KampFisk i 6 liter? (side 2)

ja, har hatt en del forskjellig på de årene jeg har drevet med fisk
Og har du holdt kampfisk i store, åpne akvarier? Og har du sammenlignet det med små kar?
en 45 liter er ikke et stort kar!!!
Wormfield
Tror du eventuelt skal kunne ha killi-fisker i det. dette er ikke mitt felt, men hvis du søker på killi får du nok opp en del tråder. Vakre fisker som trenger liten plass.

Så det er greit å ha flere Killi i en 6 liter, men det er ikke greit å ha en Kampfisk i en 6 liter???

Kampfisk trives faktisk i små akvarier!
killi og kamfisk er to forskjellige fisker.. en regel gjelder ikke for alle fisker.. 6 liter er ikke et lite akvarie, 40-60 liter er et lite akvarium......

Men gjør hva dere vil, jeg skal ikke bry meg...
Jeg har ikke sagt at Kampfisk og Killi er samme fisk! Men det er vel bedre å ha en Kampfisk i 6 literen, enn flere Killi ?
nei, for et par (hu-han) av killi leker best i bitte små kar, og er også betydelig mindre en kampfisken.

Tror mange må begynne å levere fisk tilbake om vi må gi like gode/store revirer som i naturen, gitt.
Kesol
Tror mange må begynne å levere fisk tilbake om vi må gi like gode/store revirer som i naturen, gitt. :)

hehe, joa, men det finnes skjønn.. 500L og 6L blir litt vel stor forskjell og det er heller ikke tvil om at det er MANGE som burde levere mange av fiskene sine.

For eksempel den søte sølvhaien som trives så godt i en 60 liter som butikken aldri fortalte om at kunne bli 50 cm omtrent... og mange fler sånne historier.

Derfor er det viktig at akvarister får gode og beviste holdninger helt fra starten.

Ps: Det finnes en artikkel inne her som alle bør lese om at vi holder ikke fisk for vår skyld, men for deres. Det er vårt ansvar å tilpasse våre akvarium så nærme naturen som mulig.
Min trives faktisk i 6 liters bollen. Den stressa for det meste rundt i 21 litern.
Jeg gir opp...

Selv om jeg er soknedøl selv...
Kan du ikke bare godta det når så mange sier kampfisken deres trives best i mindre akvarier, da?
Kamp fisk
Peronlig ville æ ikke hatt en splendens i en 6 liter,det blir faktisk for lite. og æ ser på det som dyreplageri faktisk. En 6 liter kunne æ funnet på å bruke kun til karantene/sykdom til splendens. Men ikke som fast bolig!

En splendens stortrives i en 20 liter, da uten for mye sirkulasjon i akvariet.
Nu snakker æ om kun 1 gutt, skal du ha jenter i samme akvarium trenger du et enda større akvarium.

Ta et søk på nettet,så finner du uendelig mye info om betta splendens. Er nok en av fiske artene som er beskrevet "opp og ned"
Tror nok jeg stoler på Svein (han som har skrevet artikkelen) som sansynligvis er norges beste på betta...
Cecca
Peronlig ville æ ikke hatt en splendens i en 6 liter,det blir faktisk for lite. og æ ser på det som dyreplageri faktisk. En 6 liter kunne æ funnet på å bruke kun til karantene/sykdom til splendens. Men ikke som fast bolig! En splendens stortrives i en 20 liter, da uten for mye sirkulasjon i akvariet. Nu snakker æ om kun 1 gutt, skal du ha jenter i samme akvarium trenger du et enda større akvarium. Ta et søk på nettet,så finner du uendelig mye info om betta splendens. Er nok en av fiske artene som er beskrevet "opp og ned" :-)

Endelig flere som er enige...

Det er forskjell på å overleve og trives...

Dere som mener kampfisken stresset i en 20 liter? var den da alene?
Wormfield
Tror nok jeg stoler på Roy (han som har skrevet artikkelen) som sansynligvis er norges beste på betta...

Når en henviser til artikler, så er det supert om en kan legge inn en link til den, slik at alle kan lese og bli vise
Kampfisk blir stresset av andre fisk, og åpne vannmasser (i alle fall med for mye strøm).

Selv ser jeg ikke forskjell på 6 og 20 liter.
Aggi
[QUOTE=Wormfield]Tror nok jeg stoler på Roy (han som har skrevet artikkelen) som sansynligvis er norges beste på betta...

Når en henviser til artikler, så er det supert om en kan legge inn en link til den, slik at alle kan lese og bli vise

linken er lagt inn den..

Men her er den igjen
http://home.c2i.net/svein_antonsen/html/stell.htm
Aggi
[QUOTE=Wormfield]Tror nok jeg stoler på Roy (han som har skrevet artikkelen) som sansynligvis er norges beste på betta...

Den ligger tidligere i tråden. Men er det ikke Svein A. som har skrevet den?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap