Jarle`s akvarier (side 2)

holi1
Hvor mye koster et så stort stykke med kork?

Det er ikke ett stykke. Bakgrunnen er satt sammen av tre store biter som er skåret opp. Sånn den er limt på i dag er det 3 store biter, 2 middels, noen små og mange veldig små som tetter alle små hull.
Her er et bilde av korkbakgrunen med rød linjerv der det er skjøtet.
Det er mang fler veldig små biter, men det hadde ikke gått å tegne av.
Syns bakgrunnen din blir veldig bra Jarle!

Sniker inn et bilde av bakgrunnen jeg akkurat er ferdig med
Forskjellen er at jeg har lagt barken horisontalt.

[External Image]
oki.. men ser veldig naturtro ut.. må jo bare prøve en gang.. :p
Har glemt å oppdatere her.

Akvariet kom på plass og vann fra 110literen (40l) ble fylt i. Jeg tok innkjørte filtersvamper fra 110literen, så hele filteret er bare innkjørte svamper. fikset utblås.

I dag har jeg kjøpt to planter, men det kommer en til.
her er bilder av akvariet med planter for en time siden.
Glemte å si at jeg bestemte meg for denne rota fordi jeg synes det var veldig tøft at den går opp gjennom vannet. Den var litt høy så jeg måtte kappe den litt.

Veldig dårlige bilder, men pappa får seg snart nytt kamera så da blir bildene bedre
Har kjøpt en fluval 1+ som er bak bakgrunnen ved siden av juwelpumpehuset.
Har klippet til kullsvamp som også er satt i for større utnyttelse av filteret.
Utblåset til denne skal gjøres ferdig i dag.
Utblåsene til pumpene har jeg laget av en hevertslange som er klippet til og tredd på.Jeg har bare skåret et litehakk i bakgrunnen hvor rørene stikker ut.
Inaktiv bruker
Dette ble kjempe rått! har selv en 112 liter som skal kles opp med bark
rart ikke flere bruker det egentlig..har kless opp en side vegg for å teste--det blir knall bra--ikke kamera for tiden men det kommer
for all barken til 112 liter ga jeg i underkant av 300 kr...det er rimelig bakgrunn det...
takk for flotte bilder...det gir inspirasjon.l

kalles vel egentlig kork ja,,
Det blei dritstilig , veldig inspirerende
hei rå stilig forresten er det bare "ren" kork? eller er den bekledd med noe?
hva med vannverdiene?
Blir vannverdiene i karet påvirket av korken? Hva slags fisk passer dette til?

For noen år siden var jeg i Frankrike og tok med meg hjem et stort stykke kork jeg tok av en korkeik i en nedlagt vingård, den har vært bordskåner noen år.
Til neste år kan det hende det blir Frankriketur i bil, så da kunne man jo leite opp nedlagte vingårder igjen....kanskje en knudrete gammel vinstokk også? Vinstokkene ser jo litt bonzai-aktige ut, og kunne ut fra utseende gjøre seg. Er det noen som vet noe om hvordan slike påvirker vannet?

Som du ser, Jarle, er tråden din inspirerende.
Inaktiv bruker
ja vannverdiene blir litt påvirket,jeg bruker de også som små flyte korker
i amazonas tanken for ohg holde litt surt vann
måler ph en gang i uka-alt ok-så jeg tror ikke det påvirker sååå mye
mere utfyllende svar har jeg ikke
Stine J
hei rå stilig forresten er det bare "ren" kork? eller er den bekledd med noe?

Det er "ren kork"
Jeg har ikke merket noen endring i vannverdiene
Her har det skjedd mye siden sist:

Jeg flyttet palettparet fra 110literen over i afrikabiotopen. Har tatt jevnige nitrittester (dråpetest fra tetra) er helt gul hver gang
Fiskene har vært litt sky, men det virker som de blir mer og mer vant til det nye hjemmmet sitt.
De var nesten en liten hule under rota som de har gravd ut, men jeg har fått laget en kokosnøtthule til dem.
For noen dager siden var jeg å kjøpte noen flotte sebrasnegler som er veldig dekorative.

På torsdag var jeg ganske sikker på egglegging og nå er jeg veldig sikker (femte gang paret har unger)
I går tok jeg et vannbytte, og skjekket nettopp vannverdier som er helt topp

Nå er det bare å vente på at eggene klekker og at ungene får overleve uten farer (har aldri fått yngelen til å vokse opp, den har alltid blitt spist)
En bildeoppdatering.
tok noen bilder i full fart de er helt elendige.
Palettene garver mye så det er derfor sanden er så ujevn.
Plantene har nå grodd seg mer til og jeg er fornøyd med at jeg ikke kan se antydning til alger noen steder i akvariet Jeg valgte det soverommet med minst sollys pga. dette.
hadde vært hyggelig med komentarer
jeg prøvde den andre rota nå for å se hvordan den var, og jeg synes den var veldig fin og passet til fargene i bakgrunnen selv om det ikke så sånn ut når jeg ikke hadde vann i.
Det er fint å ha to røtter så kan jeg variere :P
Kork
hvor har du kjøpt den der korken?
er d selvlaget bakgrunn eller kjøpt ferdig
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap