Akvabloggen (side 2)

Har funnet ut at det egentlig er en L-226
Scalarene la egg igjen på torsdag, men spiste de opp igjen samme dag
Hadde tenkt å ta ut eggene for å klekke de uten at foreldrene skulle spise de, men når jeg var kommet hjem fra trening to timer etter de begynte å legge eggene var de spist opp...:S
Fikk startet opp aquaboxen den 19. jan og har nå fått 13 literen som er plassert i bordet til 90 literen.

I AquaBoxen skal jeg enten ha kirsebærreker eller røde krystallreker og i 13 literen skal jeg ha noen dvergtannkarper og den reketypen jeg ikke har i aquaboxen.

Skal nå selge palettciklidene, blåguramiene, plecoen og kanskje sae'ne så jeg kan prøve noe nytt i selskapet. Tenker å ha masse eplesnegler og noen fisker som går greit sammen med de. Noen tips?
Hey, bra bilder
Håper det blir bedre med skalarene dine no då :P
stå på :P
Tror de kommer til å legge egg igjen mellom mandag og onsdag.
Har tenkt å la de prøve selv minst 5 ganger. Den 6. gangen tar jeg kanskje ut eggene og klekker de for seg selv.
Her er et bilde av eggene fra sist gang
Kjøpte et lekspar ancistrus og solgte plecoen og blåguramiene på lørdag. Fikk med slottet de hadde lagt egg i og to yngel som hadde kommet med
Fikk tak i to potter Pogostemon helferi og en algekule til AquaBoxen og en Echinodorus "Red Flame" til søramerika. Har satt opp 13-literen på fredag med svartmalt bakglass.

Nå tror jeg ancistrusene har lagt egg i slottet i selskapsakvariet Det er blitt utrolig mye gravd utenfor og hannen er inni slottet nesten hele tiden. Håper på egg nå
[External Image]

Fikk kjøpt 20 eplesnegler for en stund siden, og den ene lilla gikk nettop opp av vannet så kanskje den og legger egg
stilig :P
var du på sist BAK møte???
Nei. Har lyst å gå, men har ikkje alltid tid eller kommet meg bort.
AquaBoxen med de nye plantene(har også satt inn en Cyperus helferi for å skjule pumpa litt):
[External Image]

I Sør-Amerika satte jeg inn to eggeskall siden eplesnegleskallene var blitt litt bleike og slitte:
[External Image]
Nå er jeg 99% sikker på at det er egg... Desverre får jeg ikke sett når de klekker siden jeg reiser på ferie til Kr.Sand... Broren min skal mate fiskene og han skulle kanskje sende en liten film av yngelen, så det blir kjekt med småfolk i karet igjen
Hei. Ser at du har lagt inn eggeskall. Mener jeg har lest her på forumet at du må pelle vekk hinnen inni skallet før du putter den i karet. Ser ut som den sitter på i skallet ditt.
Ok. Det visste jeg ikke... Hva kan skje? Vil de ikke bare spise den opp?
Hei jeg ser at jeg har solgt mine maller til rette mann , håper du får masse yngel etter hvert , et lite tips løft slottet forsiktig opp og kikk inni etter evt, egg og yngel det gjorde jeg uten å skremme hannen som ligger der inne . Lykke til videre Sneglene tar ikke skade av å ete hinna inne i eggeskallet jeg har gjort det hele tiden selv
Kjøpte du den skifer hulen på Nettakvariet du???
Jeg har ikke kjøpt noen skifer hule. Jeg skulle kjøpe en, men fikk ikke kontakt og ancistrusene liker seg i slottet.
Jeg vet ikke hva som kan skje. Vet bare jeg har lest at den skal fjernes. Ikke sikkert proteinhinne fra egg er sunt for fisk. Den er lett å slite av...
Ok, jeg får ta den av når jeg kommer hjem fra ferie.
Yngelen/Eggene har blitt borte mens jeg var på ferie Men har nå solgt unna palettparet, neon og kardinaltetraene og saene, så nå er det bare palettyngel, to nesten voksne paletter og ancistrusparet, så nå håper jeg at yngelen vil leve opp.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap