Har jeg en høygravid molly? (side 2)

Ja.. Men det tror jeg nok ikke funker for meg.. -Har nemlig noen scalarer som elsker fiskemat! :P Var ei black molly som fødte i karet for noen uker siden, og scalarene spiste opp nesten alle ganske så raskt. Fikk bare reddet ên.. Kjedelig.. Nå har jeg ei dalmatinermolly som er så stor at ho ikke kan bli større, og slik har hun vært i nesten ca to uker nå, så jeg tror absolutt at hun kniper.. Tipper ungene blir dødfødte.. Men vil egentlig heller ha yngel på black molly'n, de er så fine
Black molly
Har selv 4 blackmollyer (1 hann og 3 hunner) og den ene hoa fødte i karet på nattes tid, som gjorde at ingen av fiskene så at hun fødte eller så noen yngel. Jeg har både SAE, Neontetra, Platy og Guppy i karet som elsker yngel, men på morgnen plukket jeg opp først 6 yngel som lå i vannskorpa, og så hadde jeg tilslutt plukket opp 19 stykker tilsammen ! da hadde jeg også greid og fått tak i platy yngel. disse er 1,5 cm lange ca nå og går i eget 125L ''oppfostrings'' kar foreløpelig

Du kan greie og få yngel til og vokse opp selv, bare det ikke er for mange farer som truer, enda jeg har mange farer i karet mitt overlevde yngelen lenge nok til og bli plukket opp Dette har mye med fòring og fiskens personlighet og gjøre Scalarer er voldsomt glad i yngel, så hvis du skal ha frittsvømmende yngel kan du ikke ha den der tror jeg :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap