- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Identifikasjon av kompisen min (side 2)
Identifikasjon av kompisen min (side 2)
Jeg legger til en identifikasjonsoppgave til, jeg. Og den kan kanskje bli litt vanskeligere. Det er nemlig plent umulig å få tatt noe skikkelig bilde av den veldig sky malla. Men den delen som jeg synes er mest markant, halen, den har jeg ihvertfall fått skikkelig bilde av. Duger disse bildene til identifiseringen?
Malla til høyre i bildet er den jeg er på jakt etter:
Og så et bilde av den fantastiske halen:
Malla til høyre i bildet er den jeg er på jakt etter:
Og så et bilde av den fantastiske halen:
Postet 26.11.07 kl 06:48
Endret: 26.11.07 kl 06:49
Postet 26.11.07 kl 07:16
Postet 26.11.07 kl 08:06
Endret: 26.11.07 kl 08:07
Postet 26.11.07 kl 09:01
Inaktiv bruker
L-206 kanskje?
Postet 26.11.07 kl 09:19
Postet 26.11.07 kl 11:20
Ingen tvil om at den ligner på malla mi. Den eneste forskjellen er at min har lengre "stranter" på halen, samt at den er mer prikkete enn stripete på halen og finnene, men det kan vel være en artsvariasjon. Det morsomme er at denne malla ble solgt som maccus eller vittata (husker ikke helt). Det er alltid deilig å kunne brukbare kjøp i butikker som ikke har peiling... ;-D Jeg har to av dem
Postet 26.11.07 kl 15:51
Arten har et meget klart øye (iris), det finnes varianter som både har prikker og strekr i finnene.
Jeg har selv en gruppe med disse med lokalisjon fra Rio Amazonas i Peru, og her fikk jeg varianter med både streker og prikker i finnene. Jeg har ikke set så lange hale filamenter på mine, men det er ikke uvanlig at noen Panaque arter får lange filamenter.
Det er forøvrig ikke en Peckoltia som det står i basen, men en Panaque blir rettet opp. (vel egntlig sp er den en Panaqolus)
E
Jeg har selv en gruppe med disse med lokalisjon fra Rio Amazonas i Peru, og her fikk jeg varianter med både streker og prikker i finnene. Jeg har ikke set så lange hale filamenter på mine, men det er ikke uvanlig at noen Panaque arter får lange filamenter.
Det er forøvrig ikke en Peckoltia som det står i basen, men en Panaque blir rettet opp. (vel egntlig sp er den en Panaqolus)
E
Postet 26.11.07 kl 16:01
Erlend D BertelsenArten har et meget klart øye (iris),
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette, men det kan være det går opp et lys for meg, dersom den malla bare vil la meg se den. Den er meget sky.
Bare sånn ut fra egen nysgjerrighet: hvor mye ga du egentlig for dine. Jeg er litt nysgjerrig på hvor godt kjøp jeg egentlig gjorde den gangen.
Postet 26.11.07 kl 16:04