Et lite akvarium du ønsker en LITEN fiskeart til? (side 2)

Amandatetra, fant ikke noe om dem på forumet, men de blir vist ikke større enn to tre cm, søte små og blir veldig røde i fargen. Kan hande det er samme som ildtetra.
Målene er ca D22 B30 H30, karet selges som guppyhotell i dyrebutikker, kjøpte det brukt og fikk oppgitt volum på 22 L.

Hvor mangen bør galaxyrasbora være i stimen for å trives?
Klovnekilien så jo utrolig stilig ut, men har jo bare lokk og ikke dekkglass så jeg får stå over de.
Noen som har erfaring med Nigerian Kili?
Litt på siden kanskje,- store og små fisker sammen
Har noen sølvhai på 10 cm +/- et par cm. En kinesisk algespiser på samme str. Praktbotia, SAE og endel sugemaller rundt 10 cm.
Trudde de ville ta den lille kardinaltetraen og de minste rødmunntetraene som er ca 2 cm max. Men det har ikke skjedd ennå iallefall.
Kan jeg da ta sjansen på flere småfisker sammen med de store? (fylle på stimen så den blir større). Én enslig kardinal og 10 rødmunn forslår ikke i 540 liter. Trenger litt farge og litt liv. (Har kun én botia og én tigerbarbe, så det blir jo både farge og liv når de blir flere også, da...)
Inaktiv bruker
fiskeliste

dverggurami
galaxyrasbora
dvergtankarpe
Pygmesverddrager
Nigerian Kili
Venusfisk
dvergknuregurami
kuliål
det er fisk jeg ambefaler.
Phallichthys tico er en fin liten fisk til et lite kar. Er det noen som vet om denne går i et kar uten lokk eller dekkglass?
Lite spørsmål
Fisk som kan gå i sylinder.
Stående. Altså ikke så stort bunnareal, men plass i høyden.
Målene
Diameter: 25 cm
Høyde: 45 cm
Volum ca 22 liter.
Går reker nå i denne vasen.

lurer på Killi eller beta art.
Noen som har erfaring?

Espen
jeg leter ogs¨etter små fisk jeg kan ha i mini akvariet mitt! hadde tenkt til å lage en slik tråd selv da denn edukket opp!

venter i spenning på flere tips fra dere =D
Denne tråden kan jo være nyttig for nye lesere! Derfor bumper jeg den!
angel4ever
jeg leter ogs¨etter små fisk jeg kan ha i mini akvariet mitt! hadde tenkt til å lage en slik tråd selv da denn edukket opp! venter i spenning på flere tips fra dere =D


Ja supert, denne tråden var grei for meg også! Funnet meg en favoritt allerede Trigonostigma espei, når jeg ikke kan bruke min andre og største favoritt. Tiger Barbes (Babes som jeg kaller de)

-Stein-

Bumper denne litt, har også gått til innkjøp av t. espei (dronnigrasbora) - de ble oppgitt som max 4cm i dyrebutikken her, muligens fordi de som oftest er VF og er da litt større? Vet ikke om det er faktisk størrelse eller bare en "så stor KAN de bli"-grense.. men de er flotte fisk ihvertfall, og i basen her står de som 2.5 cm - som jeg regner med er regnet ut av erfaring
Rubintetra
Hva med rubintetra? Rolige fisker på 1,7 cm.
Beklager å bumpe, men synes det virker som en fin tråd

Har et 55 liters akvarie selv med pygmecory og stjernedanio. De er ufattelig nervøse av seg og holder til under filterboksen når jeg sitter ved pulten det står på. Det er over 25 stk som samler seg på det bittelille området. Når jeg sniker meg inn på rommet og spionerer på dem, driver de jo og durer rundt og koser seg (antar jeg). Når jeg mater dem, så faller det meste til bunnen før de tør vise seg etter at luka skremte dem....Bra for cory, men kanskje ikke for danioene - er redd for at de er skikkelig på slankern. Pestsneglene trives da.

Men jeg vil jo sitte og se på fiskene mine (selv om jeg kommer til å dulte borti pulten), og lurer på om jeg skal bytte dem ut i noe annet. Jeg har noen få klovnekili også og de er ikke redd for noe som helst. Kanskje jeg skal få inn flere av dem.
Er det noen andre småfisk som ikke er veeldig nervøse? Blir småfisk mindre nervøse dersom man har annen fisk som ikke er livredde? Feks, burde jeg kjøpe inn en kampfisk, eller en dverggurami som kan være "sjefen"? I starten hadde jeg noen guppy, og da mener jeg cory og danio stima litt mere rundt i karet....

Eirik
Flott tråd. Jeg slenger meg derfor på bumpingen
Mine galaxyer er på samme måten, men de går sammen med noen C. Panda, som absolutt ikke er redde av seg, de suser rundt opp og ned hit og dit, men det ser ikke ut til å hjelpe galaxyene noe.

Jeg har dronningrasbora som var veldig nervøse av seg til å begynne med. Så fort jeg kom inn i rommet suste de rundt "i panikk", og når lyset ble slått av raste de rundt og dunket til og med inn i veggen på akvariet. De fikk neontetraene til å bli skvetne også. Men så puttet jeg en kampfisk oppi der som er blitt veldig tam, de blir jo lett det. Den kommer så fort den ser folk utenfor glasset. Nå er de andre også blitt rolige og heller ivrige på å komme frem for å få mat når de ser oss. Virker som om atferden til kampfisken har roet dem ned. Men så har det gått ca et år siden jeg fikk dem også da, så kanskje det hjelper å bare ta tida til hjelp også
rasbora naevus
aspidoras pauciradiatus
Her prøver jeg å lære fiskene at jeg betyr mat. Nå mates de to ganger om dagen og jeg prøver ikke være ved akvariet annet enn akkurat de to gangene.
Idag virker galaxyene litt mer avslappet ved at jeg kom bort..
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap