Innvendig pumpe til 63 l ? (side 2)

He he.. Jepp.. Gliste litt når jeg så den!
Ikke minst navnet, som jo fikk meg til å tenke på en helt annen "rull"..
Mvh Asle
Tenker du mener en annen rull som også skal ta seg av bæsj. Bare det ikke er fiskebæsj...?
Hadde vært kult å prøve og lage en slik med en proflow i midten
Ha ha ha... huff.. ja.. stygge bilder dukker nå opp i hodet mitt ja..
Aggi
Tenker du mener en annen rull som også skal ta seg av bæsj. Bare det ikke er fiskebæsj...? Hadde vært kult å prøve og lage en slik med en proflow i midten :)


Hahaha... Nå ser jeg humoren i det ;P
Mente selvsagt å si at det hadde vært morsomt å lage en akvarull med en proflow i midten ;P
He he.. er kanskje bare at jeg er en syk syk mann! he he.. Ja, jeg lurer faktisk på om jeg skal prøve noe lignende når pakken kommer fra Webzoo.. Har bestilt noen pumper og har alltid masse svamp liggende.. Skal teste og legge ut i tråden min hvordan dette går. Får de i morgen tror jeg.
Mvh Asle
Bare for å komme litt tilbake til topic:
Her er link til produktomtalene til vårt kjære "orakel" fra sortland
Maxi-Jet
JBL Proflow
Joda, en kan selvsagt trimme en Proflow med å kle den med mer svamp. Men det er litt vanskelig, på grunn av bølgeformen til proflow. I tillegg er det jo da like greit å starte med svamp i løsvekt, vil jeg mene.

Husk også at jo mer svamp som tettes, jo mer må pumpa jobbe for å suge gjennom vann.
Med en skikkelig tett proflow, faller fort sirkulasjonen med 90% eller så. Men da snakker vi om en så tett svamp, at vannet ikke renner ut av den med egen hjelp engang
En ser også at svampen da trekkes sammen på midten, den får den berømmelige timeglassformen

Jeg har en gang juksa med ett par slike svamper, limte da to sammen til en. Dobbelt så lang, og du verden for en effekt Denne "søyla" var montert på en pumpe som dro 2500L\t, og det var ikke ett eneste korn med "sånn dærre brunt" i verken kriker eller kroker i 375litern
Bare tenkte at om en hadde grov svamp utenpå Proflow så ville ikke den gå så fort tett av grov dritt? Og pumpa ville da få større overflate å suge vann gjennom?
Mine gikk jo tett pga grov avfall og fikk den sammentrykte formen du beskriver.
Har ikke opplevd at de har gått tett av annet enn fint avfall her, vi er jo så fine på det i væsterålen
Kan sikkert hjelpe for å ta unna de groveste partiklene, men selve poretettingen i den finmaska proflowen tror jeg du skal få slite litt med å komme unna.
Men det er jo absolutt verdt ett forsøk, om du har liggende noe svamp
Ja.. Jeg skal ihvertfall gjøre et forsøk og dele mine erfaringer!
Mye grov møkk her på toten veit du!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap