Vil denne sjenken kunne bære 250 kg (side 2)

så vil den tåle det om jeg setter på bein under? ekstra på midten? som jeg sa tiligere er det vanskelig å stive den opp invendig pga hyller. men ja vet den er heltre og solid=) hehe (ønsker det skal gå)
hva er bak den døra i midten?

hvis det er hyller så ville jeg ha tatt dem ut å saget et hakk i dem på 5x5 cm.

sannsyneligheten for at det går uten å gjøre dette er veldig stor, men personlig hadde jeg gjort det bare for å være helt sikker.

men et ben under ville jeg hatt for å halvere lengden av treverk kreftene kan jobbe på. aller helst ville jeg ha hatt 2 ben. et i forkant og et i bakkant. men det i forkant vil da synes, så det stiller litt mer krav til utforming.
det forige innlegget var skrevet av meg.

er bare ikke alltid så flink til å sjekke om jeg eller kona er innlogget
Sjenken er nok laget av kryssfiner. Som nok gjør den stivere enn heltre.
Men spørsmålet her er vel ikke om sjenken tåler det, men om glasset tåler spennet som oppstår når treverket svikter. Mål svikten på midten, ved å legge en helt rett list fra hjørne til hjørne. Ved en overgang til 200l må du regne med at svikten minst blir 3 ganger større.
Håper du undersøker verdien på sjenken FØR du modifiserer den...
det er en plate bak den platen i midten vist man ser nøye på bilde. den platen gjør sjenken til to rom... svikten? oj dette ble snekker prat merker jeg hehe, altså er det for å sjekke at sjenken er rett oppå? (ved å legge en list der) verdi,hmmm den er ikke så kjempegammel den er etter bestemoren min. har spisestuen og men den er ikke komplett. vil selvsagt ikke ødlegge møbelet så det ryker men å sette på et par bein under gjør jeg. for så mye tror jeg ikke den er verdt=)
Mange som har blitt sjokkert når de finner ut hva gammelt "skrot" de har stuet unna, egentlig er verdt.
Men ønsker du å forsterke sjenken må du tenke på at forsterkningen bør gå i rett vertikal linje fra toppen til gulv. Altså plassere ekstra ben rett under innvendig forsterkning/vegg. Eventuelt montere innvendige forsterkninger rett over eksisterende ben.

Uansett må du ha lykke til. Det er jo et jævlig fint akvariemøbel da.
ja tenkte å ha forsterkninger rett under=) ja syns også det er et flott akvarie bord hehe. hadde vært rå flott med et som tar større plass der foran spise stuen=) hehe
Dette blir litt offtopic for denne tråden men likevel relevant.

Kampfisken: er ikke bunnglass i akvarier dimensjonert for å tåle trykket av det vannet man kan ha i akvariet? dvs. vil et akvarium knuse hvis man potensielt setter det på et underlag som ikke er rett.
Underlaget må være helt plant.
Hvis det oppstår vridning eller punktbelastning i bunnen, så vil karet knuse. Når det vil knuse er en annen ting, men det vil skje en eller annen gang.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap