Ny giv igjen :) (side 2)

Jeg tror det varierer litt mellom artene også. Sterbaieggene mine blir også klekket i romtemperatur, og de bruker 3-4 dager.
Slik ser det ut pr.nuh oppi isboksen min. (Som forøvrig ble vasket med varmt vann før bruk selvsagt)

[External Image]

I amazonkaret er det ikke helt enighet om hvem som har eierrettighetene til rekepellets, her er en gjeng aenusèr , en scalare og en guppy i hyggelig passiar over matbordet.

[External Image]
Skeptisk nå. 4døgn og ikke tegn til liv.
Karl Inge S
Skeptisk nå. 4døgn og ikke tegn til liv.

Hvis det ikke er tegn til mugg, så skulle det ikke være kritisk enda. Du har dem i romtemperatur, er det så? Uansett kan klekketiden variere, jeg har opplevd at siste egg i et kull klekket sju-åtte dager etter klekking! (rekord) Vanligvis tar det ca fem dager hos meg. Men jeg varmer aldri opp klekkevannet, foretrekker kjølig vann ettersom det ser ut til å ha en direkte innvirkning på tendensen til mugg. Så da får jeg heller leve med noe lengre ventetid før de klekker
Ikke romtemp, er 15grader i kjelleren nå, de går i akvariet som vel holder 24grader.
6.5døgn og ingenting er skjedd, kan heller ikke se mugg.

Nye egg på ruta i dag morges, fikk flyttet 2egg over i boksen men usikker på om det var det rette å gjøre....
Hmpf. HAr bare hatt et egg å følge med på nå, men nå finner jeg det ikke. Enten har en snegle som har sneket seg oppi boksen spist det, eller så har det klekket....
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Drev og rydda litt i karet nå, og plutselig ser jeg en aldelses nydelig, for stor til å bli spist similis-baby

Må def være fra første kullet, jeg lot et par egg jeg hadde vanskelig for å nå henge igjen den gangen.... jeg som har vært drittlei hele similis-greia-og nå har det lykkes helt av seg selv. Fy søren så deilig!
Gøye fisken

Mye grums i vannet i det karet pga mye eikeblader som råtner, håpløst å få brukabre bilder. Men her er helten altså

[External Image]
Har også anskaffet meg et nytt kar, det er det 4.... 70l kar dette også. Burde kanskje tenke litt seriøst på en slags reol løsning etterhvert, i det minste få 2 i høyden eller noe, 4 kar tar mye plass når det ikke er "system" på dakene...

Jaja

Litt usikker på hva som skal oppi, men noe helt nytt hadde jo vært gøy.... kanskje sneglehuslekere?
En gruppe Neolamprologus kanskje?
Jeg fikk øye på denne i går, og ble litt småforelska Små tøffinger, de der
En bekjent har Lamprologus Ocellatus-de ser veldig enkle og kjekke ut synes jeg, her er et bilde av hans fisk:

[External Image]

I en 70l bør det være god plass til 2 hanner og en 3-4hunner....?
128-literen-jeg er blitt veldig begeistret for scalarene mine, kjøpte de litt på impuls men de er jo så flotte, gjør mye utav seg og liver op hele akvariet... vet ikke hva jeg skal gjøre når de blir større

[External Image]
Enda et av 128l dette føler jeg viser ganske godt hvordan karet egentlig ser ut.

[External Image]
Nytt bilde av similisbabyen Den er driiiitkul

Om den er fra den første eggleggingen (som jeg tror) er den 6uker nå ca, synes den har blitt ganske stor på den tiden, er nok 8-10mm.
Jeg kan kanskje registrere oppdrett på den nå?

[External Image]
Liker de greinene der. Skulle vært litt mindre sløv så jeg kunne funnet noe sånt selv, ser veldig pent ut
Jeg var heldig, var Viggo her på forumet som tipset meg i en tråd her

Tok flere uker før jeg "gadd" å ta turen men angret etterpå på at jeg ikke tok flere turer.

Må følge med fremover om det er andre vann som skal nedtappes for det var utrolige mengder av disse røttene....... var ikke vanskelig å bli kvitt noen jeg hadde til overs på auksjon heller
Skulle jeg havne opp i mengder av disse greinene kan vi ordne noe via postens tjenester også Bixen.

Her er et bilde av en similishunn med egg som ikke får helt fred til å legge det fra seg...
[External Image]
Similisene leker nesten hver dag, enkelte egg å se. Skal prøve å flytte noen egg over i et kar jeg har stående til oppstart, har ølagt oppi endel eikeblader så får jeg se hva som skjer.
Nytt killi-kar oppe og går

[External Image]

Får finne frem stativet når karet er litt mer oppegående, litt tomt foreløpig.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap