"Sprekk" i akvariet (side 2)

DEt er ikke silikon som stikker ut, det er et plastebeleg som er på siden av akvariet for å få det til å se "kosligere ut"
vurderer metoden din, og så følge nøye med om det utvider seg eller ikke, skal iallle fall ringfe til en dyreforhandler i morra og høre hva de forelår
Jeg har en 160 liter i min reol med ganske så identisk skade. Den lakk faktisk i skaden.Jeg kappet bare ut en 8 mm glassplate i målene 10x10 cm og silikonerte godt fast på innersiden. Tett som ei potte og har stått sånn i brtimot et år nå, uten problem.
Pettern
Jeg har en 160 liter i min reol med ganske så identisk skade. Den lakk faktisk i skaden.Jeg kappet bare ut en 8 mm glassplate i målene 10x10 cm og silikonerte godt fast på innersiden. Tett som ei potte og har stått sånn i brtimot et år nå, uten problem.


Den løsniningen brukte jeg selv for mange år siden og det holdt det(i mange år, faktisk helt til jeg la hobbyen på hylle for en stund).

Men som flere sier jeg kan ikke annbefale andre å gjøre det, for det er en risiko. Men det hold oss meg ihvertfall.
Karet har holdt til nå. Snakket med en lokal akvariebutikk, de hadde at kar med lignene skade i butikken. De bruker det som utstillingskar, siden de pga skaden ikke kan selge det.
Skaden min har i alle fall ikke utviklet seg noe, har har ikke lekket vann. Men ved den minste vanndåpe på utsiden, tømmer jeg det fortere enn ******
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap