Må humlefisk ha brakkvann? (side 2)

skal du få deg humlefisk brit? fått heim reolen då? eg må komma ner å se di når du får de,kule fiskane
Hvilken av disse salinitetsmålerne er best egnet til brakkvannsmåling?

Salinitetsmålere hos Webzoo
Optisk er det beste men kanskje litt mye til det du trenger.
Jeg ville tatt den fra aqua medic - 389,-
Har brukt mange forskjellige selv og synes de gode gamle type hydrometer er de beste.
mona o
Hvilken av disse salinitetsmålerne er best egnet til brakkvannsmåling?
Har selv flytende den fra Aquamedic. Fungerer utmerket!
Om jeg skulle velge en annen, ble det nok den elektroniske. Kun fordi denne trolig tåler mer enn en i glass (mist den i gulvet, og den er knas)
Monica Pettersen
skal du få deg humlefisk brit? fått heim reolen då? eg må komma ner å se di når du får de,kule fiskane :)

Hei
De kommer på torsdag.Har spurt etter pris på reol kosta 6300 kr,med 3 stk 120 liters kar Har ikke bestilt den, men fikk et kar på 53 l så eg ska ha hummlene i.Så nå er det 7 kar oppe å går..
Humle
Humlene har godt her i 14 dager nå. Ser ut som de trives,fått sterkere farve.De spiser godt,gir dem artemia og røde mygglarver.
Har vore på stranda å henta saltvann og tilfører litt havsalt slik at det måler 1.005. skal ned å hente nytt i morgen og ta et vannbytte.Skal prøve å få tatt bilder av de.
Vill eller oppdrett
Jeg har hatt noen samtaler med folk som har holdt på med fisk i årevis og de sier (om humlefisk) at dersom de er drettet har de ofte levd hele livet i ferskvann. De er avlet slik at de tåler det mye bedre enn ville fisk. Det du kan gjøre er å ha en teskje salt pr 20l vann i karet. Det er vanligvis ikke noe problem å tåle for fisk flest unntatt endel maller såvidt jeg vet.

Tror det viktigste for å få humlefisk til å trives er mat. De jeg har vært borti spiste ikke flakfor i det hele tatt, da sultet de heller. Frosne mygglarver er god knall Jeg synes du skal prøve, de er nyyyydeige og sjarmerende!

Beklager, så bare side en i tråden... Lykke til masse med fiskene
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap