Oppdrett grønn dvergacara (side 2)
Loomis[QUOTE=Bettina]Hunnen skal visst endre fargen til å bli skikkelig lys når hun har egg på gang.
Hmm...vil heller si en god del mørkere
Det finner jeg evt ut av etterhvert...leste at det var lysere hunnen ble, men det spiller ingen rolle egentlig det, bare hun legger egg og er en god mor :o)
Om man er svart eller hvit går på det samme
Postet 17.10.07 kl 21:35
Loomis[QUOTE=Bettina]Hunnen skal visst endre fargen til å bli skikkelig lys når hun har egg på gang.
Hmm...vil heller si en god del mørkere
Enig med Loomis i dette..og mine leker kun i kokus hule..dønn lik hulen på Bettina sitt bilde. Kan vel også nevne at mine ble kjøpt på Bergen sin storauksjon i mai. Så de er ekte bergensere med mange voksne yngel etter seg nå. Gleder meg allerede til BAK sin neste storauksjon.
Postet 17.10.07 kl 21:41
Postet 18.10.07 kl 12:47
Hannen er skikkelig på hugget og synes nok kokosnøtt hulen er skikkelig fin, men han har litt problemer med å få med seg hunnen inn.
Hunnen har for øvrig blitt litt kraftigere og svømmer mye mer nå enn i går. Frem og tilbake.
Virker som han "still going strong", bra han ikke gir opp den litt kresne hunnen.
Hunnen har for øvrig blitt litt kraftigere og svømmer mye mer nå enn i går. Frem og tilbake.
Virker som han "still going strong", bra han ikke gir opp den litt kresne hunnen.
Postet 19.10.07 kl 15:10
Postet 22.10.07 kl 22:21
Ja det er mye som skjer og forandrer seg her bare på noen dager, men egg er det fortsatt ikke. Vet ikke hva jeg gjør feil. Mulig de bare trenger litt tid....
Hunnen er god og fet, det samme er hannen, begge er int i kokosnøtthulen, og potten, men de flørter og står på, kan sitte i timesvis å se på disse...
Jeg gir de tid, så får vi se.....disse er ikke så vanskelige, og blir ofte fort tilfredstillt, og legger egg egentlig hvor som helst. Jeg har tilbydt de det jeg kan, så nå er det opp til dem.......
Lykke til med dine også.....:o)
Hunnen er god og fet, det samme er hannen, begge er int i kokosnøtthulen, og potten, men de flørter og står på, kan sitte i timesvis å se på disse...
Jeg gir de tid, så får vi se.....disse er ikke så vanskelige, og blir ofte fort tilfredstillt, og legger egg egentlig hvor som helst. Jeg har tilbydt de det jeg kan, så nå er det opp til dem.......
Lykke til med dine også.....:o)
Postet 22.10.07 kl 22:27
Hunnen har endret seg mye i fargene og en del i oppførsel. Hun har fullstendig lagt beslag på kokosnøtthulen som hannen hadde erobret, og hun komer ut fra hulen noen ganger innimellom, men svømmer fort inn igjen. Hannen svømmer rundt ellers i karet, prøver seg ikke etter hunnen eller på hulen.
Lurer litt på om hun har egg i hulen sin nå, men jeg vil ikke snu på hulen i tilfelle jeg ødelegger alt for henne. Jeg får ikke sett inn i hulen.
![[External Image] [External Image]](http://i98.photobucket.com/albums/l257/BettinaFossen/Akvarie127.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://i98.photobucket.com/albums/l257/BettinaFossen/Akvarie125.jpg)
Hunnen svømmer ikke lengre fra hulen sin enn slik på bilde
Lurer litt på om hun har egg i hulen sin nå, men jeg vil ikke snu på hulen i tilfelle jeg ødelegger alt for henne. Jeg får ikke sett inn i hulen.
![[External Image] [External Image]](http://i98.photobucket.com/albums/l257/BettinaFossen/Akvarie127.jpg)
![[External Image] [External Image]](http://i98.photobucket.com/albums/l257/BettinaFossen/Akvarie125.jpg)
Hunnen svømmer ikke lengre fra hulen sin enn slik på bilde
Postet 23.10.07 kl 12:22
Endret: 23.10.07 kl 12:24
Postet 23.10.07 kl 12:40
Jeg klarte ikke dy meg, og lettet på kokosnøtthulen....
Nå Mona, skal du bli oppdatert......
Hunnen har faktisk lagt egg på innsiden, på veggen i kokosnøtten. Fullt av små hvite egg satt klebet fast på innsiden.
Bør jeg ta ut hannen nå, så hunnen kan være i fred med eggene sine?
Kjempekult....
I går la C.sterbai egg, i dag Acara.....
Nå Mona, skal du bli oppdatert......
Hunnen har faktisk lagt egg på innsiden, på veggen i kokosnøtten. Fullt av små hvite egg satt klebet fast på innsiden.
Bør jeg ta ut hannen nå, så hunnen kan være i fred med eggene sine?
Kjempekult....
I går la C.sterbai egg, i dag Acara.....
Postet 23.10.07 kl 14:03
Postet 23.10.07 kl 14:44
Hannen svømmer i fred og harmoni rolig rundt, og er ikke i nærheten av hulen, er han tilfeldigvis over en viss usynlig grense (satt av hunnen) blir han jaget litt bort...Skille her går omtrent midt i karet. Hunnen ser litt sinna ut :o)
Jeg tenker bare litt fremover, når eggene klekker og mor har de med ut. Hva vil hannen gjøre da? Har en viss teori streifer meg om at han vil ta noen yngler....
Hvor lang tid tar det før eggene klekker? Skal de mates med noe spes, eller ordner de seg selv? Jeg kan tilby nyklekket artemia, skal dette bare gis i selve karet? Er vel ikke nødvendig å ta ut ynglen for å fôre de opp eller?
Jeg tenker bare litt fremover, når eggene klekker og mor har de med ut. Hva vil hannen gjøre da? Har en viss teori streifer meg om at han vil ta noen yngler....
Hvor lang tid tar det før eggene klekker? Skal de mates med noe spes, eller ordner de seg selv? Jeg kan tilby nyklekket artemia, skal dette bare gis i selve karet? Er vel ikke nødvendig å ta ut ynglen for å fôre de opp eller?
Postet 23.10.07 kl 15:00
Endret: 23.10.07 kl 15:02
Postet 23.10.07 kl 16:04
Postet 23.10.07 kl 16:08
MufcyMin acarahunn har og skiftet farge, hun har og en bitteliten "hule" i roten som hun akkurat kommer seg inn i:) Tror du hun har lagt egg?
Det er vanskelig å si, men disse krever ikke så mye får å legge egg. Bildene av hunnen i innlegg 27 er tatt etter hun har lagt egg. Ganske stor forskjell i forhold til hvordan de vanligvis bruker å være. De kan like godt legge i en sprekk som i en hule er meg fortalt, men nå valgte hunnen kokosnøtthulen.
Postet 23.10.07 kl 16:20
Postet 23.10.07 kl 16:53
Postet 04.11.07 kl 22:45
Postet 25.02.10 kl 15:02
Endret: 25.02.10 kl 15:03