- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Så mange vakre, hvilken sort skal jeg velge? (side 2)
Så mange vakre, hvilken sort skal jeg velge? (side 2)
Postet 24.01.08 kl 11:05
Jojo, men jeg har valgt trodde jeg. Hadde bestemt meg for Sterbai, men nå får jeg også tilbud om å ta imot aeneus/aeneus albino, og paleatus. s) Jeg blir helt tullerusk jeg, er jeg gal om jeg ikke tar imot, kommer jo helt sikkert til å investere i nytt kar til dem, og fram til da så skal de få gå alene i et akvarie på 106 liter.
Det jeg lurer på er om jeg burde ha is i magen og kun gå for Sterbai.
Eller kan jeg legge til en eller 2 sorter til?
Vil jo at de skal ha det så bra som overhodet mulig!
Det jeg lurer på er om jeg burde ha is i magen og kun gå for Sterbai.
Eller kan jeg legge til en eller 2 sorter til?
Vil jo at de skal ha det så bra som overhodet mulig!
Postet 24.01.08 kl 11:10
Postet 24.01.08 kl 12:01
Postet 24.01.08 kl 14:31
Hohoho, min tålmodige sjel har nå bestemt at vi kjører nedover til Numedal Fredag neste uke og henter mine skjønne!
Dette skal jeg hente, tror jeg.. ; En leksgruppe av Ancistrus Sp, noen dvergguramipar, Cory aeneus, noen reker, og jeg krysser fingre og bein for at han har klort seg fast i de Sterbaiene til den tid..
Jippi jippi jippi, nesten så jeg har startet å pakke! ;D
Dette skal jeg hente, tror jeg.. ; En leksgruppe av Ancistrus Sp, noen dvergguramipar, Cory aeneus, noen reker, og jeg krysser fingre og bein for at han har klort seg fast i de Sterbaiene til den tid..
Jippi jippi jippi, nesten så jeg har startet å pakke! ;D
Postet 25.01.08 kl 14:35
Postet 25.01.08 kl 15:35
Postet 25.01.08 kl 15:44
Postet 25.01.08 kl 19:07
Et lite håp..
Siden været har slått seg vrang så ser det ikke som at vi skal nedover med det første, men i dag sa sambo at jeg kunne bruke 200,- på Coryer. (Lite penger for tiden..)
Vet ikke om jeg har lyst til å si ja takk til det, for det blir jo ikke så mange Coryer av det, eller kan det blir det?
Jeg har jo vurdert Aenus, er de billigere enn andre, og hva med panda?
Søstra mi skal uansett ta med seg noen oppover da, og vi skal jo nedover, i Mars.. Blir lange ventetider for meg dette!
Vet ikke om jeg har lyst til å si ja takk til det, for det blir jo ikke så mange Coryer av det, eller kan det blir det?
Jeg har jo vurdert Aenus, er de billigere enn andre, og hva med panda?
Søstra mi skal uansett ta med seg noen oppover da, og vi skal jo nedover, i Mars.. Blir lange ventetider for meg dette!
Postet 30.01.08 kl 10:43
Postet 30.01.08 kl 19:23
SolVardJeg har bestilt meg nytt kar - som bare er 30 cm høyt (andre målene er 120x50). Der skal jeg samle mange av mine Corydoras. Har flere grupper og det blir spennende å se de sammen :) Jeg ville valgt som du tenker - flere grupper. Corydoras kan man sitte i timesvis å se på :)
Det hørtes ut som et supert Corydoras-kar! Noe sånt har jeg også ordentlig lyst å bestille meg... men det var det med den plassen, da. Nå har jeg rett og slett ikke plass til mer, tror jeg. Men jeg gir meg ikke, går og glaner og pønsker. Plutselig ser man løsninger man ikke har tenkt over før.
Du må vise frem det karet her på AF med bilder når du får det
Postet 30.01.08 kl 20:54
Postet 30.01.08 kl 21:05
Endret: 30.01.08 kl 21:07
Postet 30.01.08 kl 21:07
Takk!!
Ja det er virkelig kjempe gøy, føler meg som en "fiskemor".
Syns det var litt dumt at det er kun en av dem det er litt størrelse på da, men jeg har da masse god mat i fryser og i bokser, så de skal nok bli gode og runde!
Ikke så veldig lenge til det kommer flere da, gleder meg! Da blir det full innredning framover, skal prøve med på arts og biotopkarr!
Ja det er virkelig kjempe gøy, føler meg som en "fiskemor".
Syns det var litt dumt at det er kun en av dem det er litt størrelse på da, men jeg har da masse god mat i fryser og i bokser, så de skal nok bli gode og runde!
Ikke så veldig lenge til det kommer flere da, gleder meg! Da blir det full innredning framover, skal prøve med på arts og biotopkarr!
Postet 30.01.08 kl 21:29
Ja, da har de vært her en dag. Virker som de trives, de har hvertfall stor nok plass. De deler nå 106 literen med dvergguramiparet og 3 ancistruser. Er nesten så plassen er for stor, for jeg ser dem så sjeldent.
Vurderer å putte dvergguramiene i et lekskar i dag, for de strever så fælt oppi der, vil så gjerne men får det ikke til. Så da går hvertfall malletabletten i rette mager!
Vurderer å putte dvergguramiene i et lekskar i dag, for de strever så fælt oppi der, vil så gjerne men får det ikke til. Så da går hvertfall malletabletten i rette mager!
Postet 31.01.08 kl 10:20
Postet 31.01.08 kl 10:27
Postet 31.01.08 kl 10:28
Herlige herlighet!!
Var innom Tam på Lade idag. Sterbaien der er så dyr. Også var det egentlig paleatus jeg var på utkikk etter. Dro derfra med de største aenueusene som var der, 3 stykker.
Så duret jeg videre i retning tvers over veien til Dyrenes Verden. Der visste jeg at de hadde Sterbai, og til en mye rimeligere penge. Jeg studerte dem en stund, og jeg syns så synd på dem. Grus og store beist som "romkamerater", alle sterbaiene lå gjemt.
Jeg spurte etter en god deal om jeg tok dem alle, og det fikk jeg så det suste!
Så dagens fangst ble 3 fine aeneuser, og 10 stk NYDELIGE Sterbaier!!
Fikk bedre samvittighet når det gjelder Paleatusene også, for de kviknet til med en gang, og svømmer rundt aeneusene mest. Regner med at det er fordi de er så store, og Paleatusene er så bittesmå! Virker som de "trenger foreldre". Så nå er jeg veldig fornøyd, ekstremt fornøyd faktisk!
Så duret jeg videre i retning tvers over veien til Dyrenes Verden. Der visste jeg at de hadde Sterbai, og til en mye rimeligere penge. Jeg studerte dem en stund, og jeg syns så synd på dem. Grus og store beist som "romkamerater", alle sterbaiene lå gjemt.
Jeg spurte etter en god deal om jeg tok dem alle, og det fikk jeg så det suste!
Så dagens fangst ble 3 fine aeneuser, og 10 stk NYDELIGE Sterbaier!!
Fikk bedre samvittighet når det gjelder Paleatusene også, for de kviknet til med en gang, og svømmer rundt aeneusene mest. Regner med at det er fordi de er så store, og Paleatusene er så bittesmå! Virker som de "trenger foreldre". Så nå er jeg veldig fornøyd, ekstremt fornøyd faktisk!
Postet 01.02.08 kl 21:00
Postet 02.02.08 kl 16:00
Postet 02.02.08 kl 18:55