Guppy med bananbøy (side 2)
Sitat
Det anbefales 3 hunner pr han. Så slipper hun fiskene å bli jaget, utslitt og kanskje dø. Mvh Leif
Vi akvariegutta er bløtere :- =)
Hei Leif.
Jeg har lest det her nå, merkelig at de kan si noe slikt i en dyrebutikk, tror nok jeg bør si ifra til dem at d er jo helt feil, de kan jo ikke si slikt til alle som kjøper guppyer, men guttene koster 5 kr mer, 25 for hunnene og 30 for hannene, så en skulle nesten tro de lurte nybegynnere til å kjøpe de dyreste fiskene, så gir de f... i den stakkars hunnen, men jeg skal si ifra hva jeg mener der, d er sikkert..
Mvh Jannicke
Det anbefales 3 hunner pr han. Så slipper hun fiskene å bli jaget, utslitt og kanskje dø. Mvh Leif
Vi akvariegutta er bløtere :- =)
Hei Leif.
Jeg har lest det her nå, merkelig at de kan si noe slikt i en dyrebutikk, tror nok jeg bør si ifra til dem at d er jo helt feil, de kan jo ikke si slikt til alle som kjøper guppyer, men guttene koster 5 kr mer, 25 for hunnene og 30 for hannene, så en skulle nesten tro de lurte nybegynnere til å kjøpe de dyreste fiskene, så gir de f... i den stakkars hunnen, men jeg skal si ifra hva jeg mener der, d er sikkert..
Mvh Jannicke
Postet 23.10.08 kl 16:29
Endret: 23.10.08 kl 16:32
Postet 23.10.08 kl 16:31
Postet 23.10.08 kl 16:34
Postet 26.10.08 kl 21:43
Jeg har vært så heldig å slippe å oppleve å få bøy på voksne guppy. Nå har jeg fått en del yngel etterhvert, og har måttet tatt bort noen av disse da de var deformert i forskjellig grad. Mine to hunner har vist seg å være hardfør og tåle mye. De er av de aller første fiskene jeg kjøpte da jeg startet opp i april. Ikke det at de er så gamle da, men friske har de holdt seg hele veien, selv når andre fisk i samme kar har vært syke.
Så ikke alle som er like uheldig med guppy, det finnes flotte holdbare fisk i butikkene også!
Så ikke alle som er like uheldig med guppy, det finnes flotte holdbare fisk i butikkene også!
Postet 27.10.08 kl 09:43
'Anna U.Jeg har vært så heldig å slippe å oppleve å få bøy på voksne guppy. Nå har jeg fått en del yngel etterhvert, og har måttet tatt bort noen av disse da de var deformert i forskjellig grad. Mine to hunner har vist seg å være hardfør og tåle mye. De er av de aller første fiskene jeg kjøpte da jeg startet opp i april. Ikke det at de er så gamle da, men friske har de holdt seg hele veien, selv når andre fisk i samme kar har vært syke. Så ikke alle som er like uheldig med guppy, det finnes flotte holdbare fisk i butikkene også!
Jeg startet opp i mai, og alle mine hunner er døde, men to av hannene lever da, men jeg har hunnfisker fra d andre kullet jeg fikk som er kjempe sterke og fine, d eneste jeg klaget på var at de i butikken sa at en skulle ha 2 hanner til hver hunn og d stemmer ikke, d er 3 hunner til hver hann, så d er veldig forskjellig fra hva de sa til meg som nybegynner, viktig at de er ærlige med deg når du starter opp med noe nytt, iallefall dette som alle som begynner med tydeligvis blir bitt av "fiskebasillen" ;o) og d blir en skikkelig hobby, d har d blitt for meg iallefall, jeg har kun Guppyer og kommer til å fortsette med dem, 3 maller også, men fant fort ut at jeg var en "guppyfan" :o)
Postet 27.10.08 kl 20:08
Da er vi to og jeg skjønner deg veldig godt at du er skuffet over infoen du har fått i butikken. Det var veldig merkelig gjort av dem må jeg si. Håper du slipper unna flere dårlige fisk nå!
et tips kan være å studere fisken nøye i butikken. Jeg ser mange med antydninger til bøy i kroppen når jeg er innom butikker, og da er det ikke sjans at jeg kjøper hvertfall! styr unna alt som ser det minste unormal ut.
et tips kan være å studere fisken nøye i butikken. Jeg ser mange med antydninger til bøy i kroppen når jeg er innom butikker, og da er det ikke sjans at jeg kjøper hvertfall! styr unna alt som ser det minste unormal ut.
Postet 27.10.08 kl 20:34
Ja, sånn er det med nybegynnere.. Men nå har jeg lært og dessuten så tviler jeg på om jeg kommer til å kjøpe noen i butikken på en lang stund, har jo mine egne som har vokst seg store å fine, de eldste er 5 mnd nå, og er kjempefine, og de som har den minste antydning til deforming tar jeg livet av, vil jo bare ha de beste igjen :o) Men må jeg i butikken engang igjen, da vet jeg iallefall hva jeg skal ha :o)
Postet 27.10.08 kl 20:52