Kondomakvarie? (side 2)

Ok....
Det forklarer saken... Min bestefar fikk fem barn og en masse fisk... ;P
Ofte stor sammenheng mellom antall barn og fiskelykke før i tiden ja.
Oj, bestefaren min var fisker og må ha hatt fantastisk til fiskelykke. Han fikk nemlig 11 barn ;D
Annet forslag til underlig akvarium.
Tviler på om det er noe enklere enn et vanlig akvarium....
Men praktisk med tanke på varmeapperat iallefall.
Kampfisken
[URLBLOCK1] Tviler på om det er noe enklere enn et vanlig akvarium.... Men praktisk med tanke på varmeapperat iallefall.

Minner jo litt om han Bergenseren som bygga om volvoen sin til samme formål.
Riktignok krevre kjøreturen dykkerutstyr, men det er jo en skvulpende kjøretur verdt
Slipper jo dugg på ruta da....
Kampfisken
Slipper jo dugg på ruta da....
Ahhh, at jeg ikke tenkte på det selv.
Sliter jo med ett sådann problem, så da er det bare fram med silicontuber i store mengder :p
Kampfisken
[URLBLOCK1] Tenker du liker denne bedre, Frank!?

vel jeg likte det ikke særlig, hva skal man med 4 hvalhai i et akvarium, det vil aldri kunne bli stort nok for dem, med tanke på vandring osv, du ser jo klart at de er ulykkelige, finnene henger, iallefal på den ene. De svømmer apatisk rundt, sikkert dritt lei alt samma. Og hvordan i det huleste får de til naturlig algeblomstring og hele det systemmet der??
Galemor
[QUOTE=Kampfisken][URLBLOCK1] Tenker du liker denne bedre, Frank!?

vel jeg likte det ikke særlig, hva skal man med 4 hvalhai i et akvarium, det vil aldri kunne bli stort nok for dem, med tanke på vandring osv, du ser jo klart at de er ulykkelige, finnene henger, iallefal på den ene. De svømmer apatisk rundt, sikkert dritt lei alt samma. Og hvordan i det huleste får de til naturlig algeblomstring og hele det systemmet der??

Godt spørsmål....
Nettopp hvordan man lager en perfekt biotop med alle ledd akkurat som det er i naturen, er vel hele problemet med akvariehold. I alle størrelser.
Så her som ellers regner jeg med at hele systemet er kunstig. At man rett og slett driter i hele systemet, og mater fiskene med flakfor....

Frank: Husk takluka da... Og surstofflaske.
Galemor

Vel, om det er 4 hvalhai, 4 diskus, eller 4 gullfisk en snakker om, vil jo disse alt for ofte leve alt for trangt i forhold til det de er skapt for.

Hele hobbyen vår vil måtte revurderes i svært mange tilfeller, dersom en har som intensjon at alt skal være som i skauen
Litt morsom link
her er det fisk som går i dass[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/w_XFw-TrHNw&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>][/URL]
Å etterligne de forhold som fiskene ville hatt i naturen vil alltid være umulig. Også fordi vi sørger for at våre fisker har det bra hele året. God tilgang på mat og rent vann. De får som oftest den vannkvaliteten vi mener er best for dem og muligheten til å formere seg i fred og ro.

Alt dette er ikke noen selvfølge i naturen. Hos noen fiskeslag er dødeligheten enorm i naturen. Faktisk over 90% må regne med å bukke under før de når voksen alder.
Om vi klarer en overlevelsesrate på over 50%, er dette langt bedre enn hva naturen selv kan tilby.

De fleste av våre fisker er på en eller annen måte tilpasset ekstreme forhold for å kunne overleve et miljø som ikke gir noen noe gratis.
Labyrintorganet hos noen fisk og tarmsystemet hos mange maller er jo gode eksempler på hvordan fisk er tilpasset vann med lavt oksygennivå.
vel nå har det jo seg sånn at hvalhai er vandrere, mens de fleste akvariefisk holder seg innefor ett vist område/ habitat og er derfor bedre egnet til å leve i en tank enn et så svært dyr. og vi som holder akvarier prøver som best mulig og gi fiskene våre det de krever i vannforhold, mat etc etc.

Det finnes ikke verre dyr enn mennesker
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap