Orange dvergreke (side 2)

Da var 5 stk kjøpt inn.. håper jeg har fått begge kjønn
Ser etter at de kom i karet mitt har de begynt å vise røde prikker i varierende grad... Er vel hybrider da?

Frank jeg fant noe kjedelig om det faktisk er denne reka som niesar snakker om og som jeg tror det er også..

http://www.aquaticplantcentral.com/forumapc/shrimp-other-inverts-planted-aquariums/46149-orange-shrimp-caridina-cf-propinqua.html
http://shrimpfanatics.com/shrimp-orange.html

Så si ifra om du får yngel i ferskvann
Trond Ferkingstad
Frank jeg fant noe kjedelig om det faktisk er denne reka som niesar snakker om og som jeg tror det er også..
Det er neppe samme art, siden trådstarter sier at eggene er så små.
Har faktisk aldri sett så store egg på en reke før! Eggene ser markant større ut enn selv på rekene vi gafler i oss i godt selskap.

Men det skal bli spennende å se om det blir småtroll eller ikke. Både jeg og saldoen har ønsker om forøkelse i karet (litt stusslig med 15 reker på 63L - men bare litt. Ett tonn med pestsnegler veier vel litt opp for tomhetsføelsen - not!)
Men hva tror du om de røde prikkene som er på mine? Er dine helt oransje?
Og si ifra om du får yngel ja
Kommer det noen små oransje barn?
Har ikke sett noe avkom, men så er det også såpass med mose i karet, at jeg neppe ser noen før de er passert 5mm

Har søkt å leita litt når det gjelder disse røde flekkene, som også noen av mine har.
Men å finne den infoen jeg har leita etter, det har jeg ikke lyktes med
Ble det småttiser, eller? Du må jo ta fortsettelsen også...
Sitter daglig å glaner inn i karet, og håper.
Men det virker rett å slett som om dette er en art som er mer krevende å få til avkom på...
De voksne har forøvrig begynt å nærme seg amano-reke størrelse, så jeg ser ikke bort i fra at dette rett å slett er enten en framavlet, eller farget variant av amanoen.

Hos meg har rekene fått grei beskjed om å få til noe action innen utgangen av måneden, ellers er det på hue & ræva ut av karet.
Blir for teit å holde av ett 63L kar til 10-15 små reker....

Men jeg lever jo i håpet, selv om det svekkes for hver dag.
Du er en hard husvert.. Tihi
Modern
Du er en hard husvert.. Tihi
Man leker da vel ikke butikk heller :p

Har mer enn nok arter jeg har lyst på, som kan bli en stamme som faktisk vises i ett kar med denne størrelsen.
Når det er sånn at en kan sitte der å glo i en halvtime, der en kun ser mose og pestsnegler, blir det hele litt vel tamt
vet dette er en litt gammel tråd,men jeg fant en side med veldig grei info om disse rekene...
jeg har nettopp fått 5 av disse selv og lurer på hvordan de klarer seg i ferskvann?
Mine lever i ferskvann, og ser da ut til å trives. Forutenom at de ikke yngler.. Etter å ha lest det der er det kanskje ikke lenger noe å lure på, hvorfor de ikke blir flere. Blir vel et eget kar for dem nå, med en ørliten dash salt!
okai. ser det står 1 teskje pr gallon vann, men hva gjør du når du skifter vann? skifte 4 liter med ei teskje salt hver gang??
Skifter mer enn 4 liter i gangen, så jeg må nok gange opp. Men, det er jo bare å gange med antall "4 litere". Bytter ca 10-12 i karet de nå går igår i, så da skulle det bli "nesten 3" eller 3 skjeer, godt oppløst i vannet. Hm.. Blir tilbake til bøttebæring, dette. :p
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap