Idag-tråden! (side 2)

Dagen i dag har jeg brukt på å farte rundt i de fleste akvarie butikker i trondhjem på leting etter Corydoras metae. Noe som ikke var det letteste å finne i byen.
Og så har jeg nyta den utrolige fine sommer dagen
Idag har jeg etter en punktering på bilen (som er en vw touran og ikke har reservehjul, men en limboks og kompressor som ikke hjalp da hullet var for stort) kommet meg til ski for å handle litt sommerklær.. laaaang ventetid på pappa og sambo som kom med et vinterhjul så vi kunne komme oss videre.. moro med bil dere...
For tiden har vi besøk av min datters klassekamerat om formiddagene. Det er jo streik... Nå er det meldt hetebølge og ungene går allerede med kortbukse og t-skjorte. Skal bli enda varmere i morgen, da blir det en badetur på oss...
Har jeg luftet valpen ( som vanlig) var skikkelig pain å gå i 40 minutter etter litt for mye knebøy på trening på lørdag.
Nå skal jeg på shoppingrunde og handle utstyr til det nye karet ( lesedag til eksamen er fint )
I dag har jeg sendt avgårde avleggeren på leirskole. Første gang hun skal være vekke fra meg så lenge. Hjelpemeg... Og så er det JEG som er reisesyk. :O Hun kunne nesten ikke komme seg fort nok avgårde.
Nå er jeg barnløs i hele 12 dager. Aner ikke hva jeg skal finne på.... :O
I dag har jeg hentet noen veldig etterlengtede Juwel Rock bakgrunner, byttet bort gibbicepsene og blåguramien mot 1 ancistrus opdrettsvariant. Kort sagt, nå er jeg i rute til oppstart av discuskaret til helgen. Det blir jo bare vann og grus først.
Jon
Våknet halv fem, vurderte å dra på jobb straks alarmen skrus av, men kom på at jeg hadde kjøretime halv ni.
Jobb og enda mer jobb!
Hjem og kope, trøtt som ei strømpe, men B-mennsket i meg våknet nå på kvelden, så jeg kunne pønske ut en lur løsning med filteret som lekker som ei sil. Etter mye plunder og litt skriblerier her inne, så ja; det enkle er ofte det beste! (gummistrikk + om arrangere svampen pluss ta bort litt dritt fra det)

Nå kan mor legge seg, men NÅ er jeg våken liksom.
Inaktiv bruker
idag har jeg vært slem å fiska fikk 2 ørreter nede i elva her i sverige, ganske koselig å fiske, men ikke å drepe den, med tanke på at jeg egentlig er en fiskeelsker
så på den ene mens den enda var i live, å tenkte, kanskje den vil trives hjemme hos meg??
men ørret er for krevende;(
I dag har jeg bada å fått vite at jeg kom inn på Tip til høsten slik at jeg kan bli mekaniker eller noe lignende. Har og bestilt meg Mac som jeg skal ha.
I morgon skal em på gladmat festivanen i Stavanger.
dette er den første gongen eg skal på den festivalen.
eg har hørt at det er mangen buer rund det dei står å lager mat og me kan få ein liten smaksprøve.
Eg gleder meg !!!
Inaktiv bruker
idag stengte håvard støre andersen tråden til loffa, var for mye offtopic på den private tråden, men heter det ikke privat tråd a?
Det som skrives i et stort forum er ikke privat. Bruk telefon, sms, eller epost til privat korrespondanse.
Det er vel forskjell på diverse innimellom-snakk og direkte spam-chatte-posting? Når innleggene lyder - "Innlegg 600 er min" - "Nei, den er MIN" -"Phøh, bare prøv deg!" (= 3 innlegg), da har man nok tråkket over en grense for hva som passer seg vil jeg påstå.

Moderators avgjørelse støttes i alle fall av meg.
Husk at søk på f.eks l-144 fra andre brukere vil gi treff i kose-chatten deres. Da må en som trenger info om det dere skriver måtte lese seg gjennom et utall innlegg som har ingen akvaristisk relevans whatsoever, i håp om at det finnes interresant info. Dette er et offentlig forum, ikke en chat. Istedenfor å klage på en (for oss andre) riktig avgjørelse om stenging av tråd, kan dere jo bare fortsette praten via f.eks msn?

Og til spm om privat tråd og personlig snakk: det er forskjell på å barbere seg og å kappe av seg hodet
vegar haugerud
halo!!!! det er ikke bare tråden vår dem prater om l144!!!!

Nei, selvfølgelig er det ikke det. Men et søk fra en som trenger info om dette vil gi treff i tråden deres også. Og da må man bruke haugevis av tid på å lese om deres private gjøremål og det har gått litt langt i denne tråden.

Og det er ikke nødvendig å bli hissig Vegar Denne avgjørelsen støttes av flere. Det er ingen som har noe imot deres vennskap eller dere personlig, men i denne tråden gikk det litt over stokk og stein. Som jeg sa før; dere kan jo bare opprette deres egen chat, og så er alt i skjønneste orden skulle jeg tro. Eller mener du at alt utenom snakket er av interesse for oss andre på AF?
Inaktiv bruker
hvor kan man oppdrette en slik chatte tråd du prater om a? det blir det samme som å rate på leif sin tråd-.-
vegar haugerud
hvor kan man oppdrette en slik chatte tråd du prater om a? det blir det samme som å rate på leif sin tråd-.-

MSN, f.eks
Stenging av tråd
Som du vegar nevnte tidligere her i din tråd, ble min tråd i kveld stengt av moderator håvar. Jeg har en viss forståelse for dette faktisk, mine venner!!!
Jeg sa klart i fra forrige kvelden at det burde være mere seriøse innlegg enn hva siste tiden angikk. Selvfølgelig er jeg meget trist og lei meg for å ha mistet (fått stengt) min private tråd, så det er sagt. Har brukt mye tid på å lage innlegg, ta bilder for å legge ut i tråden, fått nye relasjoner og vist dem som har vært innom tråden den gleden jeg har med min akvarie hobby.
Andre ting har også fulgt trådene mine

Utflytting (nærmest kastet ut)pga for mange akvarium, flyttingen, oppbygging av karr her på den nye plassen, yngel som har kommet, nå senest ancistrus yngel og vist min iver for mine kjære fiskevenner. At tråden min er stengt inntil videre forteller meg ikke om den vil bli åpnet igjen eller ikke, kanskje du Håvar kunne sende meg en mail om dette på leifejohansen@hotmail.com

Jeg skal ikke klage på andres tråder fordi min er stengt, men skal en stenge tråder, bør en legge seg på en fast linje og ta alle "useriøse" tråder som det tydeligvis kalles og stenge dem alle.

Akvaforum er et ypperlig sted for slike som meg som liker fisk, liker å bytte, selge eller gi bort fisk og utstyr. Her kan også relasjoner bygges, en kan lese seg til omtrent alt innen "vår" verden, så la oss alle verne om denne verdien vi har i AF

Med vennlig hilsen
Leif E. Johansen
Hvittingfoss
Inaktiv bruker
jada, hadde vært hyggerlig med en sånn på af også
Inaktiv bruker
beklager alt oppstyret jeg har gjort her, mente ikke å irritere noen beklager.. skal vi gå on topic å prate om idag eller?
ja i dag/natt sitter jeg på kjøkkenet med katten:
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap