Må humlefisk ha brakkvann? (side 2)
Postet 22.01.08 kl 00:03
Postet 22.01.08 kl 08:30
Postet 22.01.08 kl 09:34
Postet 22.01.08 kl 11:12
Monica Pettersenskal du få deg humlefisk brit? fått heim reolen då? eg må komma ner å se di når du får de,kule fiskane :)
Hei
De kommer på torsdag.Har spurt etter pris på reol kosta 6300 kr,med 3 stk 120 liters kar Har ikke bestilt den, men fikk et kar på 53 l så eg ska ha hummlene i.Så nå er det 7 kar oppe å går..
Postet 22.01.08 kl 16:44
Humle
Humlene har godt her i 14 dager nå. Ser ut som de trives,fått sterkere farve.De spiser godt,gir dem artemia og røde mygglarver.
Har vore på stranda å henta saltvann og tilfører litt havsalt slik at det måler 1.005. skal ned å hente nytt i morgen og ta et vannbytte.Skal prøve å få tatt bilder av de.
Har vore på stranda å henta saltvann og tilfører litt havsalt slik at det måler 1.005. skal ned å hente nytt i morgen og ta et vannbytte.Skal prøve å få tatt bilder av de.
Postet 07.02.08 kl 22:35
Vill eller oppdrett
Jeg har hatt noen samtaler med folk som har holdt på med fisk i årevis og de sier (om humlefisk) at dersom de er drettet har de ofte levd hele livet i ferskvann. De er avlet slik at de tåler det mye bedre enn ville fisk. Det du kan gjøre er å ha en teskje salt pr 20l vann i karet. Det er vanligvis ikke noe problem å tåle for fisk flest unntatt endel maller såvidt jeg vet.
Tror det viktigste for å få humlefisk til å trives er mat. De jeg har vært borti spiste ikke flakfor i det hele tatt, da sultet de heller. Frosne mygglarver er god knall Jeg synes du skal prøve, de er nyyyydeige og sjarmerende!
Beklager, så bare side en i tråden... Lykke til masse med fiskene
Tror det viktigste for å få humlefisk til å trives er mat. De jeg har vært borti spiste ikke flakfor i det hele tatt, da sultet de heller. Frosne mygglarver er god knall Jeg synes du skal prøve, de er nyyyydeige og sjarmerende!
Beklager, så bare side en i tråden... Lykke til masse med fiskene
Postet 09.02.08 kl 00:05
Endret: 09.02.08 kl 00:06