Innvendig pumpe med uv lys (side 2)

Vet du om de har disse lysene i Larvik?
Må også kanskje få sjekke ut hva som passer i min Juwel, har ikke helt satt meg inn i lystoffrør-lengder osv enda.
Og ikke minst hva de forskjellige lysene gir av lys osv. Det får jeg starte å sette meg inn i etter at jeg er ferdig med alger

Ja jeg ble jo nesten en smule overasket over at jeg allerede nå synes at jeg så en forbedring, i dag morgen, men da hadde jeg også mørkelagt karet i 24 timer.
Så det blir spennende og se når jeg kommer hjem sent i kveld og se om det har vært en oppblomstring av svevealger etter at lyset har stått på i dag.
SolVard
[QUOTE=Ricky75] ps: kan du sjekke hva de to lysene i ditt akvariet hvor du hadde de gravide fiskene dine er? Hva heter de to lysstoffrørene? Kunne tenke meg den kombinasjonen selv.

Aqva-glo
Arcadia

Begge finnes i butikkenen - litt forskjellige da men - vi er jo ikke redde for å reise til de forskjellige vi.

At du ser forskjell i vannet er ventet - men siden vannstømmen gjennom UV filteret går så sent for å få belyst skikkelig - tar det nok et par dager til før det blir klart vann. Om ei uke er det krystallklart. (..om ikke blir jeg veldig skuffa )

Hvilke av de lysene gir den fine røde effekten?
Går ut fra at målene dine er noe som 101 x 41 x 46 cm. Da skal du ha 30W lystoffrør. Du har mer enn nok lys her til å få god vekst, det så du jo i karet mitt. Er faktisk ikke sikker på hva de fører i Larvik. Kan sjekke i dag eller i morgen. Har shoppa litt rundt - det er vanlige rør så de skal være enkle å finne.
Ricky75
Hvilke av de lysene gir den fine røde effekten?:)

Arcadia
..er sikker på at de har det på bekkestua
SolVard
[QUOTE=Ricky75] Hvilke av de lysene gir den fine røde effekten?:)

Arcadia
..er sikker på at de har det på bekkestua

Bekkestua? Hvilken butikk ligger der?
SolVard
..la inn link

I min iver så jeg den ikke
De hadde det lyset utrolig nok i Holmestrand! Så da ordnet det seg også
Hvordan ser det ut i karet i kveld da?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap