Egg! -Rett i koppen! Palettene er galne :O (side 2)

Frk. Nilsen, les innlegg nr 12 :o)
Der får du svaret, hehe, trøtt i natt kanskje ?
Jepp, de klekket for flere dager siden, og er nå på picknick med mor og far...
Kaller dem kaffegrut Greit å ha et fellesnavn på så mange
huff, hehe, ja trøtt....
Kaffegrut, hehe, dette må være det kuleste "kullet" som er født her inne.
Palettbarna blir spist, har flytta vekk foreldrene.
Etter at dagens artemiadose hadde gått ned på høykant, fant plutselig mamma Friele og pappa Ali at kaffegruten smakte godt med artemia i magen...
Da fant jeg ut at tre ukers karantene i det lille karet var nok. De ble håvet opp i det store karet, og fikk seg et nytt kaffekrus, sånn at de skulle føle seg hjemme...

Jeg har en sverddragerdame som ikke likte så godt det nye paret. Hun hadde jeg planer om å omplassere. Ser ut til at jeg må gjøre det raskt. Hun er nemlig mye større enn palettene. :O

Så kommer spørsmålet: De gjenlevende ynglene ligger helt stille siden foreldrene er borte. Vil de begynne å bevege seg etterhvert?
Kan jeg flytte dem over til ancistrusparet med 1 cm ancistrusyngel og 1 cm venusyngel, eller bør de bli der de er? De er jo noen små knøtt, så de vil ikke utgjøre noen trussel.

Jeg er veldig fristet til å sette sverddragerdama i karantenen, sånn at hun ikke lager mer trøbbel for palettene.
hm, synd å høre at Friele og Ali fant ut at de ville innta kaffegruten :-/ men kjekt at noen overlevde.

Kanskje dette er en ide du kan selge til Prior forresten?
Egg rett i koppen, hehe
Ser du ingen bevegelse blant de i det hele tatt?
Er det lenge til neste artemia foring?

Mvh Asle
Ja,det var synd. Men det var tross alt det første kullet deres.
Og det var i et alt for lite kar, pga karantenen.

Nå har de god plass, men blir jaget av en rød hunndjevel..(sverddragerhoa) :-/
Hun har ikke vært fæl til å jage før, men nå er det jaggu fart i henne. Hun må ut.
Har lenge planlagt å levere henne til Akvariet i Bergen.

Men kan jeg putte palettyngelen i det andre karet? Det med ancistrusparet og annen yngel? Da kan jeg nemlig isolere sverddrageren.
Asle
Ser du ingen bevegelse blant de i det hele tatt? Er det lenge til neste artemia foring? Mvh Asle

Joda, de beveger seg når jeg er nedi med håven. Ellers er de veldig rolige. Vanskelig å få øye på dem.
Oki..
Jeg har ikke erfaring med andre enn dverg-ciklider og der er yngelen veldig rolig de første dagene ihvertfall..
Bare når mor og far drar de med ut i matfatet de er aktive..
Men etter noen dager tar de det igjen! Da er de plutselig veldig aktive, ihvertfall de fleste jeg har hatt..
Jeg er litt kynisk i forhold til "vanlige" levendefødere jeg da så jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde gjort med den..
Men må ikke høre på meg!!
Og ihvertfall ikke midt på natta!

Mvh Asle
Aggi
Tror jeg må kalle palettparet for Ali og Friele. Passer ikke det? ;)

Helt klart!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Lund
Reklame for plussmedlemskap