Akvarie-oppfinnelsen vi gjerne skulle sett! :-) (side 2)

Frank Angell
Det er nok vanskelig å lage en innrettning som fungerer optimalt, uten mye innsats fra vaskeren, uten at dette er noe som er større enn hva godt er. En kar jeg hadde noe kontakt med tidligere brukte rett å slett en betongblander til å rense sanden. Fyll på 25kg sand, sett trommelen nesten rett opp, og la slangen hele tiden fylle vann i trommelen. Start maskinen, gå å vask kopper eller noe, kom tilbake om 15-20min. Da er sanda rein, vannet kan helles av med å vippe trommelen på blanderen, og den våte sanda kan helles rett ut i f.eks en ren gildekasse eller noe lignende. Enkelt, genialt, men desverre både plasskrevende og ikke helt billig. For min egen del: det skulle vært store mengder som skulle blitt vaska for at jeg gikk til anskaffelse av en slik sak, selv om man får slike blandere ned mot ett par høvdinger innimellom.

Hvis man har skikkelig god råd, så syr man seg et kjempesolid vaske-nett og slenger sanda i vaskemaskinen!!
Tenk deg noen liter sand når sentrifugen setter inn sluttspurten på 1600/min Kanskje best å ta Ullvask...
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap