Hvilket akvarie av disse bør jeg velge? (side 2)
krem[QUOTE=biXen][ liker den følelsen av å være først :P Men det er ikke så økonomisk :)
hehe
Når det gjelder garanti og reklamsjon får man komme trekkende med forbrukerkjøpsloven om butikken ikke respekterer dette. Selv om det ikke er noe gøy.
Eh, kunne vel misforstås den første der :P
Når det gjelder garanti så tenkte jeg ikke på det at de ikke overholdt den, mer at det er et helsikke å få sendt svære ting tilbake i posten. Må begynne å beholde emballasje og den slags da. Har ikke jeg plass til
Postet 15.11.07 kl 18:46
Inaktiv bruker
kremKan du si hvem som var billigst da? Hvem du kjøpte av?
molle her-rimeligst i ditt omeråde er garantert Dahls dyrerike i moss
akvarister i hele butikken,gratis råd og oppfølging over hele linja
du vil garantert ikke angre....
Postet 15.11.07 kl 18:54
Ja det er sant biXen. Kan bli mye styr av sånt. Der er det i allefall en stor fordel med å kjøpe akvarie på den lokale dyrebutikken.
Har funnet "billige" akvarie på Akvarieudstyr i Danmark. Der kan man regne om til norske priser.
Men hvordan finner jeg ut av hvor mye det blir i tillegg når det må sendes til Norge?
Prøvde å se på siden dems, men fant ingen info om det. Surrete som jeg er.
Kanskje bare kontakte dem da..
Ingen erfaring med utenlandske nettbutikker jeg. Pleier det å bli mye ekstra for frakt når handler mye og tunge ting?
Kanskje det ikke lønner seg likevel?
Har funnet "billige" akvarie på Akvarieudstyr i Danmark. Der kan man regne om til norske priser.
Men hvordan finner jeg ut av hvor mye det blir i tillegg når det må sendes til Norge?
Prøvde å se på siden dems, men fant ingen info om det. Surrete som jeg er.
Kanskje bare kontakte dem da..
Ingen erfaring med utenlandske nettbutikker jeg. Pleier det å bli mye ekstra for frakt når handler mye og tunge ting?
Kanskje det ikke lønner seg likevel?
Postet 15.11.07 kl 19:00
Endret: 15.11.07 kl 19:02
Postet 15.11.07 kl 19:03
Endret: 15.11.07 kl 19:04
Inaktiv bruker
ja,det har de
Postet 15.11.07 kl 19:06
Postet 15.11.07 kl 19:09
Litt rundt det å bestille fra utlandet
Å bestille akvariepakke fra f.eks. Danmark vil koste en del i frakt. Men ofte lønner det seg likevel, fordi fraktens kostnad ikke er like høy som prisforskjellen på å kjøpe det samme i Norge kontra Danmark. Mener jeg betalte 1000 - 1200 kr for mitt da jeg kjøpte fra Akvarieudstyr.dk, men mitt var bare 160 liter og jeg husker ikke detaljer lenger.
De større har jeg lest eksempler på ca 1500 i frakt for, når div. brukere på forumer har bestilt fra DK.
Å bestille akvariepakke fra f.eks. Danmark vil koste en del i frakt. Men ofte lønner det seg likevel, fordi fraktens kostnad ikke er like høy som prisforskjellen på å kjøpe det samme i Norge kontra Danmark. Mener jeg betalte 1000 - 1200 kr for mitt da jeg kjøpte fra Akvarieudstyr.dk, men mitt var bare 160 liter og jeg husker ikke detaljer lenger.
De større har jeg lest eksempler på ca 1500 i frakt for, når div. brukere på forumer har bestilt fra DK.
Postet 15.11.07 kl 19:43
Postet 15.11.07 kl 19:57
Postet 15.11.07 kl 20:07
Postet 15.11.07 kl 20:08
DonaldKommer det levert på døra av fraktselskap, eller må det hentes på Posten? Ikke det at det er så nøye; bare litt nysjerrig:-)
Alt som kommer på Posten kan vel leveres hjem for en hundrings uansett? Eller er det noen vektgrense på dette siden du spør?
Opplever at mye sånt fra utlandet kommer om dagen når jeg ikke er hjemme uansett, så det er noe herk, må få det på jobb og drasse det hjem :P Sånn sett bare fordel om det kommer på posten så kan man få det hjem på kvelden etterpå.
krem: Akvarieutstyr siden kalkulerer vel ut ca. frakt om du har norsk pris osv. satt opp der? Eller husker jeg feil nå. Bare til å legge til moms på 25% og fortolling isåfall, for momsen er vel fratrukket der i nettbutikken sin handlekurv. Eller husker jeg feil igjen nå :P
Postet 15.11.07 kl 20:39
Postet 15.11.07 kl 20:56
Postet 15.11.07 kl 21:00
Dahl Dyrerike
selger Juvel 240L til 3995,- f.å.m.den 21.
Postet 15.11.07 kl 21:16
Postet 15.11.07 kl 21:25
Inaktiv bruker
Det skal du ikke være--nå høres det vel ut som jeg er sponsa av Dahls dyrerike *ler* men er ikke det
du får uvurdelig hjelp av alle i denne forretningen
og får å gåå litt lenger--ingen matcher prisene deres heller,,,,
capice?
du får uvurdelig hjelp av alle i denne forretningen
og får å gåå litt lenger--ingen matcher prisene deres heller,,,,
capice?
Postet 15.11.07 kl 21:28
Ja det
er et flott tilbud.Jeg var der i går å kom til å spøre hvilken pris han kunne tilby meg på en Juvel 240L,å da kom han med dette,det hang plakat på disken som jeg ikke hadde sett før han viste meg den.
Postet 15.11.07 kl 21:31
Hehe.. ja nå tror jeg nesten at du jobber der molle
Neida. Ja var billig. Men likevel.. Jeg vil ha målene 100x50x50.
Er viktig med mye bunnplass. Og med innvendig bakgrunn blir det jo veldig lite plass!?
Selv om det er et knalltibud, så er det likevel kjipt om jeg kommer til å irritere meg over bunnplassen..
Føler meg litt pirkete nå men. Er jo mye penger, så vil ha det perfekt..
Neida. Ja var billig. Men likevel.. Jeg vil ha målene 100x50x50.
Er viktig med mye bunnplass. Og med innvendig bakgrunn blir det jo veldig lite plass!?
Selv om det er et knalltibud, så er det likevel kjipt om jeg kommer til å irritere meg over bunnplassen..
Føler meg litt pirkete nå men. Er jo mye penger, så vil ha det perfekt..
Postet 15.11.07 kl 21:35
Hehehehe
Når det er noe annet man har lyst på så blir det slikt.Jeg tenkte at jeg skule kjøpe et på Dahl,bor bare 5 min. fra butikken,men så fikk jeg en telefon i går kveld ang. et annet kar,er bare 5L mer i vann volum,men 1500,- kr. dyrere,å det er jo det dyreste jeg har falt for,så da leverandøren gikk med på mine "krav" + at han kommer hjem til meg med den og monterer den så slo jeg til på det dyreste. Lykke til med ditt kjøp.
Postet 15.11.07 kl 21:41
Inaktiv bruker
Ok--lykke til med valget--bare sånn på tampen ,og siste ord fra meg--de har med målene du ønsker deg også---*ler'*
ring du......
ring du......
Postet 15.11.07 kl 21:48