312 liter Tanganyika stuekar (side 2)

Skal kikke litt på listene og se hva som er tilgjengelig for tida. Liker både J. transcriptus og J regani, men regner med at det kan blir problematisk å holde noen av disse sammen. Kommer uansett til å sette opp et par Tanganyika kar til, så jeg kan eksperimentere litt. Har uansett veldig lyst på N. leleupi. Fembåndsciklide frister også.
Er det ikke moro å planlegge sånn? Nye arter og ny sammensetning... det er rene julaften, det
Hvor har du forresten flyttet zebraene nå? Hadde ikke de det karet før?
Zebraene er fordelt på 3x200 liter i den nye reolen. Føler at Tanganyika er mer "stuefisk", og passer igrunn godt med steininnredningen. Det er veldig moro.

Sitter for øyeblikket og blar gjennom Imazolistene for denne uken. Mulig jeg ringer min LFS (Dyrego Kilden) om et par dager og bestiller noe. Håper å få handlet litt mer lokaldrettet fisk siden denne kanskje har høyere kvalitet.

Forøvrig ser det ut som at gobiciklidene trives i sitt nye hjem. Dem har spist opp de fleste kirsebærrekene som var igjenn i karet fra forrige setup. I kveld stekte jeg en 12pakk med snegler for å få tomme skall til L. ocellatusene. Kjenner fortsatt smaken i munnen. Synes ikke no om de greiene. Jeg spiste dem opp med litt hjelp av min omnivore far. Ser for meg sneglefarmen som noe skrekkelig usmakelig kompostgreier med slimspor overalt. Kommer ikke til å spise slike igjen.
Håvard Støre Andresen
I kveld stekte jeg en 12pakk med snegler for å få tomme skall til L. ocellatusene. Kjenner fortsatt smaken i munnen.

Ja, hva gjør man ikke for at fiskene skal få det de trenger...
Spise snegler har jeg aldri gjort, og kommer nok aldri i livet å gjøre det heller. Folk har presset og folk har mast, forsøkt å pipe meg ut og kalt meg "feiging". Men nei, denne dama lar seg ikke presse til å putte en slimkladd som snegler innunder ganen!

Vi får håpe du slipper å gjenta denne kulinariske opplevelsen
Har et brett til i fryseren. Vurderer å pelle ut innholdet, skylle av smør og hvitløk og gi sneglene til mine Leporacanticus joseliimai. Dem har ikke slike motforestillinger

Forøvrig synes jeg ikke disse sneglehusene er så veldig fine. Skal se om jeg finner noe som kan brukes på strendene.
I dag handlet jeg 4 J. regani og 4 N. leleupi på Maxi Zoo på Forus. Fiskene hadde gått i butikkskaret i flere uker og var i godt hold. Ser ut som at dem trives i sitt nye hjem. Håper begge kjønn er representert hos begge artene.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Adolfsen
Reklame for plussmedlemskap