Hvordan bore hull (side 2)

Frank Angell
[QUOTE=Tom tank][Jeg skal ikke ta noe her!! Men å bagatellisere/ufarliggjøre farene ved å bli utsatt for stømgjennomgang, er ganske så på kanten. Og det av en [B]moderator[/B] i tillegg. Strømgjenomgang av 220 volt, kan lett/fort bli dødelig. Og er ikke noe å spøke med!! Det er også en grunn til at jordfeil brytere/varslere er påbudt i dag. Så dette bør du ikke se på som noen tøff,barsk og ufarlig handling Frank Angell. Det blir bare latterlig, og farlig. Kan jeg ellers stole på det du sier? Hva tror du eltilsynet hadde sagt om en slik uttalelse? Og hva med andre mindreårige/ukyndige som ser dette(som ufarlig?)?
Ro deg ned 1400 hakk TT. Om du og verden forøvrig ikke er i stand til å tåle en spøk, finn ett annet sted å stikke hue i sanden.
Alle som en vet faremomentene med å tukle med elektronikk.

Å bable i vei slik du gjør i dette innlegget, ja, jeg ser slett ikke poenget.
Tom Tank
Eller hva mener de ansvarlige for dette nettstedet om slike uttlalser? Er det greit å omgåes(få støt av) 220 volt? Er det ufarlig???
Er det noen som har sagt det er ufarlig? Er det noen som har bedt deg om å stikke fingeren i kontakten her på AF, eller slikke på poler?
Nei, og jeg gjentar; ro deg ned noen hakk. Du oppnår ikke annet enn å skape dårlig stemning på AF med slike oppblåsinger av enorme dimensjoner, der det er snakk om fleip.
Og jeg gjentar ennå en gang; Fleip er faktisk tillatt. Dødelig er det heller ikke.
Har ingen planer om å fjerne sikringa på akkurat den kursen...

Regner med at du følger at jeg driver med personangrep her, velbekomme sier jeg.
For å ikke la tråden omhandle alt annet enn ett eller flere stakkars høl i en platebit, setter jeg dagens feiteste strek for 230V debatt i denne tråden.


Ja, sett strek over den Men et bra/smart trekk?....Nei. For det siste, hørtes jo ikke videre bra ut. Jeg dro ikke 220V inn her i tråden!! Jeg bare kommenterte det. Noe som var på sin plass.
Person angrep på meg?....nei, det nytter nok lite, for jeg står støtt.

Når det gjelder boring, så er regelen: høy hastighet på små/tynne bor, og lav på store/tykke. Og da gjerne med olje i tillegg.
Tom tank
[QUOTE=Frank Angell][QUOTE=Dyrehagen]Lekte elektriker i går og i forgårs (ikke mer avansert enn å skru opp noen lamper), men greide jammen å få to skikkelige karameller mens jeg holdt på med den første lampa. Der er jeg litt guttete: bare feiginger skrur av sikringen ;-)
Litt spenning i hverdagen må en jo ha :p

Jeg skal ikke ta noe her!! Men å bagatellisere/ufarliggjøre farene ved å bli utsatt for stømgjennomgang, er ganske så på kanten. Og det av en moderator i tillegg. Strømgjenomgang av 220 volt, kan lett/fort bli dødelig. Og er ikke noe å spøke med!! Det er også en grunn til at jordfeil brytere/varslere er påbudt i dag. Så dette bør du ikke se på som noen tøff,barsk og ufarlig handling Frank Angell. Det blir bare latterlig, og farlig. Kan jeg ellers stole på det du sier? Hva tror du eltilsynet hadde sagt om en slik uttalelse? Og hva med andre mindreårige/ukyndige som ser dette(som ufarlig?)?

Et tips til Dyrehagen, skru ut de sikringene du, hvis du har livet ditt kjært(du blir nemlig, meget liten, i forhold til et 220 volt anlegg). Du vil vel oppleve jul i år, osv?

