hvorfor napper guppyhannene i "musa" til damene? (side 2)

Aggi
Jadda... Jeg skrever litt feil iblant ;P


Ojsann, da bør du kanskje passe opp for nappende guppyer? ;p Hmm, den var kanskje litt stygg? :S
Judosola
[QUOTE=Aggi]Jadda... Jeg skrever litt feil iblant ;P


Ojsann, da bør du kanskje passe opp for nappende guppyer? ;p Hmm, den var kanskje litt stygg? :S
Her dukker det opp bilder i hodet.. hehehe
Det har jeg ikke sett. (a) *plystre*

På tide å gå og legge seg kanskje? Muligens...
Nehei, jeg har kvitta meg med guppyer... ;P
Det var verre da jeg fortalte naboen om mosedotten min... Spurte ham om han var interessert i reker... Jeg har en svær mosedott, og når jeg rister litt på den, så detter det ut masse reker, sa jeg... Har du lyst på?
-Næhei! Jeg vil ikke ha reker, sa han, og la nesten på sprang...
Aggi
Nehei, jeg har kvitta meg med guppyer... ;P Det var verre da jeg fortalte naboen om mosedotten min... Spurte ham om han var interessert i reker... [I]Jeg har en [B]svær [/B]mosedott, og når jeg rister litt på den, så detter det ut masse reker, sa jeg... Har du lyst på? [/I] -[B]Næhei[/B]! Jeg vil [B]ikke [/B]ha reker, sa han, og la nesten på sprang... :D

Dette blir bare værre og værre.... jeg bytta ut guppyene mine med mosedott og reker fra Aggi for litt siden ... hehehe SKJERP deg Aggi!
Roar B
[QUOTE=Aggi]Nehei, jeg har kvitta meg med guppyer... ;P Det var verre da jeg fortalte naboen om mosedotten min... Spurte ham om han var interessert i reker... [I]Jeg har en [B]svær [/B]mosedott, og når jeg rister litt på den, så detter det ut masse reker, sa jeg... Har du lyst på? [/I] -[B]Næhei[/B]! Jeg vil [B]ikke [/B]ha reker, sa han, og la nesten på sprang... :D

Dette blir bare værre og værre.... jeg bytta ut guppyene mine med mosedott og reker fra Aggi for litt siden ... hehehe SKJERP deg Aggi!*sprute-latter*
Har du fått avkom i dotten? Hihihi
Aggi
Nehei, jeg har kvitta meg med guppyer... ;P Det var verre da jeg fortalte naboen om mosedotten min... Spurte ham om han var interessert i reker... [I]Jeg har en [B]svær [/B]mosedott, og når jeg rister litt på den, så detter det ut masse reker, sa jeg... Har du lyst på? [/I] -[B]Næhei[/B]! Jeg vil [B]ikke [/B]ha reker, sa han, og la nesten på sprang... :D


Herregud, nå fikk jeg latteranfall! Huff, stakkars naits, vi har jo ødelagt tråden hans... :S
naits
ja men jævel driver med dem som allerede er tykke, jeg er jo ikke helt idiot. jeg fatter bare ikke hvorfor han gjør det igjen og igjen og igjen på dem som er feite.
De som er på tjukken kommer det jo gjerne baibiser ut av etterhvert og det ser de fleste fisker på som levende fòr...
Aggi
[QUOTE=Roar B][QUOTE=Aggi]Nehei, jeg har kvitta meg med guppyer... ;P Det var verre da jeg fortalte naboen om mosedotten min... Spurte ham om han var interessert i reker... [I]Jeg har en [B]svær [/B]mosedott, og når jeg rister litt på den, så detter det ut masse reker, sa jeg... Har du lyst på? [/I] -[B]Næhei[/B]! Jeg vil [B]ikke [/B]ha reker, sa han, og la nesten på sprang... :D

Dette blir bare værre og værre.... jeg bytta ut guppyene mine med mosedott og reker fra Aggi for litt siden ... hehehe SKJERP deg Aggi!*sprute-latter*
Har du fått avkom i dotten? Hihihi
ikke enda Aggi, men det er reker der med egg, så det kommer
Dette var en stor avsporing av det tråden egentlig handlet om.. (prøver å skjerpe meg)
naits
ja men jævel driver med dem som allerede er tykke, jeg er jo ikke helt idiot. jeg fatter bare ikke hvorfor han gjør det igjen og igjen og igjen på dem som er feite.


Sånn helt egentlig, så var dette et innmari diskriminerende innlegg...

Altså, du fatter ikke at han gjør det igjen og igjen og igjen, på de som er feite? Tenker du slik om mennesker også?

Og forresten, det kalles vel ikke feit heller, når man er gravid



Aggi
Nehei, jeg har kvitta meg med guppyer... ;P Det var verre da jeg fortalte naboen om mosedotten min... Spurte ham om han var interessert i reker... [I]Jeg har en [B]svær [/B]mosedott, og når jeg rister litt på den, så detter det ut masse reker, sa jeg... Har du lyst på? [/I] -[B]Næhei[/B]! Jeg vil [B]ikke [/B]ha reker, sa han, og la nesten på sprang... :D


Ahhhh, det er derfor det lukter reker? Takk for oppklaring Aggi
Uff, ja! Sorry Naits. *kremt* Tilbake til de feite guppymusene... Og guppyhannene som ikke klarer å la dem være...
De vet nok hvor godsakene kommer fra, og venter utålmodig på enda mer... Kanskje de værer at fødselen er i gang snart?
De prøver kanskje bare å hevde revir/passe på damene sine eller noe? Slik at når fødselen er over vet alle hvem sin dame det er som nettopp ble klar til ny innsats?
Carrera
[QUOTE=naits]ja men jævel driver med dem som allerede er tykke, jeg er jo ikke helt idiot. jeg fatter bare ikke hvorfor han gjør det igjen og igjen og igjen på dem som er feite.


Sånn helt egentlig, så var dette et innmari diskriminerende innlegg...

Altså, du fatter ikke at han gjør det igjen og igjen og igjen, på de som er feite? Tenker du slik om mennesker også?

Og forresten, det kalles vel ikke feit heller, når man er gravid





Ja, fy søren, nå ble jeg sjikkeli provosert, asså.
Carrera
[QUOTE=naits]ja men jævel driver med dem som allerede er tykke, jeg er jo ikke helt idiot. jeg fatter bare ikke hvorfor han gjør det igjen og igjen og igjen på dem som er feite.


Sånn helt egentlig, så var dette et innmari diskriminerende innlegg...

Altså, du fatter ikke at han gjør det igjen og igjen og igjen, på de som er feite? Tenker du slik om mennesker også?

Og forresten, det kalles vel ikke feit heller, når man er gravid


Nå må vi ikke blande idioti med diskriminering :P Dette må vel være tidenes snåleste tråd.
biXen
[QUOTE=Carrera][QUOTE=naits]ja men jævel driver med dem som allerede er tykke, jeg er jo ikke helt idiot. jeg fatter bare ikke hvorfor han gjør det igjen og igjen og igjen på dem som er feite.


Sånn helt egentlig, så var dette et innmari diskriminerende innlegg...

Altså, du fatter ikke at han gjør det igjen og igjen og igjen, på de som er feite? Tenker du slik om mennesker også?

Og forresten, det kalles vel ikke feit heller, når man er gravid


Nå må vi ikke blande idioti med diskriminering :P Dette må vel være tidenes snåleste tråd.

Måtte bare. Det lå liksom så i kortene *knegg*
Anbefaler dem som lurer på disse tingene å lese litt om det. Kjønnslivet til guppyer er kompliserte og fasinerende greier. Gidder ikke å bruke hele natta på å forklare alt

Grunnen til at hannene foretrekker store hunner er at de er friske. Tynne hunner er alltid døende. Hannene kan levere spermpakken til hunner selv om de er gravide. Denne pakken som er en liten gummiaktig kule lagres i hunnen og kan befrukte henne på et senere tidspunkt. Ved å være pågående nok vil hannen såre hunnens åpning med krokene på gonopodiet. Hunnen får da en lett hevelse som gjør det vanskeligere for andre hanner å avlevere sine pakker.

"nappinga i musa" er forøvrig en del av et svært komplisert paringsrituale.

Micropoecilia bifurca gjør det annerledes. Dem står ansikt til ansikt lenge mens hannen står med svai i ryggen og "kysser" henne på munnen.
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Den der var jammen søt, Håvard!
måtte bare inn og se når jeg så navnet på tråden

men jeg kan IKKE skjønne hvorfor gutter "napper" i musa til jentene.. dagens ungdom asså
Aggi
Den der var jammen søt, Håvard! :)

Romantiske småfisk
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap