Stillegående luftpumpe? (side 2)

Sett den på noe mykt som demper. Det hjelper litt. ;P
Jeg tror at om jeg skal bruke denne, må den stå i kjelleren i ett lydisolert rom!
...
Dette sa Mona:
Min erfaring er at Eheim er lydløse til å begynne med. Helt stille. Men så, etter omkring et års nesten kontinuerlig drift, begynner de å dure og man blir plutselig oppmerksom på at de er der. Duringen tiltar jo eldre pumpa blir. Jeg hater den durende lyden så intenst, at jeg har kastet noen Eheim luftpumper i sinne og irritasjon


Ser Mona her sier at hennes eheim var helt stille til å begynne med!
Det er pokker ikke min, den høres ut som ett boingfly som er på vei til å ta av!
hm skulle tro det var noe feil med den kanskje da?
Fant nå også en luftpumpe(tetratec ap100) som fulgte med akvariumet når jeg kjøpte det.
Den ER stillegående i forhold til det "flyet" jeg har kjøpt!
Den høres jo nesten ikke i det hele tatt!
Dermed er vel konklusjonen at det er noe feil på denne eheimen jeg kjøpte i dag vil jeg anta.
Har du koblet til slangene, og lar den blåse under vann når den leker jumbojet?
Svært mye av brrrrrrrrr-lyden dempes i vannet, og en kan ikke sammenligne "tørrkjøring" med normaldrift fra slike
Ja ja alt er koblet til slik det står i bruksanvisningen, men selve"boksen" skranger og bråker som en gammel aeroflot! Så jeg kan aldri i livet tenke meg den skal være sånn! Da har de i tillfellet laget verdens menst støyrike luftpumpe!
Til og med ungene kom opp fra underetasjen og lurte på hva som bråka så fælt! hehe
Frank Angell
Har du koblet til slangene, og lar den blåse under vann når den leker jumbojet? Svært mye av brrrrrrrrr-lyden dempes i vannet, og en kan ikke sammenligne "tørrkjøring" med normaldrift fra slike ;)

Det sier du ikke når du hører luftpumpene som hører til karene fra netthandelen. De er umulig å være i rom med. Spesielt når de er nedi vannet. Vibrasjonen forplanter seg i vannet slik at hele flaska med artemia står og hopper. Høres ut som en traktor på tomgang, eller som om sentrifugen står på... Pumpa er forvist til artemiaklekking på badet.
Er vel noe sånn rakling det er på denne her også, og jeg mener at det kan ikke være riktig, denne skulle jo være relativt stillegående, og den er akkurat det motsatte.
Har vært nå og hørt på noen andre pumper også, og de høres jo ikke i forhold til denne her.
Høres ut som at hele pumpa skal dette fra hverandre å sprenges.
Får ta den med tilbake igjen til butikken i morgen, så får de teste den der.
Aggi
De er umulig å være i rom med. Spesielt når de er nedi vannet. Vibrasjonen forplanter seg i vannet slik at hele flaska med artemia står og hopper. [B]Høres ut som en traktor på tomgang[/B], eller som om sentrifugen står på...


Må være en gammel Zetor.....
Aner ikke, men jeg var hellig overbevist om at den jeg hadde fra før bråkte, men det var bare barnematen i forhold. :O
He he. Til opplysning Zetor er en traktor.... Noe godt dritt etter som man hører på den bannende nordlending... (Kjent lydklipp som florerte på mobil for en tid tilbake)
Det vet jeg, men husker ikke lyden... Tror kanskje det var en av de aller første traktorene jeg har kjørt... Men så er det nå sånn at de aller fleste traktorer bråker...
Da fikk jeg byttet inn krigsflyet mitt(eheim) og den skal jeg love deg det var noe galt med, fikk med en ny hjem...og den er jo sååå stillegående.
Så jeg var nok bare så heldig å få med en som det var noe fundamentalt galt med.
Flott, Ricky
Antar at det var noe løst i pumpa som lagde det sabla bråket, men det er jo ikke godt å si dette uten å ha mekka på den
Så plutselig var den ikke så stillegående lenge...fullt leven! Nei...ikke mere Eheim på meg, skal bytte den inn i dag, i noe helt annet.
Merkelig, høres ut som hele luftpumpen skal sprenges, lurer på om de kan ha fått ett feilparti.
Men, gidder ikke knote mere med de nå, bytter i en annen pumpe
Det er vanskelig å forestille seg hvordan den bråkte - nå har jeg hørt den og har du fått en likedan - er det et feilparti. Det var en flymaskinmotor i den

Håper du finner en som går som den skal
Ja den var jo ikke akkurat stillegående nei
Den flymotoren kunne jo løfte hele leiligheten din i lufta!
Gjelder bare å finne en annen som er stillegående som virker nå
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap