Sneglehuslekere fra Tanganyika (side 2)

Jeg har hatt noen ulike sneglehuslekere, min erfaring er at temporalisene er utrolig aggresive.
De tok halve 420 L under lek.

Har god erfaring med stappersii og signatus i små kar.
Takker for info alle sammen. Mye å velge mellom i Tanganyika sjøen også ser jeg. Får tenke godt til jeg får satt opp karet.

Mvh Linka
Ett lite tips: De har masse Stappersii på TAM Alna nå. En rekke andre arter også, blant annet min favoritt ocellatus. Er litt bittert at jeg ikke har ett større akvarium for tiden da de også har Neolamprlologis Sexfaciatus også.
Inaktiv bruker
Linka
Takker for info alle sammen. Mye å velge mellom i Tanganyika sjøen også ser jeg. Får tenke godt til jeg får satt opp karet. Mvh Linka

Jeg har nettop innreda ett 160 liters kar
for tanganiyka--biltema sand--fineste typen--sneglehus..10 kr stykket-
lavastein som jeg boret masse hull i,for prinsessen av burundi--de stor koser seg der
tilsatt aqva base fra twd-holder ph høy--min ligger på 8,3
pynta litt med vallisneria--ikke alle gjør det ,men skit au,,,
har disse sneglehuslekerne
lamprologus meeli--en tøff krabat,utrolig nyskjerrig,biter deg i fingeren den og*ler*
i morgen skal jeg hente lamprologus melegris hos Dahls i moss-de har mange typer sneglehus lekere inne--meleagris?
jeg har blitt helfrelst på disse skapningene
lykke til!
hehe.. de du skal hente på dahls er de samme som jeg vil ha. De er nydelige.

Mvh Linka

Meleagris og stappersii er samme fisk.

Jeg hentet 5 calvus på TAM i dag, skulle egentlig ta med meg alle stappersiiene. Men der var det litt hvitprikk i karet så jeg må vente
Jepp, jeg har lært det av deg..hehehe

Sa til TWD at jeg hadde hørt det her inne at han førte disse fisken og da spurte han om det var du som hadde tipset. (med et smil om munnen)

Sa selvfølgelig ja.

Mvh Linka

hehe
Jeg er ikke alltid like smart. På den ene siden vil jeg gjerne ha alle selv, men samtidig synes jeg det er så morsomt at flere oppdager Tanganyika

Så jeg vet hvor de har stappersii.. men siden jeg er treig/ tipser andre er jeg selv like tom for de :P
Hehehe.. ja sånn kan det gå. Mente han sa han fikk inn en god del igår. Kanskje det er noen igjen enda ??

Mvh Linka

Jepp,
tar i allefall en telefon for å være sikker før jeg kjører

Synes forresten det er viktig og en stor del av å være med i et akvariemiljø å kunne tipse hverandre om slikt.
Sjeldne fisker feks, eller gode butikker osv
Jeg kan ikke være mer enig McDarup. Vi er jo her for hverandre ikke imot.

Håper det er flere igjen til deg i moss..

Mvh Linka
Inaktiv bruker
Linka
Jeg kan ikke være mer enig McDarup. Vi er jo her for hverandre ikke imot. Håper det er flere igjen til deg i moss.. Mvh Linka

ring dahls før du drar,de fikk lite fra Tanganiyka denne gang..
Hei!
Sitter her og surfer og lærer om sneglehuslekere.. fordi jeg har det! =D

Neolamprologus Multifasciatus eller Similis (?) Skal legge ut bilder snart, og da håper jeg noen kan ta seg tiden til å hjelpe meg til konklusjon der! =D

Men; så ser jeg da noen steder at de vil ha mye proteiner i maten, og andre plasser at de ikke skal ha proteinrik mat..? Hva mener dere?
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap