- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Jarle`s akvarier (side 2)
Jarle`s akvarier (side 2)
Postet 08.11.07 kl 14:18
Endret: 08.11.07 kl 14:19
Postet 08.11.07 kl 16:59
Postet 08.11.07 kl 18:12
Postet 09.11.07 kl 03:37
Har glemt å oppdatere her.
Akvariet kom på plass og vann fra 110literen (40l) ble fylt i. Jeg tok innkjørte filtersvamper fra 110literen, så hele filteret er bare innkjørte svamper. fikset utblås.
I dag har jeg kjøpt to planter, men det kommer en til.
her er bilder av akvariet med planter for en time siden.
Akvariet kom på plass og vann fra 110literen (40l) ble fylt i. Jeg tok innkjørte filtersvamper fra 110literen, så hele filteret er bare innkjørte svamper. fikset utblås.
I dag har jeg kjøpt to planter, men det kommer en til.
her er bilder av akvariet med planter for en time siden.
Postet 12.11.07 kl 21:52
Postet 12.11.07 kl 21:56
Postet 14.11.07 kl 10:42
Postet 15.11.07 kl 21:25
Inaktiv bruker
Dette ble kjempe rått! har selv en 112 liter som skal kles opp med bark
rart ikke flere bruker det egentlig..har kless opp en side vegg for å teste--det blir knall bra--ikke kamera for tiden men det kommer
for all barken til 112 liter ga jeg i underkant av 300 kr...det er rimelig bakgrunn det...
takk for flotte bilder...det gir inspirasjon.l
kalles vel egentlig kork ja,,
rart ikke flere bruker det egentlig..har kless opp en side vegg for å teste--det blir knall bra--ikke kamera for tiden men det kommer
for all barken til 112 liter ga jeg i underkant av 300 kr...det er rimelig bakgrunn det...
takk for flotte bilder...det gir inspirasjon.l
kalles vel egentlig kork ja,,
Postet 15.11.07 kl 21:41
Endret: 15.11.07 kl 21:43
Postet 15.11.07 kl 21:48
Postet 15.11.07 kl 22:19
hva med vannverdiene?
Blir vannverdiene i karet påvirket av korken? Hva slags fisk passer dette til?
For noen år siden var jeg i Frankrike og tok med meg hjem et stort stykke kork jeg tok av en korkeik i en nedlagt vingård, den har vært bordskåner noen år.
Til neste år kan det hende det blir Frankriketur i bil, så da kunne man jo leite opp nedlagte vingårder igjen....kanskje en knudrete gammel vinstokk også? Vinstokkene ser jo litt bonzai-aktige ut, og kunne ut fra utseende gjøre seg. Er det noen som vet noe om hvordan slike påvirker vannet?
Som du ser, Jarle, er tråden din inspirerende.
For noen år siden var jeg i Frankrike og tok med meg hjem et stort stykke kork jeg tok av en korkeik i en nedlagt vingård, den har vært bordskåner noen år.
Til neste år kan det hende det blir Frankriketur i bil, så da kunne man jo leite opp nedlagte vingårder igjen....kanskje en knudrete gammel vinstokk også? Vinstokkene ser jo litt bonzai-aktige ut, og kunne ut fra utseende gjøre seg. Er det noen som vet noe om hvordan slike påvirker vannet?
Som du ser, Jarle, er tråden din inspirerende.
Postet 15.11.07 kl 22:23
Inaktiv bruker
ja vannverdiene blir litt påvirket,jeg bruker de også som små flyte korker
i amazonas tanken for ohg holde litt surt vann
måler ph en gang i uka-alt ok-så jeg tror ikke det påvirker sååå mye
mere utfyllende svar har jeg ikke
i amazonas tanken for ohg holde litt surt vann
måler ph en gang i uka-alt ok-så jeg tror ikke det påvirker sååå mye
mere utfyllende svar har jeg ikke
Postet 15.11.07 kl 22:32
Postet 16.11.07 kl 14:00
Postet 16.11.07 kl 14:00
Her har det skjedd mye siden sist:
Jeg flyttet palettparet fra 110literen over i afrikabiotopen. Har tatt jevnige nitrittester (dråpetest fra tetra) er helt gul hver gang
Fiskene har vært litt sky, men det virker som de blir mer og mer vant til det nye hjemmmet sitt.
De var nesten en liten hule under rota som de har gravd ut, men jeg har fått laget en kokosnøtthule til dem.
For noen dager siden var jeg å kjøpte noen flotte sebrasnegler som er veldig dekorative.
På torsdag var jeg ganske sikker på egglegging og nå er jeg veldig sikker (femte gang paret har unger)
I går tok jeg et vannbytte, og skjekket nettopp vannverdier som er helt topp
Nå er det bare å vente på at eggene klekker og at ungene får overleve uten farer (har aldri fått yngelen til å vokse opp, den har alltid blitt spist)
Jeg flyttet palettparet fra 110literen over i afrikabiotopen. Har tatt jevnige nitrittester (dråpetest fra tetra) er helt gul hver gang
Fiskene har vært litt sky, men det virker som de blir mer og mer vant til det nye hjemmmet sitt.
De var nesten en liten hule under rota som de har gravd ut, men jeg har fått laget en kokosnøtthule til dem.
For noen dager siden var jeg å kjøpte noen flotte sebrasnegler som er veldig dekorative.
På torsdag var jeg ganske sikker på egglegging og nå er jeg veldig sikker (femte gang paret har unger)
I går tok jeg et vannbytte, og skjekket nettopp vannverdier som er helt topp
Nå er det bare å vente på at eggene klekker og at ungene får overleve uten farer (har aldri fått yngelen til å vokse opp, den har alltid blitt spist)
Postet 01.12.07 kl 10:52
Postet 16.01.08 kl 17:46
Postet 16.01.08 kl 17:50
Endret: 16.01.08 kl 17:58
Postet 16.01.08 kl 17:53
Postet 16.01.08 kl 18:34