- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Bildetråd av alle slags fisk. (side 2)
Bildetråd av alle slags fisk. (side 2)
JA DEN VAR BARE HELLLLLLT NYYYYYDELIIIIG. Den fargen der er så fin.....Heidi Ingdal[QUOTE=Kjell Begby]Kanske du gillar denna? Aulonocara stuartgranti Mdoka Deep
Ja den är vacker
Mens jag är i gång så kanske jag skall ta en väldigt speciell fisk som jag är lite stålt över.Kanske de ända som går i Norge??
De heter Nyassachromis sp.Paparazzi Itungi VF
Den blir finare men man kan ana sig till vad som komma skall.
Har skrivit lite om det på linken nedan.
Postet 20.01.08 kl 14:55
Postet 20.01.08 kl 15:51
De är munruvare så efter 21 dagar ca. så är ynglen klara då fångar man honan och sätter henne i ett eget akvarium som hon får gå med sina yngel i några dagar .de passar på sina små (jag brukar fånga henne lite tidigare och sätta henne i ett spott kar)
Det är det som är det fina med malawifiskar att nästan alla är munruvare.
Enklare att ta vara på yngel.
Men skulle hon spotta i akvariumet med de andra fiskarna så blir ynglen uppätna
Det är det som är det fina med malawifiskar att nästan alla är munruvare.
Enklare att ta vara på yngel.
Men skulle hon spotta i akvariumet med de andra fiskarna så blir ynglen uppätna
Postet 20.01.08 kl 17:00
De to første bildene er et palettpar jeg har som sansynligvis har lagt egg i kokosnøtta. De skifter på å være der inne , men jeg syns hannen så litt blek og fattet ut da han kom ut i kveld. Det e vest halbart å sætt onga te værden sjøl for ein feskpappa...
Det siste er en indisk glassmalle som svinger seg elegant igjennom akvariet.
Det siste er en indisk glassmalle som svinger seg elegant igjennom akvariet.
Postet 21.01.08 kl 02:10
Postet 31.01.08 kl 00:54
Postet 31.01.08 kl 18:04
Postet 31.01.08 kl 18:17
Postet 31.01.08 kl 18:29
Bare en ting å si, helt nydelig. Har så lyst på et malawi kar men da tru æ kailln stægle.....Så inntil videre så får jeg nyte synet av andres malawifisker....ShiramorMalawi ja. Øverst: M callainos. Til venstre: Delfinciklide. Så er det to Golden, en Hongi og ei M. interruptus. Her er et bilde av en Melanochromis cyaneorhabdos også, også kalt for maingano. Alle utenom "delfinen" hører til mbuna-gruppen.
Postet 31.01.08 kl 18:36
Postet 31.01.08 kl 19:12
Postet 16.02.08 kl 15:50
Ancistrus med egg
Jeg kjøpte en bartefrans (ancistrus-han) til hua jeg har fra før.
Så han såvidt i to dager, men så ble han borte. Etter fem dager løftet jeg på rota for å se om han var død, men det var han slettes ikke.
I et hjerteformet hull i rota så ligger han nå og passer på en klase egg, flinke gutten
Så han såvidt i to dager, men så ble han borte. Etter fem dager løftet jeg på rota for å se om han var død, men det var han slettes ikke.
I et hjerteformet hull i rota så ligger han nå og passer på en klase egg, flinke gutten
Postet 16.02.08 kl 16:49
Endret: 16.02.08 kl 16:49
He he dette var moro å se. Håper jeg også får oppleve dette når mine blir større. Jeg har bare to så håper det er en av hvert kjønn.ShiramorJeg kjøpte en bartefrans (ancistrus-han) til hua jeg har fra før. Så han såvidt i to dager, men så ble han borte. Etter fem dager løftet jeg på rota for å se om han var død, men det var han slettes ikke. I et hjerteformet hull i rota så ligger han nå og passer på en klase egg, flinke gutten ;-) [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/15886_080216164912_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/15886_080216164912_2.jpg[/IMG]
Postet 16.02.08 kl 17:10
Postet 19.02.08 kl 01:45
Postet 21.02.08 kl 13:07
Postet 21.02.08 kl 13:12
Postet 21.02.08 kl 13:37
fiskeren[QUOTE=Håvard Lohne]Satt litt på photoshop.... :P Bilde av min 25cm store oscar :)
Haha så morsomt bilde. Ser ut som en fosil eller noe sånt:P
Så morsomt å se på bildene heidi når du skriver om dem på den måten bildene blir mye morsommere med en gang. Tusen takk skal du ha. Derfor er jeg storforbruker av bildetråder her inne. Spesielt snegletråden og denne her. Jeg liker å ta bilder og legge til tekst eller en liten historie. Det gjør bildene mer levende. Håper flere vil dikte små historier til sine bilder. Kanskje vi ender opp med å skrive en eventyrbok om forskjellige fisker.
Postet 21.02.08 kl 14:53
Heidi Ingdal[QUOTE=fiskeren][QUOTE=Håvard Lohne]Satt litt på photoshop.... :P Bilde av min 25cm store oscar :)
Så morsomt å se på bildene heidi når du skriver om dem på den måten bildene blir mye morsommere med en gang. Tusen takk skal du ha. Derfor er jeg storforbruker av bildetråder her inne. Spesielt snegletråden og denne her. Jeg liker å ta bilder og legge til tekst eller en liten historie. Det gjør bildene mer levende. Håper flere vil dikte små historier til sine bilder. Kanskje vi ender opp med å skrive en eventyrbok om forskjellige fisker.
haha eventyrbok ja. Ja du hadde noen fine historier, og du må ha en ganske god fantasi som greier å tolke de bildene på den måten du gjør. da kunne jeg også tatt mange morsomme bilder hadde jeg greid å lagd sånn fin teks ved siden av bildene mine. faktisk misunnelig for at ikke jeg greier å "dikte opp" sånne fiske historier
Postet 21.02.08 kl 15:08
fiskeren[QUOTE=Heidi Ingdal][QUOTE=fiskeren][QUOTE=Håvard Lohne]Satt litt på photoshop.... :P Bilde av min 25cm store oscar :)
haha eventyrbok ja. Ja du hadde noen fine historier, og du må ha en ganske god fantasi som greier å tolke de bildene på den måten du gjør. da kunne jeg også tatt mange morsomme bilder hadde jeg greid å lagd sånn fin teks ved siden av bildene mine. faktisk misunnelig for at ikke jeg greier å "dikte opp" sånne fiske historier Gå inn på bildetråden med sneglebilder , der er det også noen historier.
Postet 21.02.08 kl 15:30