- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Mufcys våte hobby (side 2)
Mufcys våte hobby (side 2)
Postet 07.10.07 kl 16:12
Endret: 07.10.07 kl 16:13
Postet 07.10.07 kl 16:15
Postet 07.10.07 kl 20:53
Postet 07.10.07 kl 21:08
Hellblazertror ikke det, men guramier har jeg oppfattet som hissige hvis du ikke har dem i grupper på 4 eller mere. jeg har prøvd 3 ganger, med et par vær gang, alle gangene ble det tortur :P
Det hørtes ikke bra ut:P Men jeg har en fetter som har 4 dverggurami, 3-4 perlegurami, 1-2 blå gurami og masse andre fisker, og de har ikke terrorisert hverandre, men så er vel 4 stk en gruppe da
Postet 07.10.07 kl 21:17
Postet 07.10.07 kl 22:12
Postet 08.10.07 kl 15:28
Mufcy[QUOTE=Hellblazer]ja :/ ser ut som de trives i grupper, da er det så mange så de ikke vet hvem de skal krangle med :D jeg hadde som "liten" 2 ildbuker, 2 malavichiklider, 2 sebrachiklider og masse guppier osv i en 50 liter :P
Det høres ikke ut som en så veldig bra kombinasjon i et så lite kar:P
nei, men det gikk veldig bra :P
Postet 08.10.07 kl 16:59
Nå har jeg lyst på litt flere fisk Som sagt så skal guppyene ut og da åpner det for litt andre fisk. Sett litt på bunnlevende fisker som kuhlii ål og pansermaller, andre fisk, og kanskje jeg ikke skal bli kvitt scalaren, men heller kjøpe en partner?
Men da må jeg jo vite hvilket kjønn scalaren min er, noen som kan fortelle meg det?
(se på andre bilder i denne tråden)
Men da må jeg jo vite hvilket kjønn scalaren min er, noen som kan fortelle meg det?
(se på andre bilder i denne tråden)
Postet 08.10.07 kl 21:05
Yngel!!!
For en stund siden (nesten en uke, da jeg var hos min mor der 180l står) så drev jeg å kikket litt på karet, plutselig , bak en liten busk av hygrophila, så jeg en liten sverddragerunge
Skjebnen på denne blir nok usikker, for på andre siden av busken står scalaren å tenker på mat...
Jeg får ikke vært der før mandag (sikkert), men jeg håper den har klart seg
Skjebnen på denne blir nok usikker, for på andre siden av busken står scalaren å tenker på mat...
Jeg får ikke vært der før mandag (sikkert), men jeg håper den har klart seg
Postet 12.10.07 kl 14:41
ja, får håpe det
jeg skal kjøpe fisk i morra alvariet har ståt i en uke og har hatt oppi forskjellige tilsetninger så håper på en frisk start. satser på et parr paletter og noen småfisk. jobber på krizoo så får 25% på alt (bare sån "sommer jobb")
Kasta en stingsild fra saltvannsakvariet i en bøtte med ferskvann og den lever fortsatt den dag i dag :P 1 uke senere, vet jo de lever i begge vann :P
jeg skal kjøpe fisk i morra alvariet har ståt i en uke og har hatt oppi forskjellige tilsetninger så håper på en frisk start. satser på et parr paletter og noen småfisk. jobber på krizoo så får 25% på alt (bare sån "sommer jobb")
Kasta en stingsild fra saltvannsakvariet i en bøtte med ferskvann og den lever fortsatt den dag i dag :P 1 uke senere, vet jo de lever i begge vann :P
Postet 12.10.07 kl 18:31
Postet 12.10.07 kl 18:54
Postet 12.10.07 kl 22:33
Postet 21.10.07 kl 00:13
Postet 21.10.07 kl 13:36
R.I.P Krabben Bob:(:(:(
Det viste seg at det nye oppsettet var litt for godt for Bob, for i dag tidlig fikk jeg meg en merkelig og trist overaskelse, Bob var ikke i akvariet.
Jeg gikk ned til under etasjen og der, på kjøkkengulvet lå min kjære lille Bob Og det som er rart, er at hun, i løpet av natten, må ha gått ut av karet, funnet vegen ut av rommet mitt, gått ned trappen! og død på gulvet
Jeg gikk ned til under etasjen og der, på kjøkkengulvet lå min kjære lille Bob Og det som er rart, er at hun, i løpet av natten, må ha gått ut av karet, funnet vegen ut av rommet mitt, gått ned trappen! og død på gulvet
Postet 21.10.07 kl 13:41
Postet 21.10.07 kl 15:35
Postet 21.10.07 kl 15:39
Acara yngel!!!
For 2 dager siden var jeg hos min mor. Jeg gikk opp og så på akvariet, og der var dvergacara hunnen borte i hjørnet. Jeg gikk nærmere for å se, og under henne var det en drøss med yngel!
Men så var jeg ute ca. 2 timer, og når jeg kom inn var acaraen der uten unger:S Kan hun ha flyttet de? Håper ikke det værste...
Men så var jeg ute ca. 2 timer, og når jeg kom inn var acaraen der uten unger:S Kan hun ha flyttet de? Håper ikke det værste...
Postet 25.10.07 kl 16:28
Korkbakgrunn
I dag har jeg vært i byn og kjøpt meg litt korkbark, og planen er at det skal bli til en bakgrunn i 52 literen. Men akkurat nå må jeg tenke mye på hvordan den skal bli laget, og derfor leter jeg etter informasjon innen dette.
Mer info og lagingen av bakgrunnen kommer snart, mest sannsynlig i kommende uke
Mer info og lagingen av bakgrunnen kommer snart, mest sannsynlig i kommende uke
Postet 27.10.07 kl 19:21