Om stenging av tråder (Nettbutikker) (side 2)

mona o
Ja, men det er ikke en ny tråd i uka, eller fjorten tråder om nøyaktig det samme om butikken i...la oss si, Lofoten er det vel? ;-) Tipper du hadde blitt rimelig lei, og ikke helt skjønt poenget om det ble skrevet klagetråder hver uke på butikken du jobber i.

Forklar meg da en ting: En negativt vinklet tråd om AS Akvariebutikken i Lødingen hadde passert, mens enda en om Webzoo ville blitt stengt?

Er prinsippet at de tydeligvis notorisk dårlige skal beskyttes her? Jeg er redd moderatorene er på en vei der de før eller siden vil møte seg selv i døra fordi de lager for mange adhoc-regler.

Kan moderatorene like gjerne lage en retningslinje som sier at annonsører ikke kan kritiseres i dette forumet?

MartinB
Martin, du har tydeligvis ikke skjønt begrunnelsen for å stenge tråden

Dersom Geir IKKE hadde stengt den hadde han vært en dårlig moderator.

P.S. Steng denne tråden også.
Poenget med denne tråden er jo å sette spørsmålstegn for hvorfor tråden egentlig ble stengt.
Har du fremdeles spørsmålstegn? Eller vil du bare ha flere innlegg?

I så fall fikk du et (mitt siste) til
MartinB
Kan moderatorene like gjerne lage en retningslinje som sier at annonsører ikke kan kritiseres i dette forumet?

Unnskyld meg, men dette synes jeg er et heller useriøst innlegg. Kan vi ikke holde dette på et seriøst nivå, uten å gå til halvdårlige hint og nesten direkte personagrep. Dette innlegget insinuerer noe som rett og slett ikke er sant. Jeg kan skrive under på at det ikke bare er annonsører som blir "beskyttet" på denne måten. Jeg har selv fått stengt (og faktisk slettet) et innlegg om en butikk jeg finner høyst useriøs. Jeg er ikke enig i at det ble gjort, men må forhold meg til det.

Jeg må innrømme at jeg er litt delt i dette. På en side er jeg enig i at man faktisk må få si noe om misnøye OG om positive erfaringer med butikker. På den annen side, kan det bli for mye av det "gode". Å finne balansen mellom dette er ganske vanskelig. Jeg skal ikke si sikkert om hvor den grensa bør gå.

Men det jeg vet er at det tidligere har blitt lagt ut en tråd fra moderatorene om at ensidige negative omtaler vil bli slettet. Ettersom dette er noe som er gjort så klart, må vi faktisk forholde oss til det.

Jeg tror det aller viktigste er å holde seg på et saklig nivå nå. Og mange av innleggene her i denne tråden har ikke vært det... Å begynne å beskylde moderatorene for en skult agenda, er billige og dårlige poenger. Å gå til personangrep fordi man ikke er enig i en avgjørelse er ikke saklig!
Mona
Det er da ikke fjorten tråder om hvor dårlig webzoo er ? Det er vel 2 eller noe og begge er stengt?
Og hvordan skal man skrive i den andre som er stengt?
Og disse trådene må da inneholde noe interresant, de er jo noen av de mest aktive trådene som er her på forumet.

Men vil komme konstruktivt forslag som kanskje begge "parter" kan ha nytte av.
Untatt holger selvfølgelig
Hva med å ha en mulighet for at brukere kan karaktersette, og komme med kommentarer akvabutikkene som finnes der ute, både nett og fastbutikker?
Da vil vi som brukere få se hvilke butikker som holder et bra nivå og hvem som sluntrer unna. Og dere som misliker at det finnes tråder her på forumet vil sikkert se en nedgang i antallet Og ingen tvinger foresten folk til å lese og svare på tråder

*Edit

Dyrehagen er det lagt en tråd om negative omtaler av moderatorer? I såfall er jo saken en annen og jeg synes denne bør være sticky, I tillegg må noen starte en tråd angående den tråden

*Edit 2

Her var den Er forøvrig ikke enig med den tråden, jeg synst jo selvfølgelig at tråden skal være informativ, men om man bare har negativt og komme med butikken, skal man da la være og kommentere den eller skal man komme med en "Men butikken har sendt problemfritt til mange andre kunder" bare for å komme med noe positivt?
Poenggivning på en skala kunne kanskje vært bedre enn de evigvarende, liktlydende klageinnleggene, ja

En liste over butikker, f.eks. delt opp i fylker der de holder til, og mulighet for å avgi en poengsum for medlemmene. Da får man samlet det på et sted, og brukerne ser poengsummen på butikken de lurer på, enten det er en "walk-in-store" eller en nettbutikk.

