- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Nå fylles 530 literen (side 2)
Nå fylles 530 literen (side 2)
God ide, men jeg vet ikke åssen jeg skal få plassert ett slikt karr, jeg har ikke bord så jeg tenkte å sette det opp på 6 lecablokker (2 på sidene og 2 i midten) med en benkeplate oppå der igjen.
Men, ser ut som jeg har tida på meg å spekulere, hadde bilen på EU kontroll idag, flakser noe tusenlapper, så det vil forsinke prosjektet. Bygger hundegård også for tiden... flakser tusenlapper der også.
Men, ser ut som jeg har tida på meg å spekulere, hadde bilen på EU kontroll idag, flakser noe tusenlapper, så det vil forsinke prosjektet. Bygger hundegård også for tiden... flakser tusenlapper der også.
Postet 05.11.07 kl 17:37
Postet 05.11.07 kl 19:07
Har gått å tenkt litt på den planen, og det er absolutt ikke dumt. Kanskje i kombinasjon med en vannvarsler...?`
Men det er mange skjær i sjøen, hadde ny sjekk på bilen i dag på de tingene de fant i går på EU kontrollen. Dette blir ikke billig...
Reiser på jobb også i neste uke, så da går det 2-3 uker før jeg er hjemme igjen. Og med desembermåneden like om hjørnet må jeg bare innse fakta, prosjektet må legges på is inntil videre. F*EN!!
Men da har jeg god tid på å planlegge og til å legge av penger... får se det positive i det
Men det er mange skjær i sjøen, hadde ny sjekk på bilen i dag på de tingene de fant i går på EU kontrollen. Dette blir ikke billig...
Reiser på jobb også i neste uke, så da går det 2-3 uker før jeg er hjemme igjen. Og med desembermåneden like om hjørnet må jeg bare innse fakta, prosjektet må legges på is inntil videre. F*EN!!
Men da har jeg god tid på å planlegge og til å legge av penger... får se det positive i det
Postet 06.11.07 kl 18:17
Postet 12.11.07 kl 14:24
Postet 12.11.07 kl 15:57
Postet 12.11.07 kl 17:00
Postet 12.11.07 kl 17:32
GulliHuff, husker første gangen jeg fylte akvariet mitt (brukt, resilikonert). Jeg drømte "våte drømmer" (nei, ikke sånne) hele natta. Og det var 160 liter. På vaskerommet. I kjelleren! :D Fikk endelig sjekka forsikringen dagen etter.
hehe, våte drømmer ja... Regner med det holdt tett? Hva sa forsikringen til at du hadde resilikonert karret selv?
Postet 12.11.07 kl 17:45
Ronny Olsenhehe, våte drømmer ja... Regner med det holdt tett? Hva sa forsikringen til at du hadde resilikonert karret selv?
Det står det ikke noe om i forsikringsbeviset... Ups, kan de "ta" meg på det?
Det står bare at forsikringen dekker "utilsiktet utstrømming av vann fra akvarium eller vannseng". (NITO-avtale i Gjensidige)
Vel, selvgjort er nå adskillig bedre enn ikke gjort i det hele tatt, vil jeg tro. Særlig når akvariet hadde stått uten vann i 8 år?
(Nå er det ikke meningen å stjele denne tråden, altså!)
Postet 12.11.07 kl 17:53
Postet 12.11.07 kl 20:25
Postet 13.11.07 kl 17:20
Postet 13.11.07 kl 17:38
Postet 14.11.07 kl 18:26
Postet 15.11.07 kl 18:22
Postet 14.12.07 kl 19:14
Postet 15.12.07 kl 10:45
Er litt skeptisk jeg å Bestilte egentlig et 530, og fikk en kjempe deal på denne hos min "lokale" butikk i alta. Men så ringte leverandøren tilbake og spurte om jeg ville ha et 720 til samme pris da de ikke hadde 530 på lager. Kunne ikke si nei til den handelen Får heller lage noen kraftige hyller i boden i kjelleren under der tanken skal stå. 2x4 satt opp som støtter gulv til tak burde stabilisere bra, tror jeg.
Er mest redd for at gulvet skal sige ujevnt, så det blir vridninger i tanken. Vil nok sprekke da.
Men lykke til, Ronny, håper du får fylt opp tanken snart.
Er mest redd for at gulvet skal sige ujevnt, så det blir vridninger i tanken. Vil nok sprekke da.
Men lykke til, Ronny, håper du får fylt opp tanken snart.
Postet 15.12.07 kl 12:57