Sending i utradisjonell emballasje. -Problematisk? (side 2)
Postet 12.10.07 kl 21:10
Å, det finnes da mer koselige ting å sende enn dette, som kan få posten til å få hikke.SoVeHva med å sende en pakke Always Ultra med vinger som flypost... uten emballasje selvsagt? Da hadde de garantert fått noe å le av på pakkesorteringen på posten.... Bare kødda selvsagt.
Har selv sendt 3 stykk bilbatterier i en stor smartposteske, vekt tett på 60kg.
Driver nå å samler bly for en kar sørafor, som vil smeltes til passe kuber som passer rett i en smartpost medium eske.
Fylles eska helt, har denne plutselig den en vekt på ca 180kg Du dæffen noen skal få slite stygt med denne eska, om den noensinne blir full. Inkl meg :p
Postet 12.10.07 kl 22:54
Postet 12.10.07 kl 23:01
Å, det finnes da mer koselige ting å sende enn dette, som kan få posten til å få hikke.Frank Angell[QUOTE=SoVe]Hva med å sende en pakke Always Ultra med vinger som flypost... uten emballasje selvsagt? Da hadde de garantert fått noe å le av på pakkesorteringen på posten.... Bare kødda selvsagt.
Har selv sendt 3 stykk bilbatterier i en stor smartposteske, vekt tett på 60kg.
Driver nå å samler bly for en kar sørafor, som vil smeltes til passe kuber som passer rett i en smartpost medium eske.
Fylles eska helt, har denne plutselig den en vekt på ca 180kg Du dæffen noen skal få slite stygt med denne eska, om den noensinne blir full. Inkl meg :p
Det blir sikkert morsomt, men dyrt eller???:P
Postet 12.10.07 kl 23:54
Smartposteskene koster det samme enten du sender de tomme, eller fyller dem med det tyngste som eksisterer i universet.FredlyDet blir sikkert morsomt, men dyrt eller???:P
Priser og volum:
Liten, 4,5*23,5*32cm(ca 3,4L) 95.- kroner
Medium, 10*30*35cm (10,5L) 110.- kroner
Stor, 18*26*47cm (ca 22L) 125.- kroner
Ekstra stor, 20*30*50 (30L) 150.- kroner. En slik vil fyllt med bly veie beskjedne 340 kg...
Ser at jeg derfor tok litt hardt i på vekta på medium eske, men ka fasken, noen kilo fra eller til
Siden vi snakker om vekt og smartpost:
En slik ekstra stor eske vil kunne romme ca 1,8 sekker med blåsesand fra biltema. Det er derfor ikke umulig å få dette tilsendt, om noen gidder å kjøpe\ pakke sanden for deg - og du gidder å hente en eske som veier 42kg
250.- kroner for 30L sand, det finner du ikke i akvabutikken i alle fall
Postet 13.10.07 kl 00:58
Frank AngellDriver nå å samler bly for en kar sørafor, som vil smeltes til passe kuber som passer rett i en smartpost medium eske. Fylles eska helt, har denne plutselig den en vekt på ca 180kg :D Du dæffen noen skal få slite stygt med denne eska, om den noensinne blir full. Inkl meg :p
Stilig. Og så merker du pakken med "forsiktig glass" He he
Postet 13.10.07 kl 01:17
Ikkje for å stikke hol på blyprosjektet dit, Frank, men det står på posten: "Vekt
Det du får plass til i emballasjen kan du sende såfremt vekten totalt er under 35 kg. Dette er Postens generelle vektgrense for pakker."
Skulle undersøke litt om smartpostpakkene i forbindelse med eit lite akvarie og kom over dette.
Nokon som har erfaringar med akvarier i posten?
Alle tap under 10,000,- vert erstatta står det.
Om eg hadde jobba på posten og sett ein mjølkekartong hadde nok reaksjonen vore laber. Det er nok merkelegare ting å pakke ting inn i.
Sikkert alt frå pilleboksar til kokosnøtar, hehe!
Du snakkar om jungeltelagraf... *trøtt*
Det du får plass til i emballasjen kan du sende såfremt vekten totalt er under 35 kg. Dette er Postens generelle vektgrense for pakker."
Skulle undersøke litt om smartpostpakkene i forbindelse med eit lite akvarie og kom over dette.
Nokon som har erfaringar med akvarier i posten?
Alle tap under 10,000,- vert erstatta står det.
Om eg hadde jobba på posten og sett ein mjølkekartong hadde nok reaksjonen vore laber. Det er nok merkelegare ting å pakke ting inn i.
Sikkert alt frå pilleboksar til kokosnøtar, hehe!
Du snakkar om jungeltelagraf... *trøtt*
Postet 13.10.07 kl 01:28
Postet 13.10.07 kl 01:39
Frank Angell[QUOTE=Fredly] Brusflasker Frank???:P Hehe, den var ny. Fortell!!
Har fått tilsendt reker og snegler i dette.
Sender selv store mengder reker i Imsdal flasker, det fungerer utmerket.