Svar på tiltale Geir kristiansen-at du synes min komentar er vrøvl og simpel er meg revnene likegyldig.
Og hva er dårlig gjordt og vrøvl med komentaren/spørsmålet mitt?
Det er jo 100 vis av f.eks identifisering av ancistruser(som en har nevt), hvorfor stenger du ikke 99 av de?

Det må vel være lov til å spørre et ærlig spørsmål når jeg faktisk lurer på det-"korrupsjon" finnes faktisk over alt.
Og jeg sier ikke at det er det dette dreier seg om men jeg stilte bare et spørsmål, og Geir kristiansen vis du ikke tillater det, så bør det faktisk komme frem i rettningslinjene til forumet.
Jeg gjorde det faktisk ike for å være "råtten" men jeg driver "forretning" selv og derfor stiller jeg spørsmålet.

Og jeg har også komet med positive tilbake meldinger når jeg har opplevd det i andre nettbutikker-så dem som skriver at vi kjemmer oss bak tastaturet og er anonyme, det er vrøvl, navnet mitt står der, og jeg står for det jeg har skrevet.
Jobber selv som moderator i et forum og der har vi ganske mye høyere takhøyde en det jeg føler her.

Og det Geir at du som moderator går ut med direkte personangrep på meg, burde faktisk resultert i "sparken"-det hadde jeg fått i forumet hvor jeg jobber.
Der er en av hoved reglene at man ikke tillater personangrep, men tydeligvis så tillater du det.
Så kanskje jeg skal lage en tråd hvor jeg henger ut deg, hadde det vært moro???? Og derfor lurer jeg enda mere på om det ligger noe økonomisk bak din forsvar av webzoo.

Håper du er voksen nok til å ikke angripe personer....
Eg må si meg enig med Geir og Mona, syns at det er unødvendig å poste så mye om en og samme butikk.

Min mening er at enkelte av dere tydligvis ikkje skjønner at de utrulige dyktige "modene" som jobber her frivillig, hjelpe oss så utruleg bra. Det er tross alt de som bestemmer kva som skal publiseres og det mener eg dere bør respektere!

Syns dere bør slutte å klage så veldig og ta kontakt med butikken på en eller annen måte. (Det finst mail, post, fax, mobil, skulle tru dere fikk kontakt til slutt).

Eg har handlet veldig masse med Webzoo og kan ikkje si meg enig i den påstanden som dere kommer med, de har vært veldig raske med levering og ved forsinkelse har de kontaktet meg.
Veldig mange av de eg er i kontakt med innen akvarier, fisker osv sier de er veldig fornøyd...

Dersom dere leser retningslinjene står det følgende:

27) Moderator kan slette/stenge tråder eller sperre medlemsprofiler for grunner som ikke står i retningslinjene, men først etter diskusjon moderatorene imellom.

28) Klage på moderators avgjørelser tas ikke på forumet, men pr e-post til moderator.
Ken Myrseth
Og det Geir at du som moderator går ut med direkte personangrep på meg, burde faktisk resultert i "sparken"-det hadde jeg fått i forumet hvor jeg jobber. Der er en av hoved reglene at man ikke tillater personangrep, men tydeligvis så tillater du det. Så kanskje jeg skal lage en tråd hvor jeg henger ut deg, hadde det vært moro???? Og derfor lurer jeg enda mere på om det ligger noe økonomisk bak din forsvar av webzoo. Håper du er voksen nok til å ikke angripe personer....

Du har en utrolig barnslig oppførsel til å ha en "forumjobb" selv. Jeg har erfaring med drift og med å være bruker i forum med allslags temaer på engelsk og norsk, og er det noe Akvaforum har så er det takhøyde. Påstander om korrupsjon og økonomiske interesser er så latterlige at det blir for dumt til å ta seriøst av noen av oss her inne selv om vi ikke har noe med AF eller WZ å gjøre.

Måten innlegget som ble stengt ble skrevet på var en ekstremt nedsettende og negativ skrivemåte som ligna på en slags blogg hvor man skulle følge opp med dritt om firmaet etterhvert som de gjorde flere "feil". Om det var meningen eller ei har ikke så mye å bety når det fremstår slik. Derfor synes jeg det var helt greit at den tråden ble stengt, men registrerer at det er både positive og negative erfaringer med Webzoo, og en plass må de komme. Det var vel en egen erfaringstråd for dem før ihvertfall.
Tråden inneholder et fint, lite utvalg brudd på retningslinjene og stenges derfor.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap