Ancistrusene mine har egg i skiferhula :D (side 2)

Jeg kan godt flytte de til et annet akvarie, det er ikke det som er problemet. Men hvor skal jeg flytte de? Har en 62 liter som holder på å bli innkjørt, kan de flytte dit? (se på profilen min..)
Malin.P
Jeg kan godt flytte de til et annet akvarie, det er ikke det som er problemet. Men [I]hvor[/I] skal jeg flytte de? Har en 62 liter som holder på å bli innkjørt, kan de flytte dit? (se på profilen min..)


Jeg ville flytta de til Kampfisken Han er vel snill, spiser vel ikke et helt kull med ancistrus han?:p
I tilfelle klarer nok kampfisken seg i et ennet kar
Inaktiv bruker
Gratulerer så mye med yngel Ser at 62 liter`n din ble startet 6/10 og da har gått ca 3 uker. Hvis vannverdiene og temperaturen er lik i begge kar, ville jeg tatt sjansen på å flytte hule med både yngel og far sjøl over dit. Gjør det på måten Bettina beskriver ovenfor med vann i hula og hånda over, så går det nok bra Når far etterhvert er ferdig med barnepass, kan du jo bare flytte han tilbake igjen. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for
Tusen takk for alle svarene

Odd Espen: Neida, han er kjempe snill, men han er sikkert ikke så snill med yngel.. Odd, vet du hva? Du er en tulling :P *ler* (Odd sa at jeg fikk lov til å skrive at han er en tulling)

Bettina: Da kommer spørsmålet: Hvor skal Kampfisken flytte? :P
Guppyer i nesten alle akvariene :-/

Torhild: Takk! Jeg er veldig stolt av Ancistrusene mine
Men tror du yngelen blir å tåle å flytte til et annet akvarium? Er ikke akkurat glad i den pumpa som er der.. Tror den blir å sluke yngelen. Men kan jo sette stømpe på.
Malin.P
Tusen takk for alle svarene :D Odd Espen: Neida, han er kjempe snill, men han er sikkert ikke så snill med yngel.. Odd, vet du hva? Du er en tulling :P *ler* (Odd sa at jeg fikk lov til å skrive at han er en tulling) Bettina: Da kommer spørsmålet: Hvor skal Kampfisken flytte? :P Guppyer i nesten alle akvariene :-/ Torhild: Takk! Jeg er veldig stolt av Ancistrusene mine :D Men tror du yngelen blir å tåle å flytte til et annet akvarium? Er ikke akkurat glad i den pumpa som er der.. Tror den blir å sluke yngelen. Men kan jo sette stømpe på.


Hvis du har guppy i flere kar, kan du ikke putte alle i ett da?
Vil ikke blande de Guppyene som skal selges og de som jeg skal ha selv..


Hvor stor bruker deres Ancistrusyngel å være når dere selger dem?
Du har så mange kar, så du får nok til det på en måte tenker jeg....

3-4 cm synes jeg er en fin salgsklar str, noen blir solgt som 2 cm...
Men Torhild sier jo at de kanskje kan flytte til 62 literen, hva tror du om det, Bettina?
Det går bra, men da ville jeg tatt ut de andre 5 mallene du har der, for kunn å ha ancistrus på bunnen.... det går....

jenter på 13 er kreative, dette ordner du...

Lykke til :o)
Jeg tenkte på denne 62 literen.. Skulle jo bare ha lagt ved en link med engang :P
Inaktiv bruker
Tror dette blir et flott hjem for yngelen jeg Husk bare å følge med på vannverdiene (og særlig nitritt, men det vet du helt sikkert fra før) siden karet ikke har vært i drift så lenge.
Da skal jeg måle vannverdier i morgen, og kanskje flytte hula

Tusen takk for hjelpen alle sammen
Malin.P
Carrera: Tror Scalarene, SAE'ne og Praktbotiaen din blir å spise Ancistrusyngelen..


Er stygt redd for det ja...

Men hva gjør jeg? Har to alternativer, så vidt jeg kan se, eller kanskje tre.

1: sette yngelen over i ynglekasser. Har to, så jeg får fordelt dem.

2: Flytte dem over i 60 literen min, som for tiden huser et palettpar, og en liten ancistrus. Er her redd palettene tar yngelen, pluss at dette muligens vil forstyrre palettene i sin yngling.
Forsøkte å flytte ancistrushannen med yngel hit i fjor også. Første kull gikk bra, men de to neste gikk skeis. Antar det var pga flyttingen og stresset det medførte.

3: Flytte dem over i 20 literen, men her går to relativt små slørhaler, og jeg antar at små ancistrusyngel er snadder for de to også...

Så jeg er rådvill...

Er det ingen av dere som har eget kar for yngel og reker?
Jeg har hele smørja i en 70 liter. Der går ancistrusparet, yngelen deres, diverse annen yngel og kirsebærreker. Finnes ikke et mer harmonisk kar i mitt hjem.
Aggi
Er det ingen av dere som har eget kar for yngel og reker? Jeg har hele smørja i en 70 liter. Der går ancistrusparet, yngelen deres, diverse annen yngel og kirsebærreker. Finnes ikke et mer harmonisk kar i mitt hjem. :)


Har du ancistrusene gående der fast da?

Jeg har jo mitt par gående i 300 literen. Det er der de bor. Og så blir jeg bløthjertet når eggene legges, og jeg får hetta med tanke på hva jeg skal gjøre med yngelen...

Hadde jeg hatt et par gående fast i 60 literen, så hadde jeg nok også hatt et par i 300 literen, og det samme problemet ville meldt seg om det ble yngel.

Noen ganger skulle jeg ønske jeg ikke var bløthjertet, og at jeg kunne latt naturen gått sin egen gang...

Tror egentlig jeg kommer til å sette noe av yngelen i ynglekar, og så la noen gå "løs" i 300 literen, for å se åssen det går. Antar neste kull kommer rimelig fort, så lenge hannen ikke flyttes.
Da er vannverdiene målt. Det var litt forskjell.. Så hva gjør jeg nå?
GH/KH testen tror jeg vi har skjønnt rett, men er ikke helt sikker :P
Verdiene er jo veldig forskjellige.. Går det an å tappe ut halvparten av vannet i 62 literen, også ta halvparten av vannet fra 103 literen oppi 62 literen?

62 literen (dit de kanskje skal flytte):
PH: 7,5
NO2: 0
GH: 3
KH: 2

103 literen (der de bor nå):
PH: 7 - 7,5
NO2 fikk vi ikke målt, for det ble tomt i flaska.. Men tror ikke det er noe NO2.
GH: 6-7
KH: 4
Glemte å skrive at temperaturen er 25 i begge akvariene
Inaktiv bruker
Siden Ph er tilnærmet lik i begge kar, 0 nitritt og temperaturen den samme ville jeg flyttet de over.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap