- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Innbygging av 530 liter Tropheus kar :):) (side 2)
Innbygging av 530 liter Tropheus kar :):) (side 2)
Postet 27.09.07 kl 20:47
Postet 28.09.07 kl 11:48
Postet 28.09.07 kl 12:05
Postet 28.09.07 kl 12:15
Lavastein og Tropheus
En bør unngå å bruke lavastein i akvarie med aktive fisker som Malawi og Tropheus grunnet skarpe kanter som kan skade fiskene.
Innredning i karet ditt er veldig bra Vibsi. Ikke for lite og ikke for mye. Husk at Tropheus trenger mye plass til lek og svømming. Trangt om plass kan føre til øk aggressivitet i flokken, og da betyr krig og døden.
Innredning i karet ditt er veldig bra Vibsi. Ikke for lite og ikke for mye. Husk at Tropheus trenger mye plass til lek og svømming. Trangt om plass kan føre til øk aggressivitet i flokken, og da betyr krig og døden.
Postet 28.09.07 kl 12:16
Endret: 28.09.07 kl 12:19
Ja jeg har ikke tenkt å tilsette mer stein. Karet er jo "bare" 530 liter. Kirizaene mine får hvertfall en BRA fart når det er litt knuffing på gang.
Lurer på hvordan de hadde sett ut visst de skulle kommet borti lavastein da.
Da hadde de nok skrapt seg opp. Da blir de jo fort syk.
Liker uansett kalkstein veldig godt Takk for komplimentet
Lurer på hvordan de hadde sett ut visst de skulle kommet borti lavastein da.
Da hadde de nok skrapt seg opp. Da blir de jo fort syk.
Liker uansett kalkstein veldig godt Takk for komplimentet
Postet 28.09.07 kl 12:35
Forresten
Når du har fylt opp karet med sand, legg en flat skifestein midt i mellom grottende. Den vil fungere som lek/lekeplass.
Postet 28.09.07 kl 12:41
Endret: 28.09.07 kl 12:42
Postet 28.09.07 kl 12:43
Lek på en flatstein
Det er bare noe ciklidene gjør. Hvis vi tenker litt om så forstår vi det. Lek kan være voldsomt noe ganger, særlig når det gjelder ciklide. Da er det best å gjøre det på en "seng".
Postet 28.09.07 kl 13:08
Postet 28.09.07 kl 14:30
For og være helt ærlig, så ville jeg tatt meg en tur ut i naturen og lett etter andre stein som passer bedre inn med bakgrunnen din. Har ei røys 50 m fra der jeg bor som du kan ta med deg på søndagen hvis du ikke finner noen stein i bergen Jeg tør påstå at du kommer til og bli mye mer fornøyd med resultatet.. Så finner du et par stein som er litt lange og flate som du tar med i steinoppbygningene dine, til "leksplass".. Jeg har selv sluttet og bruke faxekalk, da sanden jeg bruker fungerer like godt til buffer.. Det sies også at faxekalk sten mister effekten ettersom algelaget blir tykkere.. Det har jeg selv ingen formening om stemmer, men det høres logiskt ut.. Det er mye pen sten rett utenfor døra, og den ser mye mer naturlig ut en faxekalken syns no jeg
Postet 28.09.07 kl 14:44
FredlyJa visste jo det egentlig. Men nå er jeg ike akuratt proff på Malawi og slikt, så jeg hopper av denne tråden:D Hehe, lykke til iallefall, gleder meg til flere av dine prosjekt bilder
Man trenger ikke være proff for og komme med innspill, enten de er gode eller ikke Plutselig sier man noe lurt vettu.. Akkurat det med lavastein er ikke særlig lurt, men jeg må jo innrømme at jeg har gjort den samme feilen selv.. Da ble det praktisk talt fillefisk
Postet 28.09.07 kl 14:47
Postet 28.09.07 kl 14:55
Postet 28.09.07 kl 15:20
Postet 01.10.07 kl 19:24
Postet 03.10.07 kl 19:43
litt fler....
Vi er driiit fornøyd med fisken! Kanonfin! De har lekt allerede...masse risting og den ene hannen har okkupert hulen til høyre i karet.
Vi kjøpte og tre hesteneser,men den ene ble mobbet av de to andre så den ene har fått flyttet på hybel hos kiriza'ene. Der får den gå ifred, og gefle i seg masse fine grønne alger.
Vi er driiit fornøyd med fisken! Kanonfin! De har lekt allerede...masse risting og den ene hannen har okkupert hulen til høyre i karet.
Vi kjøpte og tre hesteneser,men den ene ble mobbet av de to andre så den ene har fått flyttet på hybel hos kiriza'ene. Der får den gå ifred, og gefle i seg masse fine grønne alger.
Postet 03.10.07 kl 19:48
Postet 03.10.07 kl 19:48
Vibsilitt fler.... Vi er driiit fornøyd med fisken! Kanonfin! De har lekt allerede...masse risting og den ene hannen har okkupert hulen til høyre i karet. Vi kjøpte og tre hesteneser,men den ene ble mobbet av de to andre så den ene har fått flyttet på hybel hos kiriza'ene. Der får den gå ifred, og gefle i seg masse fine grønne alger.
Da har du et par på plass da Iflg mange er hestnesene parbindene.. Er det den hannen med "avklippet" bukfinne?
Postet 03.10.07 kl 19:50
ja de steinene ser ut som om de har rast ut fra bakgrunnen de..
min mor og far kom på besøk, og ringte med en gang til min bror og sa at de skulle hjelpe han å bygge hans akvarie inn i veggen og hehe.. fårr masse skryt av karet ja. Er kjempe fornøyd sjøl. Ble en lang tur hjem,når det kom stein inn i bilen i tillegg til alt det andre vi hadde med oss. Men det var absolutt verdt det!!!
min mor og far kom på besøk, og ringte med en gang til min bror og sa at de skulle hjelpe han å bygge hans akvarie inn i veggen og hehe.. fårr masse skryt av karet ja. Er kjempe fornøyd sjøl. Ble en lang tur hjem,når det kom stein inn i bilen i tillegg til alt det andre vi hadde med oss. Men det var absolutt verdt det!!!
Postet 03.10.07 kl 19:51