For å si det slik: sørger posten for en lekkasje i disse, da har de vært så røffe med forsendelsene at de burde fratas rettighetene til å håndtere annet enn søppel...
Kan forresten legge til at også jeg den siste tiden har sendt avgårde en solis mengde planter til en av brukerne her på AF. Såvidt jeg vet, er den ennå ikke kommet fram, halvannen uke etter.
Det er uholdbart, og jeg kommer så snart dette brevet dukker opp, til å sende en særdeles uhøflig mail til posten - igjen.
Jeg må si jeg ble veldig overrasket da du sendt meg en plante Frank. Du skrev jo i en mail at du rakk å poste den på ettermiddagen, og vet du når jeg fikk pakken? Det var kl 14 dagen etter. Helt utrolig, fra nord, sortland og til Son i akershus.....
Postet 13.10.07 kl 09:57
Endret: 13.10.07 kl 09:59
Takker for korrigeringen, Magnus. Og så lenge var smartpost det posten lovet av smartpost var; helt uten bekymring for vekta. Med andre ord, igjen har posten funnet det best å ikke tenke langsiktig...
For min egen del; jeg kommer til å følge det som står på forsiden om smartpost, til dette fjernes fra siden deres;
"Smartpost- bare pakk og send!
Nå har det blitt enda enklere å sende ting! Smartpost er ferdigfrankerte konvolutter og esker som du kan sende hvor som helst i Norge. Det betyr at du kan sende alt du får plass til i konvolutten eller esken – uansett hvor mye det veier!"
Få får de heller få ett blylodd på skanken ;p
Bettina; Så lenge jeg rekker godsbilen som tar posten med seg fra Sortland, er oftest forsendelsen framme etter ett døgn. Det går desverre tregere andre veien, men sånn er det å bo i nesnya gokk....
For min egen del; jeg kommer til å følge det som står på forsiden om smartpost, til dette fjernes fra siden deres;
"Smartpost- bare pakk og send!
Nå har det blitt enda enklere å sende ting! Smartpost er ferdigfrankerte konvolutter og esker som du kan sende hvor som helst i Norge. Det betyr at du kan sende alt du får plass til i konvolutten eller esken – uansett hvor mye det veier!"
Få får de heller få ett blylodd på skanken ;p
Bettina; Så lenge jeg rekker godsbilen som tar posten med seg fra Sortland, er oftest forsendelsen framme etter ett døgn. Det går desverre tregere andre veien, men sånn er det å bo i nesnya gokk....
Postet 13.10.07 kl 10:19
Åååå, skulle gjerne vært flue på veggen på postkontoret når du kommer med pakken, og "bare" skal sende denne lille eskenFrank AngellDriver nå å samler bly for en kar sørafor, som vil smeltes til passe kuber som passer rett i en smartpost medium eske. Fylles eska helt, har denne plutselig den en vekt på ca 180kg :D Du dæffen noen skal få slite stygt med denne eska, om den noensinne blir full. Inkl meg :p
Postet 13.10.07 kl 10:32
Postet 13.10.07 kl 11:48
Frank AngellBettina; Så lenge jeg rekker godsbilen som tar posten med seg fra Sortland, er oftest forsendelsen framme etter ett døgn. Det går desverre tregere andre veien, men sånn er det å bo i nesnya gokk....
Jeg ble veldig positivt overrasket, utrolig bra. Og ikke minst, en nydelig plante. Takker :o)
Postet 13.10.07 kl 15:57
I dag har jeg sendt avgårde flaskepost alá Frank. Med dobbel alu-folie og bobleplast mellom. Ja, ikke akkurat bobleplast, mer sånne skumplast-flak. Vet ikke hva de heter... Isolerende iallefall.
Det ble en smule komisk da jeg skulle pakke med det ytterste laget, for papiret viste seg å ikke være særlig sterkt. Det endte med at jeg måtte surre hele pakken med maskeringstape, så nå ser den ut som en mumie.
Det ble en smule komisk da jeg skulle pakke med det ytterste laget, for papiret viste seg å ikke være særlig sterkt. Det endte med at jeg måtte surre hele pakken med maskeringstape, så nå ser den ut som en mumie.
Postet 15.10.07 kl 19:45
Postet 17.10.07 kl 03:00
Postet 17.10.07 kl 08:05
Postet 18.10.07 kl 23:13
Postet 18.10.07 kl 23:15
AggiHmm.. De holder til en pakke til under halvkiloen iallefall ;) Rekene kom trygt fram, de... :D
Jeg hadde nok håndtert sekken litt røft på vei hjem fra Biltema, da jeg måtte ha 25 kg sand under den ene armen og 17 kg rabiat treåring under den andre. Ikke spør meg hvordan jeg fikk åpnet bildøra.
Så når jeg skulle løfte sekken opp fra vaskeromsgulvet gikk det fint å løfte SEKKEN, men sanda ble igjen på golvet...
Postet 18.10.07 kl 23:19
Postet 18.10.07 kl 23:33