Eller hva mener de ansvarlige for dette nettstedet om slike uttlalser? Er det greit å omgåes(få støt av) 220 volt? Er det ufarlig???

Ved uhell/feil kan man få støt, greit. Men man bør ikke se på det som noe tøfft. Og når man jobber med slike anlegg, så skal det være spenningsløst.

Jeg tror de fleste her forsto at Herr Angell mente dette som en spøk. Det gjorde jeg ihvertfal. Snakk om storm i vannglass...
Lucky1
[QUOTE=Tom tank][QUOTE=Frank Angell][QUOTE=Dyrehagen]Lekte elektriker i går og i forgårs (ikke mer avansert enn å skru opp noen lamper), men greide jammen å få to skikkelige karameller mens jeg holdt på med den første lampa. Der er jeg litt guttete: bare feiginger skrur av sikringen ;-)
Litt spenning i hverdagen må en jo ha :p

Jeg skal ikke ta noe her!! Men å bagatellisere/ufarliggjøre farene ved å bli utsatt for stømgjennomgang, er ganske så på kanten. Og det av en moderator i tillegg. Strømgjenomgang av 220 volt, kan lett/fort bli dødelig. Og er ikke noe å spøke med!! Det er også en grunn til at jordfeil brytere/varslere er påbudt i dag. Så dette bør du ikke se på som noen tøff,barsk og ufarlig handling Frank Angell. Det blir bare latterlig, og farlig. Kan jeg ellers stole på det du sier? Hva tror du eltilsynet hadde sagt om en slik uttalelse? Og hva med andre mindreårige/ukyndige som ser dette(som ufarlig?)?

Et tips til Dyrehagen, skru ut de sikringene du, hvis du har livet ditt kjært(du blir nemlig, meget liten, i forhold til et 220 volt anlegg). Du vil vel oppleve jul i år, osv?

Eller hva mener de ansvarlige for dette nettstedet om slike uttlalser? Er det greit å omgåes(få støt av) 220 volt? Er det ufarlig???

Ved uhell/feil kan man få støt, greit. Men man bør ikke se på det som noe tøfft. Og når man jobber med slike anlegg, så skal det være spenningsløst.

Jeg tror de fleste her forsto at Herr Angell mente dette som en spøk. Det gjorde jeg ihvertfal. Snakk om storm i vannglass...

Jøss....Forstod du virkelig at det var en "spøk"?....Ja det går nå over alle mine forventninger. Det er jo bare helt utrolig.......Hvordan folk er kloke.

Å spøke med dødelig strøm, blir jo som å spøke med et dødelig våpen. Ikke særlig smart? Selv om det hadde vært uladd/sikret? Hvis du forstår, ser sammenhengen? I våpenmiljø, er det strengt forbudt, å spøke/leke med våpen, samme hva.

Jeg tror nok 220V, er langt større/værre, enn storm, i et lite vannglass. Men jeg fraråder deg, å erfare det.
Nå er dere veldig off topic (jada, det var jeg som kom med den første kommentaren på avveier. Jeg vet det). Denne tråden startet jeg for å få tips til hvordan jeg skulle få fiksa lysarmaturen min. Vi setter strek her og nå. Nå er det rett og slett rein kupping av tråden.
Dette begynner å bli kjedelig. Alle her er da enige om at man skal behandle elektrisitet med varsomhet. Ingen har oppfordret til noe som helst uforsiktighet på det området.

Å spøke med våpen er forøvrig like greit som å spøke med hva som helst annet. Det er verken farlig, umoralsk eller tabu så lenge våpen ikke er til stede.

Åssen gikk det med boringa?
Dyrehagen
Nå er dere veldig off topic (jada, det var jeg som kom med den første kommentaren på avveier. Jeg vet det). Denne tråden startet jeg for å få tips til hvordan jeg skulle få fiksa lysarmaturen min. Vi setter strek her og nå. Nå er det rett og slett rein kupping av tråden.


Den er grei. Jeg ville bare advare deg, og alle andre, om de allvorlige konsekvensene en strømgjennomgang kan gi(også død). Når man sier at man er tøff, da man får støt av 220V. Og så, litt spenning må man ha i hverdagen. Så må man bare si ifra. Det henger bare ikke på greip, dessverre. Andre kan da oppfatte dette som ufarlige/tøffe saker, noe det slettes ikke er. Faktisk tvert i mot. Henger du fast i 220V, så henger du godt. Helt til du kansje dør, på grusomt vis.
Håvard Støre Andresen
Dette begynner å bli kjedelig. Alle her er da enige om at man skal behandle elektrisitet med varsomhet. Ingen har oppfordret til noe som helst uforsiktighet på det området. [B][I]Hvorfor i all verden leser du det da? Nei, ikke oppfordret, men noe i den retning. Like farlig.[/I][/B] Å spøke med våpen er forøvrig like greit som å spøke med hva som helst annet. Det er verken farlig, umoralsk eller tabu så lenge våpen ikke er til stede. [B][I]Ja, det er masse som er greit. Men bruk fornuften når du kommenterer da. Dette er jo bare barnslig. Strømmen var kansje ikke tilstede, når han fikk støt da? [/I][/B][B] [I]Hva blir det neste?[/I][/B] Åssen gikk det med boringa?


Jeg har ikke kommet så langt som til boringa ennå. Jeg må ut og kjøpe stålbor først. Det har jeg nemlig ikke i huset foreløpig. Jeg har brukt tiden til å flytte 9 akvarier opp i reol i stedet. Selvsagt 9 akvarier som det er fisk i... Litt av en jobb!
Tom tank
Og hva med andre mindreårige/ukyndige som ser dette(som ufarlig?)?


*host* Når begynte du å bry deg om det?
Du anbefaler gjerne folk å leke med saltsyre, og ga katta i om mindreårige ville lese og følge dine råd, da jeg påpekte det for deg.

Dyrehagen
Jeg har ikke kommet så langt som til boringa ennå. Jeg må ut og kjøpe stålbor først. Det har jeg nemlig ikke i huset foreløpig. Jeg har brukt tiden til å flytte 9 akvarier opp i reol i stedet. Selvsagt 9 akvarier som det er fisk i... Litt av en jobb!

I morgen skal jeg bore fire hull i mitt eget splitter nye lysarmatur. Skal henge det fra taket i tynne kjettinger.
Håvard Støre Andresen
I morgen skal jeg bore fire hull i mitt eget splitter nye lysarmatur. Skal henge det fra taket i tynne kjettinger.


Vær forsiktig med de kjettingene, før du vet ordet av det så er de rundt halsen din og så blir du hengt :p
mona o
[QUOTE=Tom tank] Og hva med andre mindreårige/ukyndige som ser dette(som ufarlig?)?


*host* Når begynte du å bry deg om det?
Du anbefaler gjerne folk å leke med saltsyre, og ga katta i om mindreårige ville lese og følge dine råd, da jeg påpekte det for deg.



Neimen Mona da. Lær deg å lese først. Før du uttaler deg. Kansje du da ser, at jeg aldri har oppfordret folk å leke med saltsyre. Husk, det står alltid en advarsel på farlige produkter. Så som saltsyre, osv. Epoxy er også farlig. Noen test kjemikalier for akvarie vann er farlige. 220V 50Hz er også farlig, det bare følger ikke med advarsel i ledningene du holder i/støtet du får. Så da kan det kansje være på sin plass å tipse folk, som da kansje ikke vet det? Det kan da gjøre folk klar over det. Kansje ikke så dumt Mona O? Men det er kansje forbudt å tipse/advare om farlige ting her? Saltsyren har jo allerede en advarsel på seg, bare les bak på flasken, så den er jo grei. (Tror ikke det står noe om at saltsyre er noe leketøy der?)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap