Marris`s Vannvidd (side 2)

Grattis med en sjarmerende cory!
Gøy! Gratulerer med panda'er det er fine corydoraser
Grrrrrr
Ja gøy med ny cory, men ble et skår i gleden. Mine nydelige C. Panda viser seg å ikke være Panda i det hele tatt. Lurer på om noen kan hjelpe meg å identifisere dem? Jeg gav 69 kr stykket, er de verdt prisen?

Jeg syns det ligner på corudoras punctatus(tror det skrives sånn)
Prisen er vel grei nok,jeg ga omtrent det samme for mine
Det er nok mest sannsynlig en C.schwartzi du har fått der. Den er jo pen den og.

Punctuatus er det nok ikke for de har ikke denne "gule" stripen. Har hørt at punctuatus er ganske sjeldene, men dyrebutikkene ofte merker sine corydoras med dette uansett. Akkurat som c.julii som oftest er en c.trilineatus..

Prisen er helt grei
Har nå fått coryen identifisert som C. Agassizii. Må skryte av butikken, jeg får en god deal på en annen cory i tillegg.. så dette blir spennende.
Takk for innspill Green og Elin *S* Leit å høre om dine arcatus Elin. Håper det går greit med resten av coryene dine.
Tusen takk for trøst ang arcuatusene, det går bra med alle de andre

Gøy med flere corydoraser da! C. Agassizii se det ja, flott cory Var ikke langt unna med gjettinga mi..
Skulle bare mangle Elin. Det er noen flotte cory du også har fått deg. Men av og til virker desverre naturen mot oss.
C. sp. black ser også nydelige ut..stiller meg i kø om du får yngel av dem en vakker dag *ler* Det finnes så mange nydelige cory, at jeg blir helt gal *ler*
Coryene mine er juweler i mine kar..heller cory en diamanter til meg takk.

Marris
Coryene mine er juweler i mine kar..heller cory en diamanter til meg takk.

Jeg ville ha sagt: "Ja takk, begge deler..." ;-D
Det er dama som kan bli dyr i drift. Ho så ikke hvem art av cory ho ville ha.
Diamanter kan bli små penger om en må reise verden rundt etter cory
Ja ja har visst corydoras agassizi jeg også..
uff det var irriterende.Kjøpte dem som punctatus..
Så da er vi to som har blitt "lurt"..
vh green
Det var leit å høre Green, ser ut som at mange cory er så like at til og med selgere ikke alltid klarer å skille de i fra hverandre.
Men.. jeg ringte butikken dagen etterpå. de beklaget forvirringen.
Jeg fikk valget mellom å levere de tilbake eller å få en annen flott cory art i tillegg til en kjempe god pris. *ler* Så om alt går i orden, kommer min tredje cory art til uka. Må jo også si at jeg er fornøyd med Agassiziene også da..vakker cory. Så alt ordner seg...til min store fordel.
Hadde litt av en sjau her i går. For to dager siden tenkte jeg at Eheim prof 2224 pumpa mi i 250 literen ville få for mye belastning når det kom (kommer ) 20 nye cory ( 10 er kommet, 10 til uka ) Så jeg satte inn ei innvendig eheim pumpe som hjelpepumpe. På en eller annen innskyltelse, bestemte jeg meg for å skru på lyset en time tidligere en vanlig. Begge pumpene hadde stoppa i løpet av natta. Fant ingen grunn til det heller, ingen ting var tett. Acistrus ungene mine hang i overflata å pusta. Heiv opp i en luftestein og fikk pumpene i gang i gjen, men vill ikke risikere det igjen, så jeg sprang bort på dyreutstyrs butikken her i byen. Kjempegrei plass foresten og kjempekoselige folk som driver den..og kjempe gode priser på en del ting!! Der hadde de akkurat fått inn en pumpe...Fluval 305. Så jeg sjaua i går med å bytte alt pumpeutstyret. Har i grunnen ikke vært så fornøyd med Eheimen..brukt pumpe som fulgte med brukt kar. Synes strålen ut har vært ynkelig. Men skal gå over den og smøre alle pakninger, får se om jeg får den i gang igjen. Har en juwel 110 liter med innvendig filter, kunne godt bytta det med eheimen om jeg tørr å stole på den igjen.
Men..alt ble redda såvidt jeg kan se, og strømmen i akvariet mitt er jeg endlig fornøyd med.
Det hørtes ut som litt av en sjau det der. Ett råd jeg vil driste meg til å komme med nå er å følge nøye med på nitritt i tida som kommer. I tilfelle det lille strømbruddet eller hva det var tok kålen på filterbakteriene. Dette er du sikkert fullstendig klar over og vet at faren er minimal. Jeg er bare overforsiktig vettu hehehe.
Takk Elin. Synes i grunnen ikke du er overforsiktig her nei.. kommer til å ta hyppige vannskift og tester, tar ingen sjangser med de flotte fiska jeg har opp i der.
Nå er tredje cory art på plass..
Ni nydelige C. Metae ble henta på dyrebutikken i morges
Metae er fine Gratulerer med nye!
Takk Elin
Helt enig C.Metae er helt nydelige..men det er C.Sterbai og C.Agassizii også. Tror jeg er helt cory frelst *ler*
Men det var moro i går kveld..en stor stim på 19 cory for opp og ned ruta..maaat...maaat. Tok en videosnutt av dem..legger den inn her om jeg finner ut hvordan
Hvordan går det med deg og fiskene dine?
Tilfeldig bekjentskap
© elin o johansen
Reklame for plussmedlemskap