Tetratec ex700 utvendig filter -burde jeg skaffe meg det?:D (side 2)

Hehe.. Det koster med filtermatriale, men det er verdt det. Jeg kjøpte det i dyrebutikk og betalte det dobbelte så det lønner seg å kjøpe på nett.

Det originale oppsettet fungerer vel som det skal, men hvis du har penger etterhvert så er nytt en god investering.

Mvh Linka
Jeg har en FX1200, som har gått i 1,5 - 2 år nå. Satt opp med original filtermasse, vel og merke uten kullfilteret. Fungerer helt utmerket for mitt bruk i allefall. Kjørte den før sammen med en 700 liters powerhead i en 375 liter med malawi, og det var ingen problem. Nå går den sammen med en Jbl på 1200 liter i en 660, og fungerer knirkefritt der også. Du får en vesentlig bedre overflate til god bakterieflora ved å sette det opp slik som Frank foreslår, men filteret fungerer greit originalt også. Nå må det sies at disse filtrene ikke er helt likt bygd opp....
Ok, men jeg tror jeg venter på penger først uansett. Og hvis Pettern har hatt null problem med sitt, så overlever jeg og Min går jo sammen med org. juwel filter...
Merk deg at mitt filter er et EX1200 da....
Pettern
Merk deg at mitt filter er et EX1200 da....

Ja, til 6-700 liter... mitt er 180
Jeg har 1200 i 250L. Funker som bare pokker! orginalt oppsett. Hadde jeg hatt noe annet enn malawi hadde jeg kanskje gått for hakke mindre (EX700 eller hva det var), men siden det er malawi i karet, så er det jo greit med litt ekstra
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap