Har du karanteneakvarium? Bør alle ha det? (side 2)

før når eg hadde bare et akvarium så gadda ikkje eg å ha karantene kar. men nå som jeg har 10 akvarium +++ så har eg karanteneakvarium for eg vil ikkje at de flotte diskusene mine ska bli sjuke.

så ha karantene akvarium hvis du har litt dyrere fisk!

mvh

Glenn Pedersen Heimdal
kan man bruke nett/bolle som karantene karr? eller bør man ha ett akvarium? evt hvor stort bør det være.

Fiskejenta7
kan man bruke nett/bolle som karantene karr? eller bør man ha ett akvarium? evt hvor stort bør det være.

Et nett stopper ikke "smittestoffene" fra å vandre fra nykjøpt til "gammel" fisk.
En bolle? Nei, huff...
Størrelsen på karet kommer an på fisken. En 54 ltr kan være grei str til en del fisk.
Tante Astrid
Bare ett lite innspill her fra meg om at praziquantel muligens kan skaffes gjennom zoobutikker eller veterinær. Har riktignok ikke sett etter den i det siste, men så den til salgs for ca halvannet år siden hos Tropehagen og også hos den lokale dyreklinikken. Kjøpte meg en pakke for å ha i tilfelle noe skulle dukke opp på fiskene. Har nylig kassert denne pga dato. Så hvis ikke nye regler har dukket opp siden da, så skulle det være mulig å få tak i den uten å måtte bestille fra USA.

Dactymor heter dette midlet. Dukket opp i denne tråden og da husket jeg det. Ble kjøpt hos Tropehagen som nevnt så denne skulle ikke være vanskelig å få tak i. Trodde at jeg var helt på bærtur en stund nå
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap