52
Postet 01.10.07 kl 11:27
Postet 01.10.07 kl 11:38
Postet 01.10.07 kl 11:39
Endret: 01.10.07 kl 11:40
Frk. Nilsen[QUOTE=Mocca] Jeg har en Labrador tispe på 8, år, av jaktlinjer og en pyreneisk gjeterhund hanne på 2,5 år.
spreke hunder med andre ord. Kan ikke være mange pyreneere her i Norge, stussa litt over rufsehunden du hadde som avatar
He he... neida rufsehunden Birk er vel en av rundt 30 stk i Norge
Mamma`n er import fra Nederland og Birk er resultat av en liten sextur til Belgia
Passelig spreke hunder for mitt bruk, trenger jo jevnlig hjernetrim men går ikke på veggene av noen roligedager innimellom - heldigvis.
Postet 01.10.07 kl 12:10