Hva kan man ha i bunn av akvariet? (side 2)

styrofoam er kjempe fint til å ha i bunnen av akvariet. mulig depron og styrofoam er samme greia. men jeg bruker iallefall styrofoam til underlag.

har man en skarp kniv eller en villig samboer er styrofoam nesten bedre å bruke til å lage bakgrunn med, enn isopor. jeg synes det er lettere å skjære til enn isopor, og man får nesten ikke noe bøss av det!
Begge er ekstrudert polystyrene, men lages tydeligvis ikke helt likt som ferdig materiale.



Og skikkelig off topic :o), dette kan man også gjøre med depron...

I dag var jeg på Maxbo og spurte etter depron, men ingen visste hva det var.
Har det et annet navn jeg må bruke?
Synd du måtte gå en bomtur. Det har ikke noe annet navn enn depron. Jeg har av og til måttet forklare at det er tynne isolasjonsplater til bl.a. bad. Da har jeg blitt sendt til rett avdeling og fått produktet. Handler depron på Maxbo Vækerø i Oslo.

Vil tro at også enkelte rørleggerfirma har dette, spesielt om de selger tynt-byggende varmegulv.
Jeg har isopor i to kar. Det ble 20 mm plater, da jeg ikke fant tynnere. På 300 literen er det ikke noe problem, sa kanten på karet er høyere enn 20 mm.

På 60 literen er det ikke kant, så ser skråkuttet jeg isoporen, slik at den ikke vises i front og på sidene, når sanden kom på.

Jeg har ikke festet isoporen på noe vis, ei heller varmebehandlet den. Platene holdes jo nede av sand og alt som er i karet, og de flytter heller ikke på seg, da de er nøye tilskåret, og dermed ikke er plass å flytte seg på.

Jeg har ennå ikke sett en eneste isoporkule i karet, og jeg anser faren for at det skal bli noe problem som svært liten, da det ligger et tykt lag med sand oppå.
Jeg bruker et gammelt eheim bunnfilter som underlag i malawikaret mitt, og der er det mye stein. Det fine med dette filteret er at der kommer som byggesett, der du kan legge til så mange du vil i bredde og lengde. Denne har ingen filterfunskjon lenger, brukes kun som underlag for å fordele vekt og skåne bunnglass.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap