- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Hvor skal jeg handle (sør-trøndelag)? (side 2)
Hvor skal jeg handle (sør-trøndelag)? (side 2)
Dyrenes Verden - for mange døde fisk da jeg var der for en uke eller to siden. Ville ikke kjøpe fisk der da.
TAM Lade - fin butikk, en kar der som har litt peiling.
Tropehagen Zoo Byhaven - veldig ærlig kar som jobber der: fortalte meg at guppyene han får var av dårlig kvalitet. Han er hyggelig. Kjøpte planter der. Liker servicen hans, fordi han er ikke "selger", men gir masse tips og info...og da hender det jo at jeg kjøper, selvfølgelig Litt liten butikk.
Tropehagen Zoo Valentinlyst - Helt grei butikk, ikke så mye død fisk. Sånn ok. Litt liten.
Anbefaler å kjøpe utstyr via nettet. Jeg kjøpte på Webzoo, og sparte MASSE penger ...men andre har dårlige erfaringer med å få det de bestiller der. Fins også andre fine nettbutikker...(de som har handlet der kan gi råd om dem).
TAM Lade - fin butikk, en kar der som har litt peiling.
Tropehagen Zoo Byhaven - veldig ærlig kar som jobber der: fortalte meg at guppyene han får var av dårlig kvalitet. Han er hyggelig. Kjøpte planter der. Liker servicen hans, fordi han er ikke "selger", men gir masse tips og info...og da hender det jo at jeg kjøper, selvfølgelig Litt liten butikk.
Tropehagen Zoo Valentinlyst - Helt grei butikk, ikke så mye død fisk. Sånn ok. Litt liten.
Anbefaler å kjøpe utstyr via nettet. Jeg kjøpte på Webzoo, og sparte MASSE penger ...men andre har dårlige erfaringer med å få det de bestiller der. Fins også andre fine nettbutikker...(de som har handlet der kan gi råd om dem).
Postet 30.04.08 kl 16:10
elitezoo på stjørdal(ca.30 min fra trondheim)
det har bra servis både hvis du kommer på en bra dag og en dårlig dag.
de har to som jobber der ene damen har vet enormt mye om fisk.
hun andre dama vet litt mindre men de har mye fisk.
utvalget sist gang jeg var der var guppy,coryer,(masse)malawi,algeetere(store og fine,til og med kjønnsmodne),stimfisk åg masse mer.
det har bra servis både hvis du kommer på en bra dag og en dårlig dag.
de har to som jobber der ene damen har vet enormt mye om fisk.
hun andre dama vet litt mindre men de har mye fisk.
utvalget sist gang jeg var der var guppy,coryer,(masse)malawi,algeetere(store og fine,til og med kjønnsmodne),stimfisk åg masse mer.
Postet 30.04.08 kl 16:50
Endret: 30.04.08 kl 16:52
I dag tenkte jeg at jeg skulle ha meg noen nye planter. Så jeg først på Akvasia på tillertorget og deretter på Tropehagen på City Syd. For å si det rett ut, jeg dro hjem UTEN planter!
Før så var Akvasia på tillertorget en butikk jeg gledet meg til å komme inn på. De hadde en kjempefin butikk, med masse utvalg av stilige fisker. Det var masse å se på. Nå er det ikke i nærheten av den samme gleden over å komme dit. Butikken er stor, men ikke spesielt trivelig lenger. Det står akvarium stablet over alt på gulvet og jeg synes det er rotete. Betjeningen virker ikke så veldig ivrig på å hjelpe til heller. Mannen bak kassa så bare ned når jeg kom, og han viste ikke noen interesse. De er ikke spesielt billige heller, hvertfall ikke for planter. Jeg håper virkelig dette er noe de endrer på. Blir butikken som før, så handler jeg mer enn gjerne der, men nå lar jeg det være.
På City Syd, har de mye å gjøre. Veldig mye. Det virker hvertfall sånn. Hvis man vil ta en test på hvor lang tid det tar før man får hjelp, så tipper jeg at man gå rundt å se helt til de kommer for å si at de stenger. Eller kanskje de merker deg først når de kommer dagen etter for å låse opp, og ser en fremmed person som er der inne. For å ikke slakte dem helt, så må jeg tilføye at de har endel artige fisker. Men planter, det har de ikke veldig masse av. Butikken er veldig liten, og litt for rotete.
Neste gang jeg skal handle, så går turen til Tam Lade. Det er en kjempefin butikk! Kanskje jeg også tar turen til Marits zoo. Søstersen handler der, og hun er kjempefornøyd.
Før så var Akvasia på tillertorget en butikk jeg gledet meg til å komme inn på. De hadde en kjempefin butikk, med masse utvalg av stilige fisker. Det var masse å se på. Nå er det ikke i nærheten av den samme gleden over å komme dit. Butikken er stor, men ikke spesielt trivelig lenger. Det står akvarium stablet over alt på gulvet og jeg synes det er rotete. Betjeningen virker ikke så veldig ivrig på å hjelpe til heller. Mannen bak kassa så bare ned når jeg kom, og han viste ikke noen interesse. De er ikke spesielt billige heller, hvertfall ikke for planter. Jeg håper virkelig dette er noe de endrer på. Blir butikken som før, så handler jeg mer enn gjerne der, men nå lar jeg det være.
På City Syd, har de mye å gjøre. Veldig mye. Det virker hvertfall sånn. Hvis man vil ta en test på hvor lang tid det tar før man får hjelp, så tipper jeg at man gå rundt å se helt til de kommer for å si at de stenger. Eller kanskje de merker deg først når de kommer dagen etter for å låse opp, og ser en fremmed person som er der inne. For å ikke slakte dem helt, så må jeg tilføye at de har endel artige fisker. Men planter, det har de ikke veldig masse av. Butikken er veldig liten, og litt for rotete.
Neste gang jeg skal handle, så går turen til Tam Lade. Det er en kjempefin butikk! Kanskje jeg også tar turen til Marits zoo. Søstersen handler der, og hun er kjempefornøyd.
Postet 20.05.08 kl 18:23
Orkanger zoo!!!!!
Anbefaler definitivt dyrebutikken på orkanger zoo ;D
Postet 20.05.08 kl 18:24
Dyrebutikkene på orkanger....
Har to dyrebutikker på Orkanger for tiden og det er de samme som driver begge to. De er enormt populære så derfor anbefales de på det sterkeste. Bare en liten halvtime fra trondheim. Der har de masse planter og mange fine fisker pluss masse annet en akvarist har bruk for. De kan også bestille hvis det er noe spesielt du er ute etter. ORKDAL ZOO ER BEST!!
Postet 20.05.08 kl 18:33
Tam Lade har mange kar, mye utvalg og spesielt Christer har god peiling. Liker meg best der. Er der 2-3 ganger i uken og bare sett en dødende fisk til nå. Storkaret virker som litt dumpingplass for fisk som har vokst ut av hjemmene sine. Var et par med mye yngel der nå denne uken.
Dyrenes verden har veldig opp og ned med fisk, virker som de selger ut det de får inn veldig fort og så går det litt tid før neste leveranse. Har noen ganger hatt mye veldig små fisk, til overpris. feks 39,- pr stykk for kardinaltetra som var så små at det var vanskelig å se det var kardinaltetra. som regel en dø fisk eller to i karene. Er vel innom ukentlig. Hatt feil navn på fisk et par ganger. Blant annet Cor. Julii
Solsiden Zoo: har akkuratt fått inn en god del kar til. Hyggelig betjening, med grei peiling og prisene er vel lavest i byn på fisk. Regner med utvalget har gått betraktelig opp nå som de dobblet antall kar.
Tropehagen Zoo på Velantinlyst. Varierende kunnskap på betjeningen, men stort sett god service. Bra utvalg i forhold til antall kar. Sett død fisk der en gang og er der 3-4 ganger i uken.
Marits Zoo på KBS: ikke så mange kar, mye "rar" fisk, mest av de helt enkle. De slater forøvrig karene noe helt ENORMT. Jeg tror de brukte 1-2 kg salt i karene der når jeg var innom. Var bare å pøse på med salt da trvides fisken sa de.
Tropehagen på City syd. Aldri hjelp fra betjeningen, ikke en gang når en spørr om det. Dårlig utvalg i fisk, og stive priser.
Akvasia har jeg bare vært innom rett etter re-åpning før påske og da var den ikke helt oppe og gikk enda.
Dyrenes verden har veldig opp og ned med fisk, virker som de selger ut det de får inn veldig fort og så går det litt tid før neste leveranse. Har noen ganger hatt mye veldig små fisk, til overpris. feks 39,- pr stykk for kardinaltetra som var så små at det var vanskelig å se det var kardinaltetra. som regel en dø fisk eller to i karene. Er vel innom ukentlig. Hatt feil navn på fisk et par ganger. Blant annet Cor. Julii
Solsiden Zoo: har akkuratt fått inn en god del kar til. Hyggelig betjening, med grei peiling og prisene er vel lavest i byn på fisk. Regner med utvalget har gått betraktelig opp nå som de dobblet antall kar.
Tropehagen Zoo på Velantinlyst. Varierende kunnskap på betjeningen, men stort sett god service. Bra utvalg i forhold til antall kar. Sett død fisk der en gang og er der 3-4 ganger i uken.
Marits Zoo på KBS: ikke så mange kar, mye "rar" fisk, mest av de helt enkle. De slater forøvrig karene noe helt ENORMT. Jeg tror de brukte 1-2 kg salt i karene der når jeg var innom. Var bare å pøse på med salt da trvides fisken sa de.
Tropehagen på City syd. Aldri hjelp fra betjeningen, ikke en gang når en spørr om det. Dårlig utvalg i fisk, og stive priser.
Akvasia har jeg bare vært innom rett etter re-åpning før påske og da var den ikke helt oppe og gikk enda.
Postet 20.05.08 kl 18:43
Endret: 20.05.08 kl 18:44
Postet 20.05.08 kl 19:00
Postet 24.10.08 kl 05:27
Må spandere litt ros på Marit zoo likevel jeg da. De har alt for mye ballonger, og en hel haug slørhaler som oppførte seg rart (sto klemt sammen i et hjørne nesten oppå hverandre. Hadde ikke kjøpt noe fra det karet). Men jeg fant en liten stimfisk som så frisk og fin ut. Jeg har ikke sett den før, men fallt helt for dem. Så jeg spurte hva det var for en fisk, og for første gang hørte jeg ordene: "Det vet jeg desverre ikke, men jeg kan finne ut av det". Ble litt glad jeg Skal tilbake og høre svaret, og så får vi se om jeg kan finne en plass til den
Postet 28.01.09 kl 00:13
skal ikke de som jobber på en dyrebutikk vite hvilken fisk de har i karene da? det mener jeg de skal da ikke si at de ikke veit hvilken fisk de har vent det må jeg undersøke først???? kan hun ikke navnene på fiskene hva har hun der å gjøre da? ja de bruker mye veldig mye salt i karene sett det selv når jeg har vert både i Brattørgt og kbs butikken,da er det altså husholdningssalt (Jozo uten jod) det er snakk om..
jeg går ikke ditt lengre å handler, my rare og syke/døde fisk
trur jeg skal prøve orkanger en gang jeg aldri vært der
jeg går ikke ditt lengre å handler, my rare og syke/døde fisk
trur jeg skal prøve orkanger en gang jeg aldri vært der
Postet 28.01.09 kl 11:10
Vil bare svare på den der. Min erfaring er at veldig mange svarer helt i hytt og pine når de ikke vet. Jeg spør om ting jeg ikke vet når jeg handler fisk, og har fått flere urimelige svar enn jeg har tall på. De har små billige kar uten utstyr, så jeg skal tilbake og ha meg et til. Fisk vil jeg uansett holde i karantene og se om de overlever før de slipper ut til de andre. Skal gjøre et forsøk og se om jeg kan vanne ut saltsuppa... Og, jeg kjøper ikke fisk i akvarier som jeg ser mange døde fisk, eller hvis fisken ser syk ut. Men det gjelder i alle dyrebutikker....
Postet 28.01.09 kl 12:33