- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Hvordan feste javabregner til trerøtter (trinn for trinn) (side 2)
Hvordan feste javabregner til trerøtter (trinn for trinn) (side 2)
Ikke bra, nei! Jeg har ikke all verdens god erfaring med strikker heller. De jeg har brukt går i oppløsning etter en tid og flyter rundt i akvariet som fristende kunstige meitemarker. Crabroen har forsynt seg flere ganger. Det har heldigvis gått bra hver gang. Strikker kommer ut igjen og da blir den straks fanget opp og kastet.
Postet 05.06.08 kl 22:38
Postet 20.06.08 kl 16:38
Man må tenke seg meget godt om før man bruker sener/tråder eller annet i et akvarium.
Det er fort gjort å føle at man har sikret dette godt nok. Strammet det til osv.
Men over tid så vil slike ting gjerne løsne eller bli slakt. Enten p.g.a. at vannet tærer på "sysakene" eller f.eks. at en malle gnager i rota rundt festepunktet.
Fisk kan dermed utsettes for unødvendig fare.
Det er fort gjort å føle at man har sikret dette godt nok. Strammet det til osv.
Men over tid så vil slike ting gjerne løsne eller bli slakt. Enten p.g.a. at vannet tærer på "sysakene" eller f.eks. at en malle gnager i rota rundt festepunktet.
Fisk kan dermed utsettes for unødvendig fare.
Postet 20.06.08 kl 22:49
Lekkert
synes dette var utrolig lekkert har selv kun gjort dette med lavasteiner. men nå er planen røtter.
Postet 30.06.08 kl 14:58
Postet 19.07.08 kl 17:03
Postet 21.07.08 kl 10:16
Konkurranse
hehe, burde vært en årlig konkurranse på dette med "gjør-det-selv".
Eller kanskje halvårlig, med en stor premie sponset av en av de større nettbutikkene.
Der den beste gjør-det-selv oppskriften ble premiert.
..kan med en gang tilføye at jeg aldri ville blitt innhabil i å si min mening om et sånt tema, hehe.
Dere er flinke!
Eller kanskje halvårlig, med en stor premie sponset av en av de større nettbutikkene.
Der den beste gjør-det-selv oppskriften ble premiert.
..kan med en gang tilføye at jeg aldri ville blitt innhabil i å si min mening om et sånt tema, hehe.
Dere er flinke!
Postet 23.10.08 kl 21:00
Postet 21.12.08 kl 01:24
Postet 25.02.09 kl 18:49
Det skal jeg å
jet om jeg skal jøre det
Postet 03.04.09 kl 17:30
Postet 27.05.09 kl 21:33
Postet 10.07.09 kl 11:43
Postet 10.07.09 kl 13:29
Svar til mona o
Ok Gikk på dyrebutikken med hadde bare stygge røtter der så skal gå på en annen dyrebutikk en dag å kjøpe en rot
Postet 11.07.09 kl 21:20
Andre planter på røtter
man kan bruke andre planter som feks Anubias artene, og de andre typene microsorium(jawa bregner).Jeg fikk en aldrig så liten ide om å prøve amazonas sverdplante på rota,. og joda selv det funker utmerket, tok noen små plante avleggere fra hoved planten og stakk røttene til de inn i noen sprekker i roten,. så lot jeg den bare stå i fred,etter et par måneder sitter den bom fast og vokser i vei,. så regelen med at de "må "stå i sanden har noen untak, så lenge planten får næring er det ikke nødvendig,. fint blir det også,.
Postet 06.09.09 kl 20:20
Postet 17.01.10 kl 13:27
Fiskesene?
Istedenfor fiskesene kan man bruke slikt garn man i "gamledager" brukte til å reparere fiskegarn med.
Den er sterk og ryker ikke så lett også tåler den vann.
Den er sterk og ryker ikke så lett også tåler den vann.
Postet 16.07.10 kl 13:45
Bjarne HeimdalIstedenfor fiskesene kan man bruke slikt garn man i "gamledager" brukte til å reparere fiskegarn med. Den er sterk og ryker ikke så lett også tåler den vann.
Sannsynligvis. Men hvor mange av oss finner det slengende rundt omkring? Litt vanskeligere å få tak i en fiskesene, skulle jeg tro.
Så hvorfor gjøre det enkle vanskeligere enn det er?
Fiskesene får man kjøpt overalt, lett tilgjengelig for de fleste. Jeg for eksempel, kjøpte det på OBS! Supermarked
Postet 16.07.10 kl 17:20
Endret: 16.07.10 kl 17:22
Postet 17.07.10 kl 12:25
Postet 31.07.10 kl 21:57