Det man kan gjøre er å tenke på hva de spiser, hvem som holder til hvor i karet o.l., slik at man ikke ender opp med noen som krangler om samme føde og vil ha samme skjulestedet.
Corydoras er omnivore, henter all sin mat fra sandbunnen. Kjøttmat (som røde mygglarver) er favoritten. De spiser ikke grønt. Ikke som jeg noen gang har sett iallefall
De liker å ha en skyggefull plass under en rot for å søke dekning, eller bare ligge og slappe av. Ikke huler eller grotter, men en bred rot som ligger noen cm opp fra sanden, gjerne åpen tvers igjennom så de har bakveien fri
Otto gnager rundt på inventaret i akvariet, blader, glasset, overalt der det er algevekst. Hvor de gjemmer seg vet jeg ikke sikkert, men jeg tror de henger litt rundt blant plantene og skjermede steder.
Ancistrus er begge disse to tingene; de spiser fra samme sted som begge de to øverste, og spiser alt; grønnsaker, alger, røde mygglarver. Ancistrus er litt territorial og vil gjerne ha sin egen hule, en halv kokosnøtt f.eks., med en femkronestor åpning. Tett ellers. De jager gjerne andre fisk vekk derfra. Men siden de to andre ikke vil instinktivt søke inn i en tett hule, er det ikke noe problem. Ancistrusen får ha den i fred. Et par huler å velge mellom (ikke for romslige, de liker å ha det trangt da dette øker tryggheten) er bra, særlig om du har mer enn en Ancistrus.
Tar du hensyn til dette, altså de ulike artenes behov, så er de såpass ulike mener jeg, at du kan ha dem i samme kar dersom du legger omtanke bak innredningen og akvariet er stort nok.
krem
Jeg kan altså fint ha ottoer, corydoras, og en type ancistrus
eller
ottoer, corydoras og en annen malle
stemmer dette?