Palettciklide (side 2)

Tror ikke det er noen fare for at det skal ødelegge eggene... Bare pass på å ikke gi så mye at hun ikke klarer å spise alt...
Tilstanden er uforandret hos meg. hoa inni og hannen utafor hula. bør de ikke begynne å klekke snart? Er 4 dagen i dag siden de ble lagt, tror jeg.....
Mener det tar 4-5 dager før eggene klekkes, mulig avhengig av temperatur... så om det ikke skjer noe i dag, så kanskje i morgen

Jeg regner med ondag eller torsdag for mine Det vil jo uansett ta enda noen dager før de kommer ut av hula (I mitt tilfelle *ned* fra hula hehe).
Buhu. Ser ut som om mor har spist eggene sine. De er borte fra kokosnøtta, og hun har flyttet inn i en av to huler under rota i stedet. Siden jeg tviler STERKT på at hun har flyttet dem, regner jeg med at hun har spist dem.

Var egentlig forberedt også - jeg vet jo at de kan gjøre dette de første gangene, men håpte at jeg skulle være litt heldig hehe.

Forhåpentligvis er det ikke lenge før de er i gang igjen
Det va da som svaarte......Kan hende de er flyttet også......har hørt om det før at de" lufter" eggene sine for så å ta de med tilbake..... hvem vet?
De lufter ikke eggene, for de skal sitte der de ble lagt.... Men de lufter gjerne yngelen...
Nei, det er neimen ikke godt å vite... hun er veldig opptatt av den nye hula under rota... veldig trangt sted, og jeg ser ingenting der på grunn av all mosen. Som jeg egentlig hadde tenkt å flytte, og nå vet jeg ikke om jeg tør å ta det vekk i tilfelle jeg roter det til for henne. Planen var å flytte den mosen i morgen...

Får studere livet i tanken i morra og se hva som skjer der
Jeg tror ikke de kan ha klekt så tidlig? De la den mellonm 16.00 og 17.00 på lørdag, så det er bare litt over to døgn. Dette er første gangen deres, så jeg antar at hun spiste de. Mulig at oppå nøtta ble for urolig, da hun nærmet seg vannlaget hvor guppyene og mollyene holder til. Bare vill gjetning, men hehe
Hurra mine har klekt. I dag da jeg satt og kikket på dem så satt de og nistirret på en stein og over den så var det en dott med javamose. Så jeg tok fram forstørrelsesglasset og kikket nærmere og der under mosen ser jeg bittesmå yngel. Yes yes yes ser bare 3-4 stykker så dette blir spennende å følge med. Håper de ikke blir oppspist .......arti ja
Å så moro! Håper de overlever

Mine egge re nok definitivt borte, men når de har lekt en gang, leker de nok igjen senere, så jeg får bare være tålmodig.

Skal bli spennende å høre om utviklingen på dine fremover!
Nille
Å så moro! Håper de overlever :-) Mine egge re nok definitivt borte, men når de har lekt en gang, leker de nok igjen senere, så jeg får bare være tålmodig. Skal bli spennende å høre om utviklingen på dine fremover!
Det er så rart for de er ute med ungene nå og samtidig jobber de intenst med å grave hule under den steinen de har ungene ved. Samtidig så graves det også inne i kokosnøtta pluss at de passer ungene. Det ser så stressende ut. Jeg trodde de spiste opp ungene i sted med ho spytta den ut igjen. Ser ut som de flytter de lenger og lenger unna hula de holder på å bygge. Kan fremdeles se bare 4. Det blir ikke gjort noe husarbeid idag her nei......
De flytta de inn i kokosnøtta i går kveld. Var spent da jeg kikket inn i karet i dag. De lå på samme plassen som i går 4 små nusselige troll. De ser mye større ut i dag og svømmer mer opp i vannet. Mor og far passer pent på ja. Håper de vokser opp disse 4. Skal prøve å få tatt bilder etterhvert men nå er de så kamuflert i grusen at det er vanskelig å se dem...... E så stolt...
Så fint at de fortsatt henger med! Høres jo ut som om både mor og far gjør jobben sin, og da er vel sjansene store

Hunnen og hannen min rister seg rundt i akvariet nå, så jeg håper at det ikke vil drøye lenge før de er i gang igjen. Usikker på hvor lang tid det vil ta - men jeg skal følge med
Nå er de tydeligvis blitt mer svømmedyktig. Her er de ut å utforsker rota. Mor og far passer på ja. Det er nesten rørende å så omtanken de har for hverandre. De stryker seg inntill hverandre og koser som bare det. Her er tre bilder jeg fikk tatt i dag. Første bildet er alle 4 ynglene på. De to neste er 3 stykker med på bildet. Spennende....
Er det bare 4 som lever? Hos meg har ca 50 overlevd hver gang i et overfylt akvarium med bl.a. blågurami.
Det kan kanskje ha noe med erfaring å gjøre...? Er jo individuelt dette også. Vil tro at antall overlevende vil øke i takt med at mor og far får mer erfaring

Heidi - så fine bilder!! Mine rister seg rundt akvariet, men det er vel litt tidlig med egglegging enda. Men jeg følger spent med, og mens jeg venter kan jeg jo kose meg med dine
Hunnen er oppvokst hos meg så hun har ikke erfaring utenom. Men det kan være noen har instinkter og andre ikke.
RunarH
Er det bare 4 som lever? Hos meg har ca 50 overlevd hver gang i et overfylt akvarium med bl.a. blågurami.
Ja har sett bare 4 yngel, lurer på om de har spist opp noen av egga. Håper det blir flere neste gang. Det er første kullet deres så det er mulig det er uerfarenhet også inne i bildet her , ikke vet jeg. Men moro er det uansett.
Spørsmål
Hei jeg sitter og leser innleggene deres og da sitter jeg igjen med et spørsmål . Hvor gammel er palettciklidene når de starter babyprodusjon
sheila
Hei jeg sitter og leser innleggene deres og da sitter jeg igjen med et spørsmål . Hvor gammel er palettciklidene når de starter babyprodusjon
Jeg har ikke peiling på hvor gamle mine er. Kjøpte de på dyrebutikken og spurte heller ikke om alder på de. Jeg vet at de ikke tar inn slike uten at det går an å se kjønnsforskjeller på de. Kanskje noen andre vet hvor gamle de er når kjønnsforskjellene vises.? De er vel kjønnsmodne og da når de kommer i butikkene?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap