Størrelse pumpe (side 2)

Og jeg er selv med i NM for overdimensjonering men jeg er Fluval "fanatiker", så jeg anbefaler helt klart Fx5, ingen over og ingen ved siden av(ikke i samme prisklasse ihvertfall).
Ken Myrseth
Og jeg er selv med i NM for overdimensjonering men jeg er Fluval "fanatiker", så jeg anbefaler helt klart Fx5, ingen over og ingen ved siden av(ikke i samme prisklasse ihvertfall).


Men denne er for dyr ift til trådstarter...så går jo ann å finne et filter som ikke er så overkill og ikke koster skjorta hehe
jepp det er sant-trodde han/hun vurderte Eheim 2080 jeg, derfor kom jeg med et bedre og rimeligere alternativ.
Var bare Frank med sin overkill mani på pumper som kom med det forslaget hehe....større er best vettø

Vil bare få trådstarter til å vurdere utvendig filter, og om ikke nytt så et brukt hehe
Tom Kristiansen
Se på følgende: [URLBLOCK1] Jeg har ingen erfaring med disse, men kanskje frank kan si noe om den. Bedre enn innvendig filter iallefall.

I stedet for å utbrodere masse i denne tråden om dette filteret, henviser jeg heller til denne tråden . Lat i dag, ser u
Ken Myrseth
så jeg anbefaler helt klart Fx5, ingen over og ingen ved siden av(ikke i samme prisklasse ihvertfall).
I samme prisklasse er jeg enig. Men i prisklasse "tom visa", mener jeg bestemt at det er mange grunner til å velge 2080 foran FX5
Det er vel den største forskjellen mellom Ken og meg, Ken digger Fx5, jeg digger 2080
Men begge filtrene gjør en formidabel jobb, sier ikke noe annet.
Hei, med fare for å hive meg mellom to akvariegiganter så kan jeg tipse om tetratec EX filtrene, de koster ikke sjorta, har ganske grei vanngjennomstrømning og greier fint å holde mitt 325L kar krystall klart.
Med Tetratec EX 1200. 995 hos Aquamanias.no
Fyr løs om dere har innvendinger i mot dette filteret.
Christer Løkset
Hei, med fare for å hive meg mellom to akvariegiganter så kan jeg tipse om tetratec EX filtrene, de koster ikke sjorta, har ganske grei vanngjennomstrømning og greier fint å holde mitt 325L kar krystall klart. Med Tetratec EX 1200. 995 hos Aquamanias.no Fyr løs om dere har innvendinger i mot dette filteret.

Gjør det enkelt; her er omtale av tetra-filtrene.

Om du har god gjennomstrømming Christer, er du heldig.
Har selv 700-modellen i ett 150L kar, og her er det såvidt det sildrer etter relativt kort tid.
Belasningen? Tja, en liten kileflekkrasbora, en del reker og sandsnegler.
Med andre ord; lite partikler som skulle tette filteret

Med trådstarters harde belastning, mistenker jeg at dette motorsvake filteret vil få problemer med å holde seg i god drift, i alle fall om all den ubrukelige svampen erstattes med noe bedre